Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Leukste winkelstad Nederland

Wat vinden jullie de leukste winkelstad in Nederland? Ik vind zelf Rotterdam en Utrecht erg leuk vanwege het grote aanbod, maar ben benieuwd of er nog meer steden zijn die het proberen waard zijn.


Tuinfluiter schreef op 16-08-2024 om 19:41:

Nederland heeft best veel mooie steden waar je ook leuk kunt winkelen. Den Bosch, Breda, Nijmegen en hoe kon ik het vergeten Maastricht allemaal de moeite waard. Maar als het vooral om de grote ketens gaat een stad op niet te veel reis afstand kiezen.

Precies deze wilde ik noemen. En Groningen met een airbnb erbij 😅

Loulou39 schreef op 16-08-2024 om 21:09:

Maar iedereen noemt nu steden waar ze zelf leuk winkelen..(wat ik trouwens leuke tips vind, dus dank daarvoor!🌸).
Het topic gaat toch om steden waar de grote, bekende winkelketens dicht bij elkaar zitten?

tja dan nog naar Amsterdam : Kalverstraat 

🙃

Al eens gedacht aan Eindhoven?
Is niet zo authentiek als bijvoorbeeld Den Bosch of Breda, maar je kunt er echt wel leuk shoppen. De meeste grote ketens zitten er.  Vlakbij de stad zit ook Strijp-S als je van industrieel houdt met wat kleinere winkeltjes en originele eettentjes. 

Ali

Ali

17-08-2024 om 09:12

Roermond, heeft historische binnenstad en de designer outlet, allemaal op loopafstand van elkaar.

Loulou39 schreef op 16-08-2024 om 21:09:

Maar iedereen noemt nu steden waar ze zelf leuk winkelen..(wat ik trouwens leuke tips vind, dus dank daarvoor!🌸).
Het topic gaat toch om steden waar de grote, bekende winkelketens dicht bij elkaar zitten?

Dat lees ik niet in de OP

Maar wat heb je aan een andere stad, als je naar dezelfde winkels gaat eigenlijk?

Miepjecody schreef op 17-08-2024 om 09:55:

[..]

Dat lees ik niet in de OP

Maar wat heb je aan een andere stad, als je naar dezelfde winkels gaat eigenlijk?

Stond ook wat verder


Roos55 schreef op 16-08-2024 om 19:54:

Ik was als Noordeling laatst in Alkmaar .
Vond ik leuk
En ik hou van Deventer.
Groter Arnhem en Maastricht .

niks boven Grunn😅

Alkmaar is heel gezellig, maar heeft in feite maar 2 winkelstraten voor de ketens. Ben je met een maximaal een uur wel doorheen

Anouk1234 schreef op 16-08-2024 om 17:49:

[..]

Ja jaren terug al eens in Arnhem geweest en vond het destijds een hele leuke winkelstad, maar nu dus minder.

Ik ook en ik woon er, het is de afgelopen jaren steeds minder leuk geworden helaas. Alle leuke winkels zijn of failliet of om andere winkels vertrokken. Gelukkig ben ik tegenwoordig meer van het 2e hands en daar hebben we gelukkig wel wat leuks. 

Ik vind Utrecht leuk, en Doetinchem was ik een tijdje geleden, dat vond ik ook veel leuker dan dat ik dacht. 
Maastricht is ook leuk maar wel bijna alleen maar duurdere zaken.

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 19:13:

als het je alleen om de grote ketens gaat: westfield mall in Leidschendam.

Ik ben geen winkelaar, of eigenlijk een functionele winkelaar, en wilde deze ook noemen. Als je gaat voor schoenen of een jurk, slaag je daar in ieder geval. We zijn ook wel eens bij het Outlet Center in Halfweg geweest maar daar hebben ze vooral mindere merken. Dat is wel mooi opgezet, dus rondlopen en iets eten is er wel leuk.

Maar goed, ik houd dus niet van winkel in winkel uit en allemaal kleine zaakjes waar mensen op je af komen.

Ysenda schreef op 16-08-2024 om 21:01:

[..]

Dat klopt maar TO wil vooral de grote ketens, geen leuke winkeltjes.

Ik noem dan ook geen “leuke winkeltjes”, maar weinig leuke winkels. Qua grote ketens vond ik het ook heel erg tegenvallen daar. Gewoon qua sfeer ook. Ze zitten er allemaal wel, maar ik mis daar echt de gezelligheid qua uitstraling van de winkels en de combi met leuke restaurants. En het personeel vond ik over het algemeen ook niet heel uitnodigend. Met de armen over elkaar bij de ingang van de winkel staan, dan loop ik er al niet binnen. Er kwam ook nergens iemand naar je toe of ze konden helpen bijvoorbeeld ofzo. Vond het erg steriel en ongezellig overkomen in tegenstelling tot Wijnegem. Dus daar ga ik persoonlijk liever heen dan  

Je zou naar Haarlem kunnen gaan wat een heel gezellige winkelstad is. Met ketens, maar ook boetiekjes. En dan maak je een uitstapje naar de outlet in Halfweg in Sugarcity. Ik ben er een paar keer geweest, de winkels zijn echt leuk, maar het is er telkens enorm rustig.

OperaQueen schreef op 17-08-2024 om 10:58:

[..]

Ik ook en ik woon er, het is de afgelopen jaren steeds minder leuk geworden helaas. Alle leuke winkels zijn of failliet of om andere winkels vertrokken. Gelukkig ben ik tegenwoordig meer van het 2e hands en daar hebben we gelukkig wel wat leuks.

Ik vind Utrecht leuk, en Doetinchem was ik een tijdje geleden, dat vond ik ook veel leuker dan dat ik dacht.
Maastricht is ook leuk maar wel bijna alleen maar duurdere zaken.

Ik vind juist tweedehands winkels leuk ook beter voor het milieu

tja als het je alleen om de grote ketens gaat en niet om de gezelligheid, charme en mooie van een stad, dan zou ik zeggen: Mail of the Netherlands bij Den Haag. Hypermodern (ik vind het vreselijk, maar dat is een kwestie van smaak). Je vindt daar alle ketens: H&M, Pull en Bear, Mango, Sting, en nog veel meer.

bieb1963 schreef op 17-08-2024 om 13:48:

tja als het je alleen om de grote ketens gaat en niet om de gezelligheid, charme en mooie van een stad, dan zou ik zeggen: Mail of the Netherlands bij Den Haag. Hypermodern (ik vind het vreselijk, maar dat is een kwestie van smaak). Je vindt daar alle ketens: H&M, Pull en Bear, .Zara, Mango, Sting, en nog veel meer.

GroenTuintje schreef op 17-08-2024 om 12:43:

[..]

Ik vind juist tweedehands winkels leuk ook beter voor het milieu

Ik ook 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.