Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Leuke sneakers voor de winter


krulliebollie schreef op 02-11-2023 om 19:18:

[..]

Ik ben 48.. ik heb maat 38 of 38,5. Mijn smaak is het niet.. sorry.. die hak maakt het voor mij heel erg truttige. Met een gewone zool zou ik ze leuker vinden. Sowieso vind ik de sneakers met inbouwde had ( die sleehak gympen) heel erg aangepaste schoen gevoel geven. Terwijl ik bij normale schoenen een sleehak wel leuk vind. Maar ja niets zo persoonlijk als smaak..

Ik ben jaloers! Met maat 38 of 38,5 staat alles leuk!

Zilver_gray schreef op 02-11-2023 om 19:36:

[..]

Ik ben jaloers! Met maat 38 of 38,5 staat alles leuk!

Precies! 

deze draag ik graag in de winter, lopen heerlijk. In de zomer draag ik vaak de lage variant 
https://www.paulgreen-shop.nl/p/sneaker-grijs-4024-017-2532060003/

ik denk dat het ook aan je postuur ligt. Ik had forse collega met grote voet ( 41,5) en die kon alles hebben. Nu is ze flink afgevallen en staat diezelfde schoenen veel lomper.. 
ik heb een heel gemiddeld postuur ( vind ik zelf dan. Kleding maat 38/40 afhankelijk van hoe het valt), 169 en 38 is idd een passende maat

Gebruikersnaaminvullen schreef op 02-11-2023 om 16:53:

[..]

En ik ben 50+

Welke maat draag jij?

Ik vind deze niet truttig én niet lomp.

41rrO9JNvML._AC_SY300_.jpg

Ja wel een beetje truttig hoor ;$ een oudere mevrouwen sneaker. Wat prima is toch, als je 50+ bent? Of een beetje truttig gewoon leuk vindt?

Lieveheersbeest schreef op 03-11-2023 om 00:56:

[..]

Ja wel een beetje truttig hoor ;$ een oudere mevrouwen sneaker. Wat prima is toch, als je 50+ bent? Of een beetje truttig gewoon leuk vindt?

Ik zeg ik vind het niet truttig, jij vindt het wel truttig. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen omdat het hier een kwestie van smaak is.

Gebruikersnaaminvullen schreef op 03-11-2023 om 11:26:

[..]

Ik zeg ik vind het niet truttig, jij vindt het wel truttig. De waarheid zal wel ergens in het midden liggen omdat het hier een kwestie van smaak is.

Er is geen waarheid aan smaak.. smaak is smaak en niet de waarheid.

Karhu heeft echt hele fijne sneakers, lopen ook ontzettend lekker! 

Ik vind het eerlijk gezegd niet zo vriendelijk om sneakers truttig te noemen. Het is gewoon wel of niet je smaak. En de eventuele truttigheid van kleding is ook heel erg te beïnvloeden door de combinaties die je maakt trouwens.
Een sportieve jas op jeans en stevige laarzen staat stoer, dezelfde jas op een kuitlange jurk of rok met platte stevige stappers eronder staat truttig.

Het is zeker niet onvriendelijk bedoeld. Ik bedoel truttig hier als ouderwets en dat is natuurlijk niet echt een kwestie van smaak. Dat kan je afspiegelen aan de geschiedenis en de kopers/gebruikers van een product. Maar hé, dat iets truttig/ouderwets is maakt het niet slechter of beter dan iets wat nieuwerwets is.

nou het woord truttig is toch niet onvriendelijk. Iemand vraagt om ideeën en dat is altijd smaakafhankelijk. Als je nou zegt dat het spuuglelijk is of dat je er nog niet dood in gevonden wil worden.. dat vind ik onaardig. Maar goed, ook dat zal wel een kwestie van smaak zijn. 

krulliebollie schreef op 05-11-2023 om 11:37:

nou het woord truttig is toch niet onvriendelijk. Iemand vraagt om ideeën en dat is altijd smaakafhankelijk. Als je nou zegt dat het spuuglelijk is of dat je er nog niet dood in gevonden wil worden.. dat vind ik onaardig. Maar goed, ook dat zal wel een kwestie van smaak zijn.

Vind je? Ik vind de kwalificatie truttig niet bepaald vleiend.

Ik vind het ook niet per se negatief. Truttig is inderdaad een kwestie van smaak en misschien vindt TO die schoenen heel mooi. Lekker boeiend of iemand anders het dan truttig vind

Betekenis 'truttig'

Je hebt gezocht op het woord: truttig.

trut·tig (bijvoeglijk naamwoord, bijwoord)1saai; = onaantrekkelijk, stijf, ouderwets

Ik ben het met herfstappeltaart eens. Ik heb het idee dat sommige mensen niet echt weten wat de betekenis van truttig is het bovenstaande komt uit de van Dale. 

Verschillende forumsters geven to een antwoord op haar vraag. De één kijkt daarbij meer na comfort en de ander naar uiterlijk. Natuurlijk zal niet alles haar smaak zijn. Beantwoord gewoon haar vraag en laat zien wat jij geschikt en fijn vindt zonder waarde oordeel over de smaak van andere forumsters.

ik gebruikte truttig zoals in van Dale beschreven staat: ouderwets. Het was geenszins bedoeld als waardeoordeel!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.