Beauty en fashion
Bianca.Inge
17-07-2022 om 11:45
Kopen jullie nu ook al ( dure ) merk kleding voor de winter ?
Zijn er hier meer mensen die nu al op zoek gaan naar ( dure ) merk kleding voor de winter, die vaak tegen deze tijd met hoge korting wordt aangeboden?
Bianca heeft net een nieuwe Canada Goose winterjas besteld was flink afgeprijsd van 1400 voor 800 euro...
DS1971
17-07-2022 om 23:12
Zilver_gray schreef op 17-07-2022 om 23:09:
Alsof we verantwoording moeten afleggen als we CG niet helemaal geweldig vinden.
Allesbehalve. Maar dat staat er dan ook niet.
EnchantedDragonfly18
17-07-2022 om 23:20
DS1971 schreef op 17-07-2022 om 23:08:
[..]
Ik reageer op dat je schrijft dat Jack Wolfskin (wat als ik het zie steevast afgrijselijke jassen zijn) en het andere merk waar ik nooit van had gehoord (die kennelijk dus wat subtieler zijn met hun merknaam op de jassen) dezelfde jassen maken voor veel minder geld.
Ik ben even gaan googlen, maar ik zie werkelijk niets van deze merken wat ook maar enigszins lijkt op een CG parka.
De enige overeenkomst die ik zie is dat ze ook parkas maken. Maar zo kan ik een Daihatsu ook met een Mercedes gaan vergelijken.
Dat je het verder geen bijzonder mooie jassen vind snap ik. Zijn ze ook niet echt. Puur functioneel.
Haha, al die GC jassen hebben een groot rood/wit/blauw embleem. Hoezo subtiel?
Maar goed, ik koop JW ook omdat ze functioneel zijn, geen bont gebruiken en redelijk geprijsd.
DS1971
17-07-2022 om 23:26
Marty1984 schreef op 17-07-2022 om 23:11:
Zijn er trouwens écht mensen die 800 euro geven aan een kledingstuk en dit ook daadwerkelijk durven dragen?
Ik gok dat als ik al ooit zoveel geld versmijt ik die jas nooit van mijn leven zou durven dragen uit angst dat er iets mee gebeurt. Dat er een vlek op komt, dat ik ergens achter haak, ... Hij zou hier dus vooral in de kast blijven hangen.
Ik zou zeggen: kijk rond op straat, want je ziet er zeker in de winter enorm veel (dinsdag waarschijnlijk geen een).
Hoe vaak heb jij al meegemaakt dat jouw jas stuk ging door ergens achter te haken of er een vlek in kwam die niet schoon te maken was? Ik kan het mij overigens niet heugen dat ik dat ooit heb meegemaakt. Doorgaans overleven jassen en jacks bij mij heel lang.
DS1971
17-07-2022 om 23:33
Tickel schreef op 17-07-2022 om 23:20:
[..]
Haha, al die GC jassen hebben een groot rood/wit/blauw embleem. Hoezo subtiel?
Maar goed, ik koop JW ook omdat ze functioneel zijn, geen bont gebruiken en redelijk geprijsd.
Maar ik schreef dan ook niet dat het subtiel is bij Canada Goose. Ik heb die parka omdat ik een huis heb op een plek waar het regelmatig kouder is dan -10 wat met een windje erbij kan aanvoelen als -25. Daarom heb ik ook een paar Sorels. Verschrikkelijk lelijk, maar beter dan kou lijden.
Marty1984
17-07-2022 om 23:42
DS1971 schreef op 17-07-2022 om 23:26:
[..]
Ik zou zeggen: kijk rond op straat, want je ziet er zeker in de winter enorm veel (dinsdag waarschijnlijk geen een).
Hoe vaak heb jij al meegemaakt dat jouw jas stuk ging door ergens achter te haken of er een vlek in kwam die niet schoon te maken was? Ik kan het mij overigens niet heugen dat ik dat ooit heb meegemaakt. Doorgaans overleven jassen en jacks bij mij heel lang.
Ik ben zo'n smos-pot die erin slaagt overal vlekken op te krijgen. Die ze er de helft van de tijd niet uitkrijgt. Of die erin slaagt in kauwgom te blijven hangen.
En die bij haar vorige jas 5 jaar heeft rondgelopen met een haak in de mouw omdat ik ergens achter was blijven haken op straat.
MMcGonagall
17-07-2022 om 23:43
Marty1984 schreef op 17-07-2022 om 23:11:
Zijn er trouwens écht mensen die 800 euro geven aan een kledingstuk en dit ook daadwerkelijk durven dragen?
Ik gok dat als ik al ooit zoveel geld versmijt ik die jas nooit van mijn leven zou durven dragen uit angst dat er iets mee gebeurt. Dat er een vlek op komt, dat ik ergens achter haak, ... Hij zou hier dus vooral in de kast blijven hangen.
Je kunt ook overdrijven. Het is geen Burberry. Daar heb ik wel eens over getwijfeld. Uiteindelijk niet gedaan want daar ben ik dan toch te zuinig voor
DS1971
17-07-2022 om 23:46
Marty1984 schreef op 17-07-2022 om 23:42:
[..]
Ik ben zo'n smos-pot die erin slaagt overal vlekken op te krijgen. Die ze er de helft van de tijd niet uitkrijgt. Of die erin slaagt in kauwgom te blijven hangen.
En die bij haar vorige jas 5 jaar heeft rondgelopen met een haak in de mouw omdat ik ergens achter was blijven haken op straat.
Smos-pot toe kunnen voegen aan mijn woordenschat. Had ik nog nooit gehoord.
Maar dan snap ik jouw vraag ook. En ook weer niet: ik raak altijd zonnebrillen kwijt, maar dat weerhoudt mij toch niet van het kopen van duurdere exemplaren.
Tikki
18-07-2022 om 01:52
wij zijn niet rijk dus ikopen geen dure kleding
maar goedkope zijn somse ook mooi
watertoren
18-07-2022 om 02:03
Ik vind dit een beetje een misselijk topic van kijk eens hoe goed dat ik of we het hebben. De starter van het topic weet ook wel dat de meeste mensen hier geen 800n euro gaan betalen aan een winterjas en dat is dan een koopje. Ik kende het merk niet maar ik zag alleen maar heel erg lelijke jassen. Maar ik was niet verbaasd want ze houden ook, van jumsuits. Geen smaak dus.
Tuinfluiter
18-07-2022 om 06:42
DS1971 schreef op 17-07-2022 om 23:33:
[..]
Maar ik schreef dan ook niet dat het subtiel is bij Canada Goose. Ik heb die parka omdat ik een huis heb op een plek waar het regelmatig kouder is dan -10 wat met een windje erbij kan aanvoelen als -25. Daarom heb ik ook een paar Sorels. Verschrikkelijk lelijk, maar beter dan kou lijden.
Maar vind jij die jas ook geschikt voor het Nederlandse klimaat. Mij lijken ze erg warm en toch zonde om zo'n dure jas maar 1 a 2 weken per jaar te dragen. Ik heb gewoon een lekkere warme jas en als het koud is doe ik gewoon thermo ondergoed aan als ik ga wandelen.
Miraval
18-07-2022 om 06:53
Ik heb een paar jassen van Bogner voor wintersport. Reteduur maar heerlijk warm en vond Bogner een mooi merk. Ze zijn inmiddels al een jaar of 10 oud dus nu alleen wanneer het echt koud is. Besloten om geen jassen meer te kopen met echt bont of dons.
Heb ook een jas van ParaJumpers. Niet goedkoop maar ook weer lekker warm en mooi model.
Persoonlijk hou ik ook niet van CG maar zie er veel mensen mee lopen. Hele goeie zaak dat ze stoppen met echt bont en hopelijk ook dons. Is echt niet meer van deze tijd.
En ja smaken verschillen, ieders portemonnee verschilt ook. Iedereen moet kopen waar hij/zijn gelukkig van wordt maar om dit nou een vervelend topic te noemen... nee niet mee eens.
Ik hou ook van merkkleding maar dan niet de allerduurste merken. Ben bijvoorbeeld helemaal weg van Nikkie en wat meer merken in die prijsklasse. Dat is niet overdreven duur maar kwaliteit is wel veel beter. Ik koop bijvoorbeeld helemaal niks bij de Primark omdat de productie van die kleding nou niet heel erg best is in alle opzichten.
DS1971
18-07-2022 om 07:13
Tuinfluiter schreef op 18-07-2022 om 06:42:
[..]
Maar vind jij die jas ook geschikt voor het Nederlandse klimaat. Mij lijken ze erg warm en toch zonde om zo'n dure jas maar 1 a 2 weken per jaar te dragen. Ik heb gewoon een lekkere warme jas en als het koud is doe ik gewoon thermo ondergoed aan als ik ga wandelen.
Het is in Nederland overkill. Maar ieder zijn ding.
DS1971
18-07-2022 om 07:16
watertoren schreef op 18-07-2022 om 02:03:
Ik vind dit een beetje een misselijk topic van kijk eens hoe goed dat ik of we het hebben. De starter van het topic weet ook wel dat de meeste mensen hier geen 800n euro gaan betalen aan een winterjas en dat is dan een koopje. Ik kende het merk niet maar ik zag alleen maar heel erg lelijke jassen. Maar ik was niet verbaasd want ze houden ook, van jumsuits. Geen smaak dus.
Dit vind ik wel weer een heel zure reactie.
Dolfje
18-07-2022 om 07:25
Ik heb niet eens speciale winterkleding. Ja heb wel een sweater of zo maar daar hang ik hooguit mee op de bank. Tijdens het werken is dat te warm.
Tatemae
18-07-2022 om 07:25
Miraval schreef op 18-07-2022 om 06:53:
Ik hou ook van merkkleding maar dan niet de allerduurste merken. Ben bijvoorbeeld helemaal weg van Nikkie en wat meer merken in die prijsklasse. Dat is niet overdreven duur maar kwaliteit is wel veel beter. Ik koop bijvoorbeeld helemaal niks bij de Primark omdat de productie van die kleding nou niet heel erg best is in alle opzichten.
Nikkie komt ook bijzonder slecht uit de bus bij rank a brand.
Duurdere kleding stukken zijn niet meteen duurzamer of arbeidsuitbuitingvrij.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.