Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Kopen jullie nu ook al ( dure ) merk kleding voor de winter ?

Zijn er hier meer mensen die nu al op zoek gaan naar ( dure ) merk kleding voor de winter, die vaak tegen deze tijd met hoge korting wordt aangeboden?

Bianca heeft net een nieuwe Canada Goose winterjas besteld was flink afgeprijsd van 1400 voor 800 euro...

Mijn duurste winterjas is een jas van Esprit. Die heb ik geloof ik al 7 jaar en is vrijwel elke winter te warm. Ik draag hem alleen bij vorst en sneeuw. Dus nee.

Verder koop ik alleen kleding van merken als Vila, StreetOne e.d. Niet zo heel duur dus.
Ik kan me trouwens in de zomer niet inbeelden wat ik straks nodig heb. Als ik mijn kast na ga kijken en de warmere kleding tevoorschijn ga halen is het vaak een verrassing wat ik nog heb en inventariseer ik pas op dat moment wat ik nog nodig heb.

rionyriony schreef op 17-07-2022 om 18:49:

Ik heb op zich geen bezwaar maar dan moet de kwaliteit er ook vanaf stralen. Met elke stap moet je 800 euro uitstralen zeg maar.

Ik weet niet hoe Canada Goose eruit ziet maar het moet dan schitterend zijn afgewerkt, stijl en kwaliteit hebben.

De trend die je tegenwoordig ziet is "wat de gek ervoor geeft". Je zou een vuilnisbakkenzak als jas kunnen verkopen voor 1000 euro; er zijn er altijd die dat kopen omdat ze het chic vinden.

Ik denk dat je nu denkt aan Balenciaga. Maar dat is natuurlijk weer een heel ander segment.

Canada Goose is geen modemerk, maar gewoon een merk die hele warme jassen (sterker nog: de warmste jassen ter wereld) maakte, onder meer voor poolexpedities. Dus gewoon een jas die het moet hebben van performance en niet van uiterlijk. En ze zijn bekend geworden bij het grote publiek doordat op zeker moment het bedrijf het een goed idee vond om Hollywood te vragen om de jassen niet alleen te gebruiken achter de camera.

Er zijn gewoon twee verschillende redenen om een dure jas te kopen. Ofwel eigenschappen (zoals bij CG dus), ofwel design en bij dat laatste is afwerking en stijl inderdaad enorm belangrijk.

Maar goed, voor veel mensen in Nederland zijn de eigenschappen van een CG totaal irrelevant en veruit de meeste mensen zijn al helemaal niet bereid om een veelvoud van het bedrag van een CG af te tikken voor een perfect afgewerkte jas met de mooiste materialen in het hoogste segment. En als je daar ook geen gevoel bij hebt is het ook onzin natuurlijk. 

Canada Goose.... dierenmishandeling. Snap niet dat je daar mee rond durft te lopen.
Ik koop gewoon een warme jas,  de laatste was van C&A.

Madeliefjees schreef op 17-07-2022 om 20:23:

Canada Goose.... dierenmishandeling. Snap niet dat je daar mee rond durft te lopen.
Ik koop gewoon een warme jas, de laatste was van C&A.

O, kinderarbeid en moderne slavernij. Tsja.

800 euro geef ik nog niet eens aan kleding uit in 3 jaar tijd. Laat staan aan één  jas. Ik geef overigens  ook  niks om merken, het moet comfortabel  zijn en , gezien mijn budget, niet te duur. 
Dus mijn antwoord  op de OP is ook nee.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-07-2022 om 22:20

rionyriony schreef op 17-07-2022 om 18:49:

Ik heb op zich geen bezwaar maar dan moet de kwaliteit er ook vanaf stralen. Met elke stap moet je 800 euro uitstralen zeg maar.

Ik weet niet hoe Canada Goose eruit ziet maar het moet dan schitterend zijn afgewerkt, stijl en kwaliteit hebben.

De trend die je tegenwoordig ziet is "wat de gek ervoor geeft". Je zou een vuilnisbakkenzak als jas kunnen verkopen voor 1000 euro; er zijn er altijd die dat kopen omdat ze het chic vinden.

Dat vind ik wel meevallen. Er is veel nep in omloop van GC, ook van Woolrich trouwens. Ik vind het simpele jassen die Jack Wolfskin en Didriksons ook maken, tegen een lagere prijs.

DS1971 schreef op 17-07-2022 om 17:19:

[..]

Wat versta jij dan onder merkkleding?

Taifun , Zerres , Maison Scotch , Marc Cain , Esprit , s.Oliver etc .

Tickel schreef op 17-07-2022 om 22:20:

[..]

Dat vind ik wel meevallen. Er is veel nep in omloop van GC, ook van Woolrich trouwens. Ik vind het simpele jassen die Jack Wolfskin en Didriksons ook maken, tegen een lagere prijs.

Dan heb ik een beetje het idee dat je nog nooit een echte CG hebt gezien. Het lijkt er niet op en het is al helemaal niet vergelijkbaar.

Ik ben nu aan het genieten van de zomer en ben blij dat ik mijn zomer kleren aan kan.
In september ga ik wel eens kijken wat ik voor de winter nodig heb. Ik heb wel merken die ik graag koop omdat de pasvorm geschikt is voor mijn lichaam maar ik geef geen 800 euro uit aan een winterjas. Canada goose lijkt mij veel te warm voor het Nederlandse  klimaat. Ik doe liever laagjes aan als ik de natuur in ga daarmee kan ik mijn temperatuur veel beter reguleren. 

Zo’n echt warme jas is wel heel fijn. Ik heb er een van een ander merk, ook een dure (was afgeprijsd 160 euro). Helaas kan ik hem niet vaak aan. Met de huidige winters misschien een keer of vijf, maar dan komt er ook geen spoortje kou doorheen, echt super.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

17-07-2022 om 22:50

DS1971 schreef op 17-07-2022 om 22:30:

[..]

Dan heb ik een beetje het idee dat je nog nooit een echte CG hebt gezien. Het lijkt er niet op en het is al helemaal niet vergelijkbaar.

Zeker wel gezien, maar het bont staat me tegen. En er staat IK vind het wel meevallen en IK vind ze niet bijzonder. 

BrightEchidna89

BrightEchidna89

17-07-2022 om 23:07

Neen. 
Tegen de herfst zal ik mijn winterkleren weer klaarleggen, maar aangezien ik vorig jaar niets heb moeten wegsmijten zal ik ook niets nieuws moeten aankopen. 
Ik heb medelijden en weerzin tegenover mensen die elk jaar iets nieuws moeten kopen omdat ze ten val zijn gekomen aan het consumentisme; een uitwas van het kapitalisme met egocentrisch en milieuonvriendelijk gedrag.  

Tickel schreef op 17-07-2022 om 22:50:

[..]

Zeker wel gezien, maar het bont staat me tegen. En er staat IK vind het wel meevallen en IK vind ze niet bijzonder.

Ik reageer op dat je schrijft dat Jack Wolfskin (wat als ik het zie steevast afgrijselijke jassen zijn) en het andere merk waar ik nooit van had gehoord (die kennelijk dus wat subtieler zijn met hun merknaam op de jassen) dezelfde jassen maken voor veel minder geld.

Ik ben even gaan googlen, maar ik zie werkelijk niets van deze merken wat ook maar enigszins lijkt op een CG parka. 

De enige overeenkomst die ik zie is dat ze ook parkas maken. Maar zo kan ik een Daihatsu ook met een Mercedes gaan vergelijken.

Dat je het verder geen bijzonder mooie jassen vind snap ik. Zijn ze ook niet echt. Puur functioneel.

Alsof we verantwoording moeten afleggen als we CG niet helemaal geweldig vinden.

Zijn er trouwens écht mensen die 800 euro geven aan een kledingstuk en dit ook daadwerkelijk durven dragen?

Ik gok dat als ik al ooit zoveel geld versmijt ik die jas nooit van mijn leven zou durven dragen uit angst dat er iets mee gebeurt. Dat er een vlek op komt, dat ik ergens achter haak, ... Hij zou hier dus vooral in de kast blijven hangen.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.