Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Hoe vaak naar de kapper lang haar laten groeien


Lena55 schreef op 04-09-2024 om 08:06:

Als je een model hebt kan een kapper fijn zijn. Ik heb het gewoon recht. Goed verzorgen en mijn haar er 'mooi' uit laten zien kan ik ook heel goed zonder kapper.

Mijn ervaring is dat kappers de wens voor heel lang haar niet snappen. Elke keer toch veel te kort of veel te grove lagen. Wat ik ook zei. Kon soms wel huilen. Maanden werk naar zijn grootje. Ik trap er niet meer in. Niemand komt meer aan mijn haar behalve ikzelf.

Oh ja dat is knullig als er toch weer (veel) te veel af gaat.

Kapper en ik overleggen van tevoren wat en hoe ik het precies wil. Gaat altijd goed gelukkig. Heb sinds kort een andere kapster en ook deze knipt er nooit teveel af, eerder dat ik denk mag wel ietsje meer.

Mijn haar heb ik nu al jaren op ongeveer dezelfde lengte inderdaad, wordt niet langer dan halverwege mijn rug. Prima!

Kappers moeten misschien beter de reden van hun advies bespreken. Je kamt de topsectie omhoog en laat in de spiegel zien dat de uiteinden daar te dun zijn om nog mooi te zijn en dat er daar een flinker stukje af zou moeten. Dus dan worden óf de lagen korter óf aan de onderkant moet er ook een stukje af.

Wat ook helpt om het mooi te houden, is je haar niet los te hebben. Ik merk nu ik mijn haar vaak in een vlecht heb, dat het minder snel lelijk wordt aan de punten.

Met een knot boven op je hoofd op een satijnen kussensloop slapen, helpt ook tegen wrijving én uitdroging van de haarpunten.

Linde93

Linde93

04-09-2024 om 09:51 Topicstarter

Lena55 schreef op 04-09-2024 om 08:06:

Als je een model hebt kan een kapper fijn zijn. Ik heb het gewoon recht. Goed verzorgen en mijn haar er 'mooi' uit laten zien kan ik ook heel goed zonder kapper.

Mijn ervaring is dat kappers de wens voor heel lang haar niet snappen. Elke keer toch veel te kort of veel te grove lagen. Wat ik ook zei. Kon soms wel huilen. Maanden werk naar zijn grootje. Ik trap er niet meer in. Niemand komt meer aan mijn haar behalve ikzelf.

Dat is het probleem ja. Daarom groeit het denk ik nooit echt langer. Zit er inderdaad ook over na te denken om de schaar aan m'n moeder te geven. Gewoon alleen wat nodig is, een model heb ik niet.

Linde93

Linde93

04-09-2024 om 09:53 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 04-09-2024 om 09:16:

Wat ook helpt om het mooi te houden, is je haar niet los te hebben. Ik merk nu ik mijn haar vaak in een vlecht heb, dat het minder snel lelijk wordt aan de punten.

Dat is inderdaad zo, maar mijn haar is te dik voor staart of knot. Het staat me ook helemaal niet leuk  Een vlecht ook niet. Ik slaap wel altijd met mijn haar vast.

Linde93

Linde93

04-09-2024 om 09:54 Topicstarter

rionyriony schreef op 03-09-2024 om 20:35:

Dus je hebt lang haar en wil nog langer haar. Een haar wordt, als je jong en gezond bent, wel zes jaar, voordat hij uiteindelijk stopt met groeien, overgaat van de groeifase naar de rustfase, en tenslotte afgestoten wordt, waarna direct weer een nieuwe haar uit de papil komt en hopelijk weer zes jaar oud wordt.

Er bestaan allerlei factoren waardoor niet iedereen gezegend is met haar als Sissi. Veel is aangeboren.

Het klinkt of jij wel mooi sterk haar hebt. Ik zou het alleen maar bij laten punten als de puntjes of het model niet mooi meer zijn. Ik zou duidelijk vertellen aan je kapper wat je wil: alleen de dorre puntjes eraf. Er bestaan middelen die je haarpunten langer mooi houden die dan dus minder gaan splijten. Ik weet niet hoe ze heten. Ik weet ook niet of ze doen wat ze beloven.

Ik heb die middelen een paar maanden in gebruik en het lijkt wel wat te doen!

Linde93 schreef op 04-09-2024 om 09:53:

[..]

Dat is inderdaad zo, maar mijn haar is te dik voor staart of knot. Het staat me ook helemaal niet leuk Een vlecht ook niet. Ik slaap wel altijd met mijn haar vast.

Dat scheelt al de helft. Ook had ik meer last van lelijke puntjes toen mijn haar nog op mijn schouders viel. Dan veegt het toch vaak over je schouders en beschadigt het sneller.

Linde93 schreef op 03-09-2024 om 20:33:

[..]

Ik heb altijd geleerd dat je wel naar de kapper moet gaan als je je haar wilt laten groeien (maximaal 1x in de drie maanden). Omdat anders je haar kapot gaat van de gespleten haarpunten en dat je haargroei tegengaat.

nee dat is niet waar. je haar groeit uit je hoofd, niet aan de onderkant. 

ik ben mijn haar aan het laten groeien. ik ga elke 3 maanden naar de kapper (verven) maar knippen is meestal 1x per jaar een beetje bijknippen, laagjes een beetje bijknippen of een keer een beetje kortere pony. ze kijkt elke keer of het nodig is of tijdens een normale beurt zegt ze "volgende keer even wat bijknippen"

Ik ga een keer per jaar naar de kapper want ik heb een hekel aan bepoteld worden door vreemden, en da's zat hoor bij lang haar.

Linde93 schreef op 04-09-2024 om 09:53:

[..]

Dat is inderdaad zo, maar mijn haar is te dik voor staart of knot. Het staat me ook helemaal niet leuk Een vlecht ook niet. Ik slaap wel altijd met mijn haar vast.

Ik vind mijn haar het leukst als het los is.Hier blijft het meestal dus gewoon los. Tenzij ik een bad hair-day heb. Dan gaat het in een staart of opgestoken om het niet te laten opvallen. Waarbij ik een giga-grote speld nodig heb. (De helft van de winkels verkoopt de maat niet eens.)

Slapen met iets in mijn haar kan ik gewoon niet. Dan doe ik echt geen oog dicht. 's Ochtends hier dus gewoon het nodige kamwerk.

ik kan ook niet slapen met iets in mijn haren. Moet gewoon los

Linde93

Linde93

04-09-2024 om 21:41 Topicstarter

Broadway schreef op 04-09-2024 om 11:56:

[..]

nee dat is niet waar. je haar groeit uit je hoofd, niet aan de onderkant.

ik ben mijn haar aan het laten groeien. ik ga elke 3 maanden naar de kapper (verven) maar knippen is meestal 1x per jaar een beetje bijknippen, laagjes een beetje bijknippen of een keer een beetje kortere pony. ze kijkt elke keer of het nodig is of tijdens een normale beurt zegt ze "volgende keer even wat bijknippen"

Ik bedoel, je beschadigde haar zou in zoverre verder splijten dat er extra veel afgeknipt moet worden. Iets was je juist niet wilt als je het wilt laten groeien. Ben heel benieuwd hoeveel eraf moet als ik maar 1x per jaar ga. Maar dat weet ik pas over een half jaar 😀

Liggen jullie dan niet steeds op je haar? Ik slaap met een knot, maar las laatst dat dit niet goed is voor je haar. Het breekt sneller af, doordat er lang spanning op staat. Toen met een vlecht geprobeerd, maar daar lig ik ook steeds op met draaien. Dus nu toch maar met knot.

Ik knip het denk ik 2 keer per jaar. Ongeveer 3 centimeter per keer, soms iets meer. Ik knip echt alleen de puntjes eraf. 

Zilver_gray schreef op 04-09-2024 om 08:26:

[..]

Oh ja dat is knullig als er toch weer (veel) te veel af gaat.

Kapper en ik overleggen van tevoren wat en hoe ik het precies wil. Gaat altijd goed gelukkig. Heb sinds kort een andere kapster en ook deze knipt er nooit teveel af, eerder dat ik denk mag wel ietsje meer.

Mijn haar heb ik nu al jaren op ongeveer dezelfde lengte inderdaad, wordt niet langer dan halverwege mijn rug. Prima!

Ah ja met een goede kapper werkt het wellicht. Ik vind de prijzen hier ook absurd. 45 euro + 5 euro lang haar toeslag. Alleen voor knippen en wassen/drogen. Terwijl ze maar 10 minuten bezig zijn met mijn puntjes. 

Mijn haar is al jaren tot onderaan mijn rug. Langer wordt het niet, dus dit zal mijn maximale lengte zijn.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.