Beauty en fashion Beauty en fashion

Beauty en fashion

Dagcrème


Zelf gebruik ik kruidvat maar ik heb een makkelijke huid. Mijn dochter met een probleem huid probeert regelmatig iets uit maar komt altijd weer terug bij Clinique. Duur maar dan ziet haar huid er weer snel goed uit.

Tuinfluiter schreef op 28-09-2024 om 17:15:

Zelf gebruik ik kruidvat maar ik heb een makkelijke huid. Mijn dochter met een probleem huid probeert regelmatig iets uit maar komt altijd weer terug bij Clinique. Duur maar dan ziet haar huid er weer snel goed uit.

Ik gebruik ook dag en nacht creme van het kruidvat. Maar ik heb een makkelijke huid. Ik vind een potje creme voor waar je 40 euro voor moet betalen echt te duur.

Ik heb minstens 30 jaar de Nivea dagcrème in roze tube (gevoelige huid) gebruikt en ben nu overgestapt naar de Nivea Q10. Die is wel een stuk duurder maar ik koop hem meestal in de aanbieding of laat hem door iemand uit Duitsland meenemen.

Ik gebruik Lush cosmetic lad, die is eigenlijk voor mannen na het scheren maar daar trek ik me niks van aan. Heerlijk spul. Kalmeert en hydrateert. 

cosmetic_lad_moisturiser_hero_image_2019_8c3d3acb_thumbnail_4096.jpg

Ik gebruik altijd Oil of Olay hydraterende fluid en in de winter ook van Olay Total Effects 7 in 1. Die is wat vetter. Ik wil ook wel eens iets anders proberen maar ik vind bijna alles stinken 

Grindelwald schreef op 28-09-2024 om 17:26:

[..]

Ik gebruik ook dag en nacht creme van het kruidvat. Maar ik heb een makkelijke huid. Ik vind een potje creme voor waar je 40 euro voor moet betalen echt te duur.

Is ook duur maar als je een probleem huid hebt en snel rode plekken en puistjes krijgt ben je sneller bereid dat er voor te betalen als dat wel een rustige huid oplevert.

Ligt ook wel aan de oorzaak van je probleemhuid, als dat zoals bij mij vooral contactallergien zijn, zijn veel dure cremes helemaal niet geschikt. Dus het is ook wel belangrijk uit te proberen waar je de roodheid en pukkels van krijgt. 

Madamecannibale

Madamecannibale

28-09-2024 om 20:21 Topicstarter

Wat een fijne tips allemaal. Ik ga eerst de dagcrème van de Lidl eens uitproberen, voor dat geld zeker het proberen waard. Ook ga ik eens lezen op sproet online wat er allemaal in zit.

Verder heb ik op basis van jullie tips een lijstje gemaakt. Mocht die van de Lidl niet fijn zijn voor mijn huid dan probeer ik de volgende. Vroeger heb ik veel make-up gehad van Clinique en die vond ik meestal erg fijn. In mijn gedachten was dat een erg duur merk maar ik zie online ook al varianten onder de 40 euro, dus die kan ik ook eens uitproberen mochten de goedkopere alternatieven niets zijn.

Madamecannibale schreef op 28-09-2024 om 20:21:

Wat een fijne tips allemaal. Ik ga eerst de dagcrème van de Lidl eens uitproberen, voor dat geld zeker het proberen waard. Ook ga ik eens lezen op sproet online wat er allemaal in zit.

Verder heb ik op basis van jullie tips een lijstje gemaakt. Mocht die van de Lidl niet fijn zijn voor mijn huid dan probeer ik de volgende. Vroeger heb ik veel make-up gehad van Clinique en die vond ik meestal erg fijn. In mijn gedachten was dat een erg duur merk maar ik zie online ook al varianten onder de 40 euro, dus die kan ik ook eens uitproberen mochten de goedkopere alternatieven niets zijn.

Kijk echt even naar de adviezen van Jetske Ultee. Clinique heeft fijne spullen maar ook dingen die wat minder goed voor je huid zijn.

Ik zou je aanraden om die tube ceravé te kopen, is met spf en zonder (irriterende!) geurstoffen. Het zou heel jammer zijn als je van een crème uitslag gaat krijgen, dan ben je nog verder van huis. Cerave is heel zacht.

Embryolise vind ik ook fijn maar is wel erg geparfumeerd, daar moet je maar net tegen kunnen.

Aparte dag- en nachtcrème is niet nodig.

Citroengraag schreef op 28-09-2024 om 20:16:

Ligt ook wel aan de oorzaak van je probleemhuid, als dat zoals bij mij vooral contactallergien zijn, zijn veel dure cremes helemaal niet geschikt. Dus het is ook wel belangrijk uit te proberen waar je de roodheid en pukkels van krijgt.

Heb net even op de site van dermolin gekeken. Kende ik nog niet ga ik mijn dochter ook na laten kijken. Ze heeft ook last van hooikoorts en andere allergieën misschien ook wel van een contactallergie.

Fenyw schreef op 28-09-2024 om 20:26:

[..]

Aparte dag- en nachtcrème is niet nodig.

Nodig wellicht niet. Maar SPF is 's nachts vrij overbodig. 

ik gebruik van de Aldi een crème met hyaluron. Fijne, niet vette crème, die lekker ruikt en de huid heel zacht maakt. Kost een paar euro, is een flesje met een dispenser. In een blauw witte verpakking.

Ik vind de iris hydraterende dagcreme van Weleda heerlijk. Trekt snel in, voelt niet plakkerig en is betaalbaar. Maar ik word vooral helemaal vrolijk van de heerlijke geur!

Ginevra schreef op 28-09-2024 om 16:20:

Ik heb een moeilijke huid maar ben tevreden over de producten van Paula's Choice. Niet heel goedkoop maar wel betaalbaarder dan de dure merken bij Douglas en er zijn nog wel eens kortingacties.

Same, same. Heel fijne producten en als je huid er slecht op reageert mag je het terugsturen.

Ik heb altijd geleerd dat je 's nachts beter niets op je gezicht kunt smeren. Gewoon een schone huid en lekker laten bijkomen tijdens de slaap.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.