Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Wat doen jullie mannen met/voor de kinderen qua verplichtingen en afspraken?


Gingergirl schreef op 13-10-2024 om 19:19:

Kun je er iets mee TO?
Al eens voorgesteld aan man om eens vrij te nemen of een gesprek gehad over jullie taakverdeling?

Ik heb het ook al een paar keer geprobeerd, maar van TO horen we niks meer. Vind ik ook niet zo vreemd.

Lieveheersbeest schreef op 13-10-2024 om 08:35:

[..]

Ik vind het heel erg dat dat je aangedaan is. Ik heb geen antwoord op je vraag. Maar ik had gewild dat iemand het had gedaan/kunnen doen.

Maar toch denk ik dat het belangrijk is dat niet elke man als potentiële dader gezien wordt.

Ik heb met mijn eigen dochter nooit gedacht als ze ergens ging spelen.  Gelukkig zijn de meeste mensen normaal 

Gingergirl schreef op 12-10-2024 om 11:44:

[..]

Hier meestal 1 ouder per klas en die spreekt met de leerkracht af wanneer het is. Maar goed; dan zit je met een kind op de gang pal voor het lokaal, kan weinig gebeuren denk ik. Maar bij mijn dochter in de klas zit een meisje die bij haar vader woont en ik weet dat meerdere kinderen daar niet mogen spelen......ook daarin is nog niet alles gelijkgetrokken.

Vooropgesteld dat ik de reactie over de man die luizen kwam zoeken belachelijk vind, is het geen wet van Meden en Perzen dat mannen niets doen als er iemand bij is. 
in Amerika heeft Larry Nassar meisjesturnsters seksueel mishandeld door met zijn vingers binnen te dringen onder het mom van massage terwijl de moeder van het meisje in de kamer was. 

Annaniem2023 schreef op 15-10-2024 om 00:01:

[..]

Vooropgesteld dat ik de reactie over de man die luizen kwam zoeken belachelijk vind, is het geen wet van Meden en Perzen dat mannen niets doen als er iemand bij is.
in Amerika heeft Larry Nassar meisjesturnsters seksueel mishandeld door met zijn vingers binnen te dringen onder het mom van massage terwijl de moeder van het meisje in de kamer was.

Dat is allemaal heel vreselijk en afschuwelijk. Maar als we zo naar mannen kijken of er rekening mee houden what ever, dan kunnen we ze sowieso maar beter uit de buurt van kinderen houden. Zijn we weer terug bij af. 

bieb1963 schreef op 15-10-2024 om 16:00:

[..]

Dat is allemaal heel vreselijk en afschuwelijk. Maar als we zo naar mannen kijken of er rekening mee houden what ever, dan kunnen we ze sowieso maar beter uit de buurt van kinderen houden. Zijn we weer terug bij af.

Nou idd. 

Of we doen net alsof zo iemand een mens is. En dan mogen er geen mensen meer in de buurt van onze kinderen komen. 

bieb1963 schreef op 15-10-2024 om 16:00:

[..]

Dat is allemaal heel vreselijk en afschuwelijk. Maar als we zo naar mannen kijken of er rekening mee houden what ever, dan kunnen we ze sowieso maar beter uit de buurt van kinderen houden. Zijn we weer terug bij af.

OT: Nee dat moeten we ook niet doen, we kunnen beter als mensheid eens goed gaan kijken waardoor het nou komt dat het daderpercentage onder mannen vwb moord, mishandeling, verkrachting kindermisbruik zo hoog is. Ik denk niet dat dat is omdat mannen slechtere mensen zijn. Ik denk eerder dat veel mannen opgesloten zitten in zichzelf vwb hun gevoelsleven, dat zie je ook aan de hoge depressie en zelfmoordcijfers onder mannen. En dan lijkt het erop dat de manier om onder bv traumagevoelens uit te komen 'uit te acten' is: dus anderen iets aan te doen. Het zou mij een lief ding waard zijn als mannen onderling meer hun gevoel zouden bespreken en laten zien ipv zich in zichzelf op te sluiten. Misschien zit daar niet de totale oplossing, dat weet ik niet, maar naief de andere kant opkijken of zeggen 'maar vrouwen doen ook dingen' (is waar maar ook een klein beetje met heel erg veel vergelijken) lijkt ook niet op te schieten. 

Lexus schreef op 15-10-2024 om 19:00:

[..]

OT: Nee dat moeten we ook niet doen, we kunnen beter als mensheid eens goed gaan kijken waardoor het nou komt dat het daderpercentage onder mannen vwb moord, mishandeling, verkrachting kindermisbruik zo hoog is. Ik denk niet dat dat is omdat mannen slechtere mensen zijn. Ik denk eerder dat veel mannen opgesloten zitten in zichzelf vwb hun gevoelsleven, dat zie je ook aan de hoge depressie en zelfmoordcijfers onder mannen. En dan lijkt het erop dat de manier om onder bv traumagevoelens uit te komen 'uit te acten' is: dus anderen iets aan te doen. Het zou mij een lief ding waard zijn als mannen onderling meer hun gevoel zouden bespreken en laten zien ipv zich in zichzelf op te sluiten. Misschien zit daar niet de totale oplossing, dat weet ik niet, maar naief de andere kant opkijken of zeggen 'maar vrouwen doen ook dingen' (is waar maar ook een klein beetje met heel erg veel vergelijken) lijkt ook niet op te schieten.

Dat kan. Maar mss moeten we mannen dan ook wat meer in hun waarden laten (andersom ook uiteraard) en niet verwachten dat ze zich in een rol wurmen die voor hen mss wel niet zo natuurlijk is als voor ons vrouwen. Want dat zijn we nu ook wel een beetje aan het doen.

bieb1963 schreef op 15-10-2024 om 19:23:

[..]

Dat kan. Maar mss moeten we mannen dan ook wat meer in hun waarden laten (andersom ook uiteraard) en niet verwachten dat ze zich in een rol wurmen die voor hen mss wel niet zo natuurlijk is als voor ons vrouwen. Want dat zijn we nu ook wel een beetje aan het doen.

nou als je met 'in een rol wurmen' bedoelt dat er minder moord, verkrachting, mishandeling en kindersmisbruik is, heb ik daar niet zoveel moeite mee. Maar je gevoel meer voelen en zelf je pijn verwerken en niet op anderen botvieren vind ik eigenlijk niet vallen onder 'in een rol wurmen'. Ik vind het eerder iemand in zijn waarde laten juist door iemand als volledig mens te zien en niet zozeer in een gefixeerde mannenrol moeten passen. Maar ik besef me ook heel goed dat dit vanuit mannen zelf zal moeten komen.

En weer terug naar het begin van de draad: het doen van huishouselijk werk en het vervullen van zorgtaken is ook niet het kramoachtig wringen in een rol die vrouwen van nature veel beter zou passen

Temet schreef op 15-10-2024 om 19:39:

En weer terug naar het begin van de draad: het doen van huishouselijk werk en het vervullen van zorgtaken is ook niet het kramoachtig wringen in een rol die vrouwen van nature veel beter zou passen

Niet perse en niet altijd, dat klopt. Maar we gaan nu een beetje naar de vrouw mag en moet vooral doen waar ze zich goed bij voelt en de man moet zich overal aan aanpassen. En nee ik bedoel natuurlijk niet intimideren, moorden enz, maar dat mag duidelijk zijn…

Taken stem je in onderling overleg af en dan accepteer je ook dat een ander het misschien wat minder precies of op een andere manier doet dan jij. 
Wat vooral belangrijk is, is om het vertrouwen uit te stralen naar de ander dat die ook dingen kan. Dus niet telkens gaan controleren, dingen overdoen of al het voorwerk en denkwerk doen en iemand zijn hele hebben en houwen nadragen. Geldt voor je partner en voor je kinderen. Ook als ze volwassen zijn. Van fouten leer je meer dan van oneindig dingen nadragen.
Het is inderdaad ook maar net wat je belangrijk vindt in het leven. Als je op je werk elke meeting kunt bijhouden en wat je daarvoor moet doen, maar niet weet hoe laat je kind elke week traint, waar dat is en niet kunt bedenken dat er ook spullen voor mee moeten, dan vind je dat gewoon niet belangrijk genoeg. 

" Maar we gaan nu een beetje naar de vrouw mag en moet vooral doen waar ze zich goed bij voelt en de man moet zich overal aan aanpassen."

Ik zit niet bij die 'we' hoor. Ik zit nog steeds op "huishoudelijke en zorgtaken zijn de gezamenlijke verantwoordelijkheid van de (volwassen) leden van het huishouden, inclusief degenen met een Y-chromosoom"

Temet schreef op 16-10-2024 om 08:49:

" Maar we gaan nu een beetje naar de vrouw mag en moet vooral doen waar ze zich goed bij voelt en de man moet zich overal aan aanpassen."

Ik zit niet bij die 'we' hoor. Ik zit nog steeds op "huishoudelijke en zorgtaken zijn de gezamenlijke verantwoordelijkheid van de (volwassen) leden van het huishouden, inclusief degenen met een Y-chromosoom"

Ik in principe ook. Maar ik doel meer op: Als een vrouw een zorgtaak doorschuift naar de man, dan is het ‘goed gedaan’, en als ze die zelf op zich neemt, dan is het ‘waarom doet je man dat niet’ . 

bieb1963 schreef op 16-10-2024 om 09:02:

[..]

Ik in principe ook. Maar ik doel meer op: Als een vrouw een zorgtaak doorschuift naar de man, dan is het ‘goed gedaan’, en als ze die zelf op zich neemt, dan is het ‘waarom doet je man dat niet’ .

Wie zegt dat dan? Ik lees dat hier nergens.

Ik vind 'doorschuiven naar' eigenlijk best een vreemde manier om het over zorgtaken te hebben. Alsof alle zorgtaken in eerste instantie bij de vrouw liggen ipv de verantwoordelijkheid ervoor bij beide partners m/v. 

bieb1963 schreef op 15-10-2024 om 19:23:

[..]

Dat kan. Maar mss moeten we mannen dan ook wat meer in hun waarden laten (andersom ook uiteraard) en niet verwachten dat ze zich in een rol wurmen die voor hen mss wel niet zo natuurlijk is als voor ons vrouwen. Want dat zijn we nu ook wel een beetje aan het doen.

En welke rol is dan zo onnatuurlijk voor een man en natuurlijk voor 'ons vrouwen'? Doel je dan op de regeldingen in het gezin? Die ze op hun werk als bijv manager opeens wel heel natuurlijk kunnen?

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.