Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Oppas weigeren?

Peiling

Zou jij oppassen?
240 stemmen
59%
41%

Ysenda schreef op 27-09-2024 om 12:10:

[..]

die voorstelling loopt uit, maar als bezoeker kun je wel eerder naar huis gaan.

Precies. Helemaal als je weet dat je kind niet helemaal lekker is en je vriendin daar nu mee zit. 

Als je kind ziek is ga je mijn inziens sowieso niet als beide ouders weg (werk is dan een ander verhaal). Dan had er een thuis moeten blijven. Bv. in dit geval de man en dan had de vrouw met TO naar de voorstelling kunnen gaan.

is jullie vriendschap wel evenwichtig? 

Ysenda schreef op 27-09-2024 om 12:10:

[..]

die voorstelling loopt uit, maar als bezoeker kun je wel eerder naar huis gaan.

Nou dat ging in het theater waar ik werkte niet zomaar. De meeste artiesten vinden dit heel erg storend en moeten de deuren dicht blijven. Zonder de zaalwacht kunnen ze niet eens naar buiten, het kan maar moet van te voren worden gemeld, zodat je een plekje krijgt dicht bij de uitgang. 

Yumi schreef op 27-09-2024 om 14:21:

[..]

Nou dat ging in het theater waar ik werkte niet zomaar. De meeste artiesten vinden dit heel erg storend en moeten de deuren dicht blijven. Zonder de zaalwacht kunnen ze niet eens naar buiten, het kan maar moet van te voren worden gemeld, zodat je een plekje krijgt dicht bij de uitgang.

dan moet die artiest maar zorgen dat ze op tijd beginnen en hun voorstelling binnen de door hun zelf gestelde tijd afronden.

Ysenda schreef op 27-09-2024 om 14:28:

[..]

dan moet die artiest maar zorgen dat ze op tijd beginnen en hun voorstelling binnen de door hun zelf gestelde tijd afronden.

Het is natuurlijk niet altijd de schuld van de artiest hè! In het verleden ooit bij een voorstelling gezeten waar iemand onwel werd en er gereanimeerd moest worden. 

Wel heel simpel om de artiest dan de schuld te geven. 

Of een storing met apparatuur is ook niet altijd de schuld van de uitvoerenden.

Dit topic lezende voel ik me zo ontzettend gezegend met mijn goede vriendschappen, waarbij wij veel voor elkaar over hebben, ook als het even niet zo goed uitkomt.

Ysenda schreef op 27-09-2024 om 14:28:

[..]

dan moet die artiest maar zorgen dat ze op tijd beginnen en hun voorstelling binnen de door hun zelf gestelde tijd afronden.

De Artiest start niet altijd op tijd, maar weet je ook waarom? Sommige mensen reageren nauwelijks op de aankondiging dat de voorstelling gaat beginnen en of de pauze voorbij is, daarom loopt het meestal uit. Sommige bezoekers weigeren mee te lopen als je aangeeft dat de deuren dichtgaan, want willen eerst nog een drankje, roken, naar het toilet, of? Als niet iedereen binnen is, mag de techniek de artiest geen sein doorgeven, dat hij het podium op kan.(bij aanvang en na pauze)  

Moederkareltje schreef op 27-09-2024 om 11:44:

goede oppassen zijn ook duur en dat is gewoon zuur. Daarom zou ik daar meteen op inspringen, ja meid dat vind ik dus ook. Zullen we dus drie keer per jaar elkaars kinderen onder de hoede nemen zodat we privetijd met man hebben. Top. Iedereen blij.

Het is jouw aanname dat iedereen daar blij van wordt.

Kersje schreef op 27-09-2024 om 14:45:

Dit topic lezende voel ik me zo ontzettend gezegend met mijn goede vriendschappen, waarbij wij veel voor elkaar over hebben, ook als het even niet zo goed uitkomt.

Nou dit eigenlijk...

Soms lopen voorstellingen uit, soms duurt het eeuwen een parkeergarage uit te komen, soms is het nog even gezellig en klets je nog wat na met iemand
Wat een ontzettend naar idee dat mijn lieve vriendin geen oppas kan betalen en er zomaar even uit kan
Fijn dat ik dan kan bijdragen omdat ik slechts wat sinas en een zak chips kost.
Fijn dat ze zich niet opgejaagd hoeft te voelen omdat er een tijdstip genoemd is 
Fijn idee dat ze dit ook voor mij zal doen

Ik denk dat je anders in de vriendschap staat dan haar TO
Van wat jij hier beschrijft en ook hoe je over haar praat (achter de rug om, van een vriendin) dat zou voor mij onder "kennis" vallen
Ze gaat haar comfortzone denk ik best wel uit door te vertellen dat ze geen 50 euro voor betaalde oppas kan missen
Mensen geven zoiets over het algemeen niet snel toe
Dat is niet gemeen, dat is dankbaarheid en jou in vertrouwen nemen
Zoals je leest gaat ze ook haar comfortzone uit om jou te vragen als oppas, buiten dat je niet eerste keuze bent geweest (daar kunnen mensen nog ook weleens een probleem van maken) lees je ook dat mensen over het algemeen binnen de familie blijven, ook als familie afzegt 

Het spijt mij echt dat die 3,5 uur tegenvielen en dat je ook echt moest oppassen ipv alleen tv kijken en bankhangen maar ik ben ook oprecht blij dat je dit gedaan hebt voor haar
Het ziet er niet naar uit dat ze zonder zus ergens naar toe kan gaan en ook voor moeders is even me-time best belangrijk (lees ik oa hier en ginder)

En ik voel mij alweer gezegend en geprivilegieerd met mijn lieve vrienden en het feit dat ik wel oppas kan betalen
Dat is niet zomaar even gemakkelijk voor iedereen, net zoals "even meer gaan werken'' 
Maar op die laatste zin zou je vast wel wat gaan vinden waarom ze dat volgens jou wel kan en een niet zo aardige mening over hebben (ze werkt maar 24 uur, ze kan prima in de avond werken, ze is kerngezond etc etc) 
Nee, dit is geen vriendschap in mijn ogen, dat schat ze helemaal verkeerd in 
Ik schrik zelfs een beetje van je reacties, maar jij allicht weer van de mijne 
 

Jesse_1 schreef op 27-09-2024 om 15:17:

[..]

Het is jouw aanname dat iedereen daar blij van wordt.

Klopt. Ik denk dat TO er klaar mee is. Ik zou er zelf wel blij van worden. 

Beertjelief schreef op 27-09-2024 om 15:20:

[..]

Nou dit eigenlijk...

Soms lopen voorstellingen uit, soms duurt het eeuwen een parkeergarage uit te komen, soms is het nog even gezellig en klets je nog wat na met iemand
Wat een ontzettend naar idee dat mijn lieve vriendin geen oppas kan betalen en er zomaar even uit kan
Fijn dat ik dan kan bijdragen omdat ik slechts wat sinas en een zak chips kost.
Fijn dat ze zich niet opgejaagd hoeft te voelen omdat er een tijdstip genoemd is
Fijn idee dat ze dit ook voor mij zal doen

Ik denk dat je anders in de vriendschap staat dan haar TO
Van wat jij hier beschrijft en ook hoe je over haar praat (achter de rug om, van een vriendin) dat zou voor mij onder "kennis" vallen
Ze gaat haar comfortzone denk ik best wel uit door te vertellen dat ze geen 50 euro voor betaalde oppas kan missen
Mensen geven zoiets over het algemeen niet snel toe
Dat is niet gemeen, dat is dankbaarheid en jou in vertrouwen nemen
Zoals je leest gaat ze ook haar comfortzone uit om jou te vragen als oppas, buiten dat je niet eerste keuze bent geweest (daar kunnen mensen nog ook weleens een probleem van maken) lees je ook dat mensen over het algemeen binnen de familie blijven, ook als familie afzegt

Het spijt mij echt dat die 3,5 uur tegenvielen en dat je ook echt moest oppassen ipv alleen tv kijken en bankhangen maar ik ben ook oprecht blij dat je dit gedaan hebt voor haar
Het ziet er niet naar uit dat ze zonder zus ergens naar toe kan gaan en ook voor moeders is even me-time best belangrijk (lees ik oa hier en ginder)

En ik voel mij alweer gezegend en geprivilegieerd met mijn lieve vrienden en het feit dat ik wel oppas kan betalen
Dat is niet zomaar even gemakkelijk voor iedereen, net zoals "even meer gaan werken''
Maar op die laatste zin zou je vast wel wat gaan vinden waarom ze dat volgens jou wel kan en een niet zo aardige mening over hebben (ze werkt maar 24 uur, ze kan prima in de avond werken, ze is kerngezond etc etc)
Nee, dit is geen vriendschap in mijn ogen, dat schat ze helemaal verkeerd in
Ik schrik zelfs een beetje van je reacties, maar jij allicht weer van de mijne

Dank je Beertjelief, eens met dit uitgebreide verhaal, hier hoef ik niks meer aan toe te voegen!

Moederkareltje schreef op 27-09-2024 om 11:44:

goede oppassen zijn ook duur en dat is gewoon zuur. Daarom zou ik daar meteen op inspringen, ja meid dat vind ik dus ook. Zullen we dus drie keer per jaar elkaars kinderen onder de hoede nemen zodat we privetijd met man hebben. Top. Iedereen blij.

Goed idee Moederkareltje! Mijn kinderen zijn het huis uit, maar die mochten regelmatig een paar vrienden/vriendinnen uitnodigen voor een logeerpartij. Daar maakten we een leuke avond van, met spelletjes en/of dansen e.d. De luchtbedden en slaapzakken lagen weleens over de hele bovenverdieping (op mijn slaapkamer na). Was altijd erg gezellig, sommige ouders zeiden dit nooit zelf te willen doen, maar waren wel bij met hun vrije avond. 

Yumi schreef op 27-09-2024 om 15:33:

[..]

Goed idee Moederkareltje! Mijn kinderen zijn het huis uit, maar die mochten regelmatig een paar vrienden/vriendinnen uitnodigen voor een logeerpartij. Daar maakten we een leuke avond van, met spelletjes en/of dansen e.d. De luchtbedden en slaapzakken lagen weleens over de hele bovenverdieping (op mijn slaapkamer na). Was altijd erg gezellig, sommige ouders zeiden dit nooit zelf te willen doen, maar waren wel bij met hun vrije avond.

Super leuk, maar wel meer iets voor in het weekend, niet voor een doordeweekse dag als kinderen naar opvang en school moeten, ouders werken. Dan maakt wat later thuis zijn ook minder uit.

Natuurlijk kunnen dingen uitlopen. Maar voor veel mensen maakt half elf of na middernacht doordeweeks wel een substantieel verschil. 

Ik gun iedereen me time, ook als ze weinig te besteden hebben. Maar dan kun je de dag en tijd wel in overleg doen. Zodat de een er toch eens uit kan zonder torenhoge kosten en de ander zich niet overmatig belast voelt. 

MamaE schreef op 27-09-2024 om 16:32:

[..]

Super leuk, maar wel meer iets voor in het weekend, niet voor een doordeweekse dag als kinderen naar opvang en school moeten, ouders werken. Dan maakt wat later thuis zijn ook minder uit.

Natuurlijk kunnen dingen uitlopen. Maar voor veel mensen maakt half elf of na middernacht doordeweeks wel een substantieel verschil.

Ik gun iedereen me time, ook als ze weinig te besteden hebben. Maar dan kun je de dag en tijd wel in overleg doen. Zodat de een er toch eens uit kan zonder torenhoge kosten en de ander zich niet overmatig belast voelt.

Uiteraard was dit in het weekend, konden de ouders lekker een avondje weg en ze de dag erna in de middag weer ophalen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.