Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Oppas weigeren?

Peiling

Zou jij oppassen?
240 stemmen
59%
41%

Ik vind het ook geen rare vraag
Natuurlijk doe je dit voor een vriendin, desnoods ga ik 3 uurtjes later naar bed (en de dag erna flink spijt hebben) als ik ook heel graag m'n eigen niksdoen plannen wil uitvoeren op mn favo plekje 
Maar 3 uurtjes jezelf wegcijferen voor een jarenlange vriendschap is niks en zou ik met liefde doen 

We vinden het toch ook normaal om vrienden te (vragen om te) helpen verhuizen, klussen en verven enzo?
Dan is oppassen nog het minst inspannend lijkt me

Oh, ik zie nu je laatste reactie
Ik snap je hoor! Ook een grote huismus hier
Er is geen enkele reden (buiten vitamine D enzo) waarom ik het huis zou moeten verlaten - ooit 
Maar juist dan moet je het doen (al moet je niks) vind ik

Euforie dat je het toch maar mooi gedaan hebt ondankt je inner huismus zegt "neen"
En euforie bij het weer thuiskomen en doen waar je zin in hebt

(En dus ook een vriendin geholpen

Ik vind dat hier het probleem van die vriendin tot een probleem wordt gemaakt van TO. Mooi als je kan helpen maar zo niet dan is dat haar probleem toch. Als het je niet uitkomt dan kun je dat toch gewoon zeggen, zeker tegen een goede vriendin. Dat is jouw goed recht. Haar kinderen haar verantwoordelijkheid. Je gaat toch niet op pad als je niet eerst dat hebt geregeld. Zijn er geen opa en oma die misschien kunnen oppassen?
Een kind van 16 zou ik nooit laten oppassen op de kinderen. Je kent die niet en het is zelf nog een kind. 

Jeetje, ze woont in de buurt ,en het wordt geen nachtwerk. Waar doe je moeilijk over? Ik heb dit vroeger ook wel gedaan voor een vriendin, en zij voor mij. Zolang het maar in balans en niet elke week. 

Jorni schreef op 20-09-2024 om 13:36:

Ik vind dat hier het probleem van die vriendin tot een probleem wordt gemaakt van TO. Mooi als je kan helpen maar zo niet dan is dat haar probleem toch. Als het je niet uitkomt dan kun je dat toch gewoon zeggen, zeker tegen een goede vriendin. Dat is jouw goed recht. Haar kinderen haar verantwoordelijkheid. Je gaat toch niet op pad als je niet eerst dat hebt geregeld. Zijn er geen opa en oma die misschien kunnen oppassen?
Een kind van 16 zou ik nooit laten oppassen op de kinderen. Je kent die niet en het is zelf nog een kind.

Normaal past haar zus op, maar die kan niet. Voor een vriendin zou ik deze calamiteit graag oplossen. Toen mijn kinderen nog op de basisschool zaten werd er regelmatig door andere ouders (geen vrienden) geprobeerd om hun kind bij mij te dumpen of ze 's ochtends mee baar school te nemen. Dat heb ik een paar keer gedaan voor iemand waarvan haar man een tijdje in het buitenland zat. Ze bood niet aan om andersom iets dergelijks te doen maar ik kreeg als dank een setje douche producten die ik vies vond ruiken. 

Ysenda schreef op 20-09-2024 om 12:48:

[..]

"Jouw kinderen" ik mag toch denken dat het ook zijn kinderen zijn. Dus vader kan ook wel een avond gewoon voor zijn kinderen zorgen.

Ja dat bedoel ik. Dat hoef je niet altijd samen te doen. Een ouder redt zich ook wel in zijn eentje (mag ik hopen). 

Ja natuurlijk zou ik dat doen.  Tenzij ik het rotkinderen zou vinden (only half kidding)

Dat liever thuis zijn snap ik helemaal. 

Ik heb ooit eens opgepast en dat werd na twaalven. Dat wist ik van te voren, en dat was verder geen probleem en het was hen van harte gegund. 
Normaal lig ik 11 uur op bed. Dat was echt afzien voor mij, en ik vond er niets aan. Je zit er maar te zitten en in andermans huis is toch anders dan thuis. Zoiets doe ik bij hoge uitzondering. 

Help je haar vaak uit de brand? Daar zit voor mij wel verschil in. 

Dat van dat vriendins kinderen dan maar bij TO slapen snap ik niets van. Dan heb je toch veel meer drukte ervan? 

Vrijevlinder schreef op 20-09-2024 om 14:48:

Dat van dat vriendins kinderen dan maar bij TO slapen snap ik niets van. Dan heb je toch veel meer drukte ervan?

Voor mij zou tot half 11 oppassen echt heel laat zijn. Zeker in de periode dat mijn kinderen nog klein waren. Maar een of twee extra bedden opmaken is zo gedaan.

wat ga je nu antwoorden TO

ik lees nu dat het een maandelijks event zijn... ik zouhet wel doen, als je van deze persoon ook zoiets terug kan verwachten. Is het altijd eenrichtingsverkeer, dan zou ik het niet doen

Daglichtlamp schreef op 20-09-2024 om 14:50:

[..]

Voor mij zou tot half 11 oppassen echt heel laat zijn. Zeker in de periode dat mijn kinderen nog klein waren. Maar een of twee extra bedden opmaken is zo gedaan.

Hoe vroeg sta je dan op dat half 11 al heel laat is?

Voor 12 uur ga ik nooit mijn bed in. Wekker gaat om 7 uur.

Ysenda schreef op 20-09-2024 om 15:52:

[..]

Hoe vroeg sta je dan op dat half 11 al heel laat is?

Voor 12 uur ga ik nooit mijn bed in. Wekker gaat om 7 uur.

Het gaat er meer om hoe laat ik moe wordt. Ik ben nu eenmaal geen avondmens (al wordt het wel iets gemakkelijker nu ik ouder wordt).

Daglichtlamp schreef op 20-09-2024 om 15:53:

[..]

Het gaat er meer om hoe laat ik moe wordt. Ik ben nu eenmaal geen avondmens (al wordt het wel iets gemakkelijker nu ik ouder wordt).

Als ik daar op zou wachten wordt het een uur of 6-7 in de ochtend

Nou,dan ben ik blijkbaar, naast TO, de enige die het wel een vreemde vraag vindt. 

Bij een calamiteit kom ik natuurlijk helpen of oppassen. Maar voor een avondje uit? 

Het ligt er wel aan hoe vrijblijvend de vraag aan to was. Heel vrijblijvend, met alle ruimte om 'liever niet'  te zeggen zou ik een vriendin wel durven vragen. Maar anders vind ik oppassen voor een avondje uit zeker geen calamiteit en echt iets voor een oppasmeid/jongen of idd familie die vaker oppast. 

En dus niet iets om 'gewoon' aan een vriendin met een eigen gezin te vragen. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.