Basisschoolleeftijd Basisschoolleeftijd

Basisschoolleeftijd

Lees ook op

Oppas weigeren?

Peiling

Zou jij oppassen?
240 stemmen
59%
41%

Voor iets wat makkelijk te verzetten zou zijn (op bezoek bij iemand, samen uit eten) zou ik misschien wel denken: dan ga je maar lekker als het beter uit komt. Maar voor een voorstelling heeft ze waarschijnlijk al een tijd geleden kaartjes gekocht en dat kan niet zomaar verzet. Dus ik vind het niet gek dat ze daar een oplossing voor gaat zoeken nee. 

Krijg je er betaald voor? In nood zou ik het doen. Maar ze gaat naar een voorstelling, dus ik zie de noodzaak er niet van. Laat haar maar een 16 jarige hiervoor strikken. 

Waar zou jij in haar positie blij van worden? Een loyale reactie toch? 

In mijn jonge jaren had ik ook weleens opgepast. De raarste keer was dat de vader gewoon thuis was, maar er geen zin in had. Hij zat dan gewoon op de bank tv te kijken terwijl ik de kinderen in bed deed.

FruitMoeder schreef op 20-09-2024 om 07:59:

Krijg je er betaald voor? In nood zou ik het doen. Maar ze gaat naar een voorstelling, dus ik zie de noodzaak er niet van. Laat haar maar een 16 jarige hiervoor strikken.

Ik ga ervan uit dat die 16-jarige niet lukt op korte termijn. En tja, hoe noodzakelijk een voorstelling is is een kwestie van persoonlijke voorkeur lijkt me. 

oh sorry niet goed gelezen...ik lees nu dat het om een doordeweekse avond gaat en niet om een vrijdagavond.
En dat je de dag erna moet werken.

Heel eerlijk; dat heeft meer te maken met je energielevel en of je dat te belastend vindt met een werkdag erna. Ik denk dat dit is wat je niet prettig vindt, klopt dat?

En dat stukje kan alleen jijzelf beoordelen.

De vraag is niet raar, en op een vraag mag je ja en nee zeggen. 

Ik heb nee gestemd.  Ze heeft nog met dan een week om een "16 jarige" te fixen. Dat moet kunnen lukken. Ze weet het vroeg genoeg dus echt een noodgeval is dit niet. 
Aan de andere kant ben ik een groot voorstander van het bouwen van een solide netwerk, zodat je altijd mensen om je heen hebt om op terug te vallen.  In dat licht zou het verstandig kunnen zijn om het wel te doen. Ik ken haar niet ik kan zo niet beoordelen of ze een waardevolle toevoeging is voor je netwerk.  Er zijn tenslotte ook mensen in je omgeving die weinig toe te voegen hebben aan je netwerk, omdat je nooit kan rekenen op die mensen. 

Kort gezegd: die het als je je er goed bij voelt dat het ook een investering is voor jezelf.  Anders doe je het niet. 

ik zou denk ik aanbieden dat haar kinderen mogen komen logeren. Dan kun je zelf op tijd naar bed.

Ik zou het wel doen. Iets voor een ander doen hoeft niet altijd voor jezelf leuk te zijn, maar voor een goede vriendin zou ik het over hebben. 

Dat je twijfelt of je het wel moet doen vind ik niet zo gek. Wat ik wel bijzonder vind is dat jij je afvraagt of haar vraag normaal is. Voor jou blijkbaar niet, voor mij weer wel. Normaal is ook maar een gemiddelde.

Maargoed ik vind in vriendschappen dat je dat soort vragen kan stellen en nee ook een antwoord is. Geven en nemen zeg maar. 
In jouw geval zal ik mijn vriendin en haar man heel veel plezier wensen en daar op de bank lekker gaan Netflixen. Maar het voelt voor mij absoluut niet alsof ik iets moet opofferen.

Eens met Bailey. Waarom vind je devraag raar?Als je er geen zin in hebt kun je gewoon nee zeggen. Ik zou wel de echte reden geven en geen smoesje verzinnen

ik vind het geen rare vraag van die vriendin; zo'n voorstelling kun je niet verzetten en wellicht zijn er niet zoveel tieners in haar omgeving om te vragen en bovendien passen tieners meestal niet doordeweeks op.

Ook al heb je geen zin; het gaat hier om een vriendin, dan hoeft dat toch geen drama te zijn om een keer iets te doen waar je geen zin in hebt. Misschien heb jij haar hulp ook wel een keer nodig, als je bevriend bent kun je wat voor elkaar over hebben.

Je schrijft dat je graag bij je eigen gezin bent maar is 1 avondje echt zo'n ramp om niet thuis te zijn? Haar kinderen liggen vroeg op bed dan heb jij even tijd voor jezelf om je favo programma/ lievelingsfilm te kijken/ boek te lezen/ of iets van een hobby te doen. Omdenken. Je kunt daar op de bank ook best een relaxte avond hebben. 

Ik vind het geen rare vraag. En zou het ook zeker doen. Wij zeggen hier altijd : zonder zin kan het ook. Geen zin is geen excuus. Bovendien  vind ik dat je voor een vriendin wat over moet hebben.  Het gaat maar om 3 uurtjes en half 11 is niet extreem laat. Bij 1 uurin de nacht  door de weeks zou ik gezegd hebben, breng ze dan maar bij mij te logeren. ( kan je overigens evengoed doen dan hoef je de deur niet uit ) Wat is een vriendschap  anders nog waard?

ja ik zou zeker gaan. Die voorstelling is waarschijnlijk al maanden geboekt en kost ook veel geld en heel gezellig qualitytijd met partner. Het is wat waard om credits op te bouwen. Ik laat zelf namelijk geen kind van 14 of 16 op mijn kinderen passen. De oppassen die ik inhuur kosten 15 euro per uur, 25 jaar en ouder met achtergrond in kinderen. Dat is veel geld bovenop een uitje. Als zij ook 3 keer per jaar naar mij komt om gratis op te passen zou ik heel blij zijn. Nog beter dan een oppas met achtergrond is een andere moeder. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.