Dreumes- en Peutertijd Dreumes- en Peutertijd

Dreumes- en Peutertijd

Lees ook op

Kinderen broodje geven in supermarkt voor je betaalt , doen of deden jullie dit ?


Man Man Man....wij hebben hier in het buitenland met 6. Nederlanders ons enorm geamuseerd.... SWij praten dus inderdaad over de Nederlandse moraalridders... Zijn allemaal rond 30 jaar weg...
Wat is er gebeurd, dat het tollerante Nederland...weg is...En treurig dat een broodje zo. Veel emotie waar maakt

Hoe tolerant is Nederland nog... begint dus met een broodje

En dan twee kanten op, iemand die een broodje geeft, die is verkeerd bezig, degene die geen broodje geeft is een moraalridder. 

Ted68 schreef op 11-10-2024 om 22:48:

Hoe tolerant is Nederland nog... begint dus met een broodje

De meeste mensen vinden zichzelf nu eenmaal fatsoenlijker, betere opvoeders en slimmer dan anderen. In een grijs OO-verleden heb ik in een topic iemand eens dermate onder druk gezet dat ze toegaf dat ze (veel) werkende ouders minder goede ouders vond. Dat zie je hier ook, zegt iemand dat ze na haar werk met een peuter door de supermarkt rent, komt er gelijk een reactie over hoe zielig dat is.

Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik vooral mijn eigen fatsoen als uitgangspunt neem. Als ik vind dat ik niets verkeerd doe, kan de mening van een ander me weinig storen. De beschuldigingen over dat ik bewust diefstal pleeg door mijn kind een broodje te laten eten dat ik vijf minuten later afreken, glijden dus gewoon van me af.

Ik vind degene die geen broodje geeft geen moraalridder, maar wel degene die krampachtig zijn eigen normen tot waarheid probeert te maken en allerlei negatieve uitlatingen doet over degene die wel een broodje geeft.

majorette2005 schreef op 11-10-2024 om 21:57:

Bij onze Jumbo staat gewoon muziek uit de top 40 op, en de broodjes zijn al gebakken voor 8 uur.

Jumbo radio toch? Die hebben een eigen zender. En daar komt van alles voorbij. Ze zeggen zelf “jaren 80 tot nu”. Ik hoor verrassend vaak the backstreet boys en andere jaren 90 muziek en vrij weinig echt hits van dit moment. Leuk radiostation overigens! 

BlairW schreef op 11-10-2024 om 23:53:

[..]

Jumbo radio toch? Die hebben een eigen zender. En daar komt van alles voorbij. Ze zeggen zelf “jaren 80 tot nu”. Ik hoor verrassend vaak the backstreet boys en andere jaren 90 muziek en vrij weinig echt hits van dit moment. Leuk radiostation overigens!

Geen idee, maar het is dezelfde muziek als wat je op Qmusic hoort

BlairW schreef op 06-10-2024 om 23:23:

[..]

Ook dat deed en doe ik nooit.

MMcGonagall schreef op 06-10-2024 om 20:37:

Mijn kinderen kregen als peuter echt geen croissant. Die bevatten de halve dagbehoefte aan calorieën voor zo’n kleintje. Het ging hooguit om een bruin bolletje of minikrentenbol.
Deden jullie bij schoenen kopen ook niet dat de kinderen de schoenen aanhielden als je ze had gepast en ging afrekenen? Dat komt wel een beetje op hetzelfde neer. Maar goed, ik heb niet de behoefte dat ik mijn gedrag moet goedpraten. Ik vind er nog steeds niets geks aan

Dat komt niet op hetzelfde neer, want kind houd de gepaste schoenen een en loopt direct naar de kassa. Bij een broodje leurt het kind al kruimelend de hele winkel nog door voor ze bij de kassa zijn, als dat croissantje al op is of in ieder geval bij de kassa niet meer in handen van het kind zit, dan wordt nog weleens vergeten te melden dat er een croissant gegeten is.  

Decembermamma schreef op 12-10-2024 om 09:23:

[..]

[..]

Dat komt niet op hetzelfde neer, want kind houd de gepaste schoenen een en loopt direct naar de kassa. Bij een broodje leurt het kind al kruimelend de hele winkel nog door voor ze bij de kassa zijn, als dat croissantje al op is of in ieder geval bij de kassa niet meer in handen van het kind zit, dan wordt nog weleens vergeten te melden dat er een croissant gegeten is.

Wel hypocriet dat 'men' geen kruimels op de achterbank van de auto wil, maar in de supermarkt is dat wel ok. 

zelf geen kinderen. Maar snap wel dat een ouder het een keertje doet. Overigens gebeurt dit niet super veel toch? 
Ik werd vorig jaar eens een keer onwel in de supermarkt met bijna flauwvallen aan toe. Toen heb ik om zout en suiker aan te vullen zakje chips en cola gepakt en op de grond zitten opeten/drinken. Vriend lichtte meteen een medewerker in. En het was gelukkig geen probleem. .

Decembermamma schreef op 12-10-2024 om 09:23:

[..]

[..]

Dat komt niet op hetzelfde neer, want kind houd de gepaste schoenen een en loopt direct naar de kassa. Bij een broodje leurt het kind al kruimelend de hele winkel nog door voor ze bij de kassa zijn, als dat croissantje al op is of in ieder geval bij de kassa niet meer in handen van het kind zit, dan wordt nog weleens vergeten te melden dat er een croissant gegeten is.

Jawel, het is hetzelfde principe. Maar dat bedoel ik dus met iedereen maakt zich er schuldig aan en preekt voor eigen parochie. Talloze voorbeelden te geven, zelfs al vanaf alleen hier op het forum.

De leeftijd dat ik dat deed zaten ze gewoon in de buggy of het wagentje overigens, dus dat leuren en kruimelen is overtrokken. Misschien moeten we ook eens af van de croissant als voorbeeld. 

"Misschien moeten we ook eens af van de croissant als voorbeeld."
Nou inderdaad er is ook zoiets als knijpyoghurt waar ik het eerder ook al over had. Ik zou karel in de nood nooit een croissant geven omdat hijzelf en de winkel dan onder zitten en hij net zo graag wat anders eet. Ik denk dat de kinderen 'in nood' allemaal nog in een buggy zitten en het niet interesseert of ze nou een volkorenboterham of een croissant krijgen of knijpyoghurt. 

Max88 schreef op 12-10-2024 om 12:38:

[..]


De leeftijd dat ik dat deed zaten ze gewoon in de buggy of het wagentje overigens, dus dat leuren en kruimelen is overtrokken. Misschien moeten we ook eens af van de croissant als voorbeeld.

In de meeste gevallen is het ook een croissant of kaasstengel, die zijn overigens ook het vaakst niet aangeslagen bij de kassa. 

Decembermamma schreef op 12-10-2024 om 20:52:

[..]

In de meeste gevallen is het ook een croissant of kaasstengel, die zijn overigens ook het vaakst niet aangeslagen bij de kassa.

Is daar serieus onderzoek naar gedaan? 

felija schreef op 12-10-2024 om 20:56:

[..]

Is daar serieus onderzoek naar gedaan?

ChatGPT zegt:

Het product dat het vaakst niet gescand wordt bij zelfscankassa’s zijn kleine, makkelijk te verbergen items zoals groenten en fruit, of producten met een lage prijs zoals snoep of snacks. Dit komt omdat deze producten vaak niet opvallend zijn of eenvoudig kunnen worden vervangen door goedkopere alternatieven (zoals dure appels vervangen door goedkopere op de weegschaal). Af en toe zijn er ook gevallen van alcoholische dranken die niet correct worden gescand.

Ik ben wel benieuwd naar je bron decembermama


Decembermamma schreef eerder dat ze zelf in de supermarkt heeft gewerkt. Dan weet je hoeveel croissants er worden gebakken per dag en hoeveel er afgerekend worden. Of in ieder geval, je kunt daar achter komen. Je ziet ook mensen die hun kind in de winkel te eten geven en wat dat is. Beetje observeren en je hebt een beeld. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.