Leefmee
08-09-2022 om 16:48
Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -
Lieve allemaal,
Ik leef graag en leef graag mee Dus vandaar mijn naam. Ik ben benieuwd naar de belevenissen van anderen op het gebied van zwanger worden, zwanger zijn en zwanger geweest zijn. Daarnaast ben ik zelf mama van drie kinderen en een vierde kindje zou bij ons ook heel welkom zijn.
Ik hoop dat je ook gezellig komt praten hier over zwanger worden, zwanger zijn en meer'.
Aviendha
22-12-2022 om 11:02
Ik zou persoonlijk eerder een andere kinderwagen kiezen dan een andere auto. Maar ik ben een kniert wat dat betreft en rij naar volle tevredenheid in een Peugeot 107. Ook 5 deurs en isofix maar daar is ook alles mee gezegd, haha.
Wij gaan na lang wikken wegen en twijfelen (vooral ik) toch voor een 2e 1e is nu 16 maanden dus stel ik word meteen zwanger is ie sws 2 als kind 2 er is.
Yvaine
22-12-2022 om 11:05
afrodite05 schreef op 22-12-2022 om 09:19:
Hè kak. Ik had dus heel leuk een kinderwagen uitgezocht. Joolz geo2, tzt via MP aanschaffen. Leek me een goede, want duwstang makkelijk in hoogte verstelbaar (man is langer dan ik), wielen die ook goed houden tijdens boswandelingen, in de kap van de wieg kan je een doorluchtopening (soort netje) tevoorschijn toveren (leek me handig als het in de zomer takkewarm wordt) en evt uit te breiden naar een duowagen als er per ongeluk snel een tweede komt.
Maarrr nu blijkt dus dat dat ding helemaal niet in onze auto past. Ja, de auto die ik ooit (5 jaar geleden) per se wilde vanwege onze kinderwens, dus 5deurs en isofix. Sterker nog: blijkbaar passen heel weinig kinderwagens in onze Opel corsa, omdat de opening van de achterklep gewoon klein is. Dus nu kijk ik naar een groter model auto, een stationwagon. Zijn dat de hormonen of is dat normaal? Ik weet niet goed wat man er nu van vindt Ik ben best serieus qua nadenken over een nieuwe auto (wel tweedehands).
Ik bedenk me nu dat we dit helemaal niet uitgeprobeerd hebben 😅 Wij hebben de Joolz geo3 besteld. De maxicosi past wel net aan, dus mijn vriend opperde ook gelijk een nieuwe auto. Maar ik vind dat echt onzin voor die korte tijd dat ze er in zitten.
Neweve
22-12-2022 om 18:58
@avienda, spannend!
Wij hebben zelf geen auto maar ervaring met huur, leen en meerijd autos is dat de grootte van de auto weinig zegt. Het gaat om de grootte en indeling van de achterbank. De wagen pastte bijvoorbeeld makkelijker in de Volkswagen up (wel zonder hoedenplank) dan in de Renault (?) van kennissen. Daar kreeg ik hem gewoon niet door de klep heen..
masatu
23-12-2022 om 11:35
Oeh, is dat een ding, dat kinderwagens zelfs in sommige 'grotere' auto's niet passen? Daar had ik eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht!
Hier gisteren weer afspraak gehad bij de verloskundige. Het hartje weer gehoord, dat klinkt allemaal goed. En ze heeft gevoeld waar mijn baarmoeder zat, dat vond ik toch vrij onprettig. Nog een tijdje last van gehad met raar gevoel in mijn buik / beetje misselijk oid. Verder was het echt een heel korte afspraak (5-10 min?), zeker in vergelijking met de vorigen (met 8 & 11 weken) met echo's, medische geschiedenis van jezelf & familie, screeningsonderzoek wel/niet, etc. Hoe gaat dat bij jullie eigenlijk?
De volgende afspraak is pas ook weer over 8 weken. Tussendoor nog wel de 20-weken echo.
Yvaine
23-12-2022 om 11:58
Fijn Masatu dat je het hartje weer hebt gehoord. Tussen die 13-weken echo en de volgende afspraak zit inderdaad best wat tijd. Wij hebben tussendoor toen nog een pretecho gedaan.
Hier gaat het weer iets beter. Ik heb een forse griep en een paar dagen hoge koorts gehad. Van de verloskundige moest ik 8 paracetamol per dag slikken om de koorts te onderdrukken. Dat voelde niet goed, maar zonder paracetamol liep de koorts steeds op tot boven de 40. Vandaag voor het eerst weer koortsvrij, maar voel me nog wel slap en ben een paar kilo afgevallen. Volgende week dinsdag heb ik weer een afspraak bij de verloskundige. Ik zat er eerst aan te denken om te vragen of ik vandaag even naar het hartje mag luisteren, maar ik ben denk ik nog wel besmettelijk. Ik heb verder ook niet gelijk het idee dat er iets mis is, ik heb niet echt buikpijn of buikkrampen gehad en voel volgens mij nog steeds zo nu en dan leven. Ik zit in het tweede trimester en dat schijnt ook wel het meest gunstige te zijn qua ziek worden.
afrodite05
23-12-2022 om 12:18
Yvaine, beterschap! Het scheelt dat het dan in het tweede trimester minder erg is, maar dan nog is het natuurlijk niet fijn.
Masatu, wij vonden het ook lang duren, na de 13w echo. Wij hebben net als Yvaine tussendoor een pretecho gehad. De 27e gaan we weer naar de gyn, maar dan krijgen we geen echoplaatjes mee, helaas. Dat was ook een reden om tussendoor die pretecho te doen. Daarna wordt het waarschijnlijk elke 4 weken een afspraak, ivm (hoge) bloeddrukcontrole.
Wat de auto/kinderwagen betreft: wij wilden sowieso via MP de kinderwagen aanschaffen. Na de 20w echo gaan we gewoon naar "ons" model op zoek en dan kunnen we vast wel bij iemand proberen of het past, als we een principeovereenkomst hebben.
Ik ben vandaag niet naar werk gegaan, baal daar ontzettend van. Was gisteren weer zo misselijk dat ik toch weer die extra pil heb geslikt en vandaag weer. Ben er wel moe en suf van, vannacht ook 12 uur geslapen, maar beter dat ik dat nu heb dan straks met eerste kerstdag als we naar mijn vader gaan (en het geslacht vertellen) en daarna bij mijn moeder gaan eten. Hopelijk is het ergste van de bijwerkingen dan voorbij.
Fantaseren jullie er ook over hoe het volgend jaar gaat zijn, kerst met de kleine erbij?
Neweve
23-12-2022 om 12:43
masatu schreef op 23-12-2022 om 11:35:
Oeh, is dat een ding, dat kinderwagens zelfs in sommige 'grotere' auto's niet passen? Daar had ik eerlijk gezegd nog helemaal niet over nagedacht!
Passen doen ze dan meestal wel maar het navigeren door de klep kan best een uitdaging zijn.
Beterschap yvaine!
Neweve
26-12-2022 om 10:02
Dag 29, nog niet ongesteld maar ook een negatieve test. Lijkt erop dat mijn cyclus toch weer wat langer is. We gaan het zien
afrodite05
26-12-2022 om 22:38
Neweve, ik hoop stiekem dat je overmorgen wel positief test. En anders gewoon zo snel mogelijk. Ik gun het je zo!
Hier een flinke baaldag. Weet niet of het door hormonen komt. De misselijkheid wordt de laatste week steeds erger, ik zit dus weer aan de extra medicatie. Morgen een afspraak bij de gyn, meteen maar eens vragen wat zij ervan vindt. Ik word er zo verdrietig van. Ik voel me mezelf niet, ben niet gezellig naar mijn man (hoewel hij het wel begrijpt), knuffelen is eigenlijk altijd vervelend want druk op m'n buik activeert de misselijkheid. En dat terwijl ik niets liever wil dan een knuffel van hem. Of samen iets leuks doen, quality time, maar dat komt er gewoon niet echt van. Telkens ben ik te misselijk en/of te moe. Ik lees overal dat het in het tweede trimester het beste gaat qua energie enzo, maar hier ervaar ik dat totaal niet zo. Ik vind het allemaal maar oneerlijk. Ik dacht altijd dat dat zwanger zijn leuk was, dat riep mijn moeder ook, dat ze het heerlijk vond. Nou, dan waren haar zwangerschappen het tegenovergestelde van die van mij!
masatu
27-12-2022 om 10:26
Ik hoop ook op een positieve test voor je, neweve!
Avienda, ik had je berichtje gemist! Leuk dat jullie het nu ook weer gaan proberen. Gebruik je nu nog anticonceptie zoals pil / spiraaltje?
Balen dat het nog steeds zo slecht met je gaat afrodite.. Stom dat het allemaal zo lang duurt. Ik hoop dat de gynaecoloog je nog een ander geneesmiddel of behandeling kan geven en/of andere dingen kan uitsluiten met bijvoorbeeld nog een extra bloedonderzoek. Krijg je eigenijk wel een beetje hulp/begrip/luisterend oor vanuit je omgeving (naast je man)?
afrodite05
27-12-2022 om 10:44
Masatu, ja man is een heel grote steun. Mijn moeder is vooral druk met mijn vader in het verzorgingshuis, want daar maken ze er een potje van. Dus heel logisch, voel me niet alsof ik tekort kom daardoor, wij maken ons ook zorgen om hem. Op werk zeggen ze wel heel begripvol te zijn, maar ik voel me zo bezwaard dat terugkomen en opbouwen blijkbaar fysiek nog te zwaar is. Vriendinnen ofzo heb ik niet echt, ja eentje en met haar app ik veel en zo nu en dan een afspraak. Zij is ook zwanger, dus dat is momenteel ons vaste gespreksonderwerp. Zij heeft ook de nodige ellende meegemaakt. Verder hoop ik nu en later wat contacten op te doen, bijv. bij zwangerschapsyoga, andere ouders bij kdv etc. En nouja ik vind het heel fijn om hier te kunnen ventileren, dat zie ik ook als flinke steun
Ik heb extra medicatie gekregen, hopelijk helpt dat. De kleine lag mooi opgevouwen, lijkt me niet erg comfortabel maar ok. Als 'ie anders wil liggen, is daar ruimte genoeg voor. Kleine acrobaat Dat heeft 'ie niet van ons!
Bailey26
28-12-2022 om 19:55
Hi dames, is er nog plek om mee te schrijven?
Wij zouden graag een 2e kindje willen.
Zijn nu 5 rondes bezig maar voor mijn gevoel maken we pas deze ronde echt kans. Dit is de 1ste ronde met medicatie. Bij mijn vorige zwangerschap ben ik ook zwanger geworden met behulp van medicatie (ivm PCOS).
Zit nu op 5dpo en vrijdag wordt bloed afgenomen om mijn progesteron te meten.
Ik ga hier even bijlezen.
masatu
28-12-2022 om 20:00
Natuurlijk, Bailey! Wat mij betreft doen we hier niet aan “groepjes” en is iedereen gewoon altijd welkom.
Spannend hoor! Wat voor medicatie/behandeling krijg je? Is er een reden dat ze nu al je progesteron niveau gaan meten ipv afwachten tot een zwangerschapstest positief kan zijn?
Bailey26
28-12-2022 om 20:40
Ik gebruik Letrozol. Ik mocht dit keer meteen starten met 7.5 mg maar dan wilden ze deze ronde wel monitoren. Dus moest om de dag voor een echo tot de eitjes waren gesprongen (had er 2) en op dag 7 willen ze dus bloed prikken om te kijken of er een goede eisprong heeft plaats gevonden.
afrodite05
28-12-2022 om 21:38
Welkom Bailey! Spannend, dat bloedprikken. Prikken ze daarna ook je hcg of moet je dan een "gewone" urinetest doen? Ik duim voor je/jullie dat het raak is! Oh en als het raak is, kan het dus ook een tweeling zijn, dat lijkt me al helemaal spannend!
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.