Zwangerschap en bevallen Zwangerschap en bevallen

Zwangerschap en bevallen

Lees ook op

Praat gezellig mee - over zwanger worden en zwanger zijn -

nachtje verder, de krampen zijn helemaal weg (verminderden al in de loop van e avond), dus dat is fijn. 

Neweve schreef op 21-12-2022 om 08:08:

nachtje verder, de krampen zijn helemaal weg (verminderden al in de loop van e avond), dus dat is fijn.

Fijn! En ook fijn dat je deze cyclus een stuk minder last had van symptomen. 

Hier gaat het niet geweldig. We hebben van het weekend de hele babykamer bij elkaar geshopt. Maar kregen ruzie in de babywinkel 🙄 Gelukkig wel snel bijgelegd en uiteindelijk nog geslaagd. Het verbaasd me hoe lang de levertijd op al die spullen is. Ik ben nu 22 weken maar we hadden het ook niet laten moeten bestellen.

Daarnaast ben ik sinds een paar dagen ziek. Ik heb denk ik de griep. Niet echt hoge koorts maar ik hoest de longen uit mijn lijf. Hopelijk knap ik voor de kerst weer op.

Beterschap Yvaine. De Ikea word ook gezien als relatietest. Jullie hebben het netjes bijgelegd dus test geslaagd! 

Fijn, Neweve, dat het beter gaat! Ik duim voor je!

Oei, Yvaine, ruzie... Nooit leuk en misschien ook wel een beetje gênant in zo'n winkel. Gelukkig is het bijgelegd. En beterschap!

Hier is me de prijs van de schilder tegengevallen. Hij gaat de commode en het ledikantje (waar zowel mijn zus en ik als mijn vader, oom en tante in WOII op/in hebben gelegen) schuren, lelijke plekjes wegwerken en netjes schilderen. Omdat we het ledikantje en de commode van mijn ouders krijgen, willen zij ook de schilder betalen, maar ik heb het contact met de schilder en dus ook de offerte gezien: bijna 500E. Mijn moeder vond dat geen gekke prijs "want kijk maar wat je voor een nieuwe set betaalt". Maar nieuw vind ik bijv. bij Babydump sets waar behalve een commode en ledikant ook een garderobekast bij zit voor rond 500E... Ik wilde er een simpele Pax van de Ikea bij, maar dat wordt ook altijd duurder dan je verwacht, dus in totaal wordt het een duurdere kamer dan initieel de bedoeling was. En dan moeten we ook nog op matrassenjacht, afwijkende maat want haast antiek. Nouja. 

Ik zit er trouwens over te denken om de schoonmoeder van mijn zus (superlieve vrouw, heeft ons ook een felicitatiekaart gestuurd toen ze hoorde van de zwangerschap) een dekentje te laten breien. Breien is haar hobby en ze kan het ook heel goed, heel netjes. Mijn moeder is een reiszak aan het breien en ook dat is superlief, maar het wordt niet zo strak had ik al gezien en als dekentje heb ik het liefst een mooie rechthoekige lap. Uiteraard zou ik materiaalkosten en uurkosten willen vergoeden, maar ik weet niet of het dan alsnog niet heel raar is om het haar te vragen. Ze is immers niet mijn schoonmoeder, maar die van mijn zus. Mijn zus wil overigens zelf geen kinderen en mijn eigen schoonmoeder is al een aantal jaar geleden overleden.

Wij hebben inmiddels besloten het geslacht te delen met schoonvader en mijn ouders en zus. Verder proberen we het geheim te houden. We gaan het mijn ouders met kerst vertellen, in de hoop dat mijn vader helder genoeg is om het te begrijpen. We zouden hem eigenlijk meenemen voor een kerstdiner thuis, maar daarvoor is hij te ver afgetakeld, zowel fysiek als mentaal. Het is zeer waarschijnlijk dat hij de geboorte niet gaat meemaken, dus dan vind ik het wel fijn als hij weet wat het is. Schoonvader plus partner (die we niet als aanspreektitel "oma" willen geven, dus daar moeten we het misschien ook nog over hebben) krijgen het een paar dagen later te horen. 

Neweve schreef op 21-12-2022 om 08:36:

Beterschap Yvaine. De Ikea word ook gezien als relatietest. Jullie hebben het netjes bijgelegd dus test geslaagd!

Haha misschien wel, ik had liever geen ruzie gehad. Gênant was het ook zeker.

@afrodite, dat is inderdaad een aardige prijs. Kunnen jullie het zelf niet schilderen? Onze babykamer kostte inclusief matras ongeveer 1000 euro. We hebben dan een bedje en een commode en planken en dragers waarvan we zelf een kast gaan maken in een nis. Wel heel leuk dat je nog zulke oude meubeltjes hebt met zoveel historie. Mijn moeder kan heel goed breien dus ik verwacht ook aardig wat zelfgebreide dekentjes en kleertjes.

500 euro voor schilderen 
Tegelijkertijd is een ledikantje met veel spijltjes/randjes wel veel werk in te schilderen en nieuw is ook niet goedkoop. 

voor matras: https://www.prenatal.nl/matras-op-maat-van-abz-c58.html

wat betreft het breien, gewoon vragen! Baby dekens zijn altijd goed te doen (het is geen enorme lap waar je aan "vast" zit) en zeker als je de kosten vergoed denk ik dat ze het super leuk vind om te doen. Ik haak en heb voor de meeste babies in mijn omgeving iets gemaakt. Meestal gebruik ik die babydeken om een nieuwe steek uit te proberen. Dan zit ik er ook niet te lang aan vast als het niet bevalt

Wat pittig dat je vader mogelijk de geboorte niet meemaakt. Mooi dat je hem zo toch een beetje in het proces meeneemt. Wij hebben hetzelfde gedaan voor een opa, die is in april overleden (dochter is van juli) en heeft op zijn sterfbed via een live verbinding nog de echo meegekeken. 

Hoi allemaal,
Sorry ik wil heel graag op jullie allemaal reageren maar ik vind op de een of andere manier de energie (nog) niet. Misschien later vandaag. Sorry alvast als het niet lukt!

Hier een turbulente tijd. Zit nu midden in de vruchtbare dagen maar de twijfel is hier enorm toegeslagen. Man zit heel slecht in zijn vel. Gaat altijd met periodes maar de afgelopen weken is het weer heel erg. Hierdoor twijfelt hij heel erg (logisch) maar ik ook. En aan de andere kant denk ik: de klok tikt door. Diep van binnen willen we echt heel graag een tweede kindje, een broertje/zusje voor dochter. Dochter heeft het er zelfs ook steeds vaker over.
Ik heb wel echt het gevoel dat het misschien "gewoon zo moet zijn". Maar mocht het raak zijn deze maand, voelt een enigszins paniekreactie óók niet goed. Want die voel ik wel aankomen als man zou horen dat het raak is. 

Sorry heel warrig verhaal, ik haal het later waarschijnlijk ook wel weer weg. 

Regendrup wat een moeilijke situatie. Je zegt dat het altijd wat met ups en downs gaat maar duren die periode dan lang? Jij kent hem het beste, denk je dat hij het aan kan op dit moment? Hopelijk komen jullie samen tot een oplossing die voor beide goed voelt.

voor jou, Regendrup!

(En @ Neweve: het punt is dus dat het ledikantje helemaal geen spijltjes heeft, het is een "dicht" ledikantje, dus dat is makkelijk schilderen... Maargoed, mijn moeder vindt het het wel waard, prima dan. Zelf ben ik er niet goed in, man ook niet en ze heeft zelf geen tijd, anders was het inderdaad stukken goedkoper geweest.)

afrodite05 schreef op 21-12-2022 om 12:36:

voor jou, Regendrup!

(En @ Neweve: het punt is dus dat het ledikantje helemaal geen spijltjes heeft, het is een "dicht" ledikantje, dus dat is makkelijk schilderen... Maargoed, mijn moeder vindt het het wel waard, prima dan. Zelf ben ik er niet goed in, man ook niet en ze heeft zelf geen tijd, anders was het inderdaad stukken goedkoper geweest.)

Ik zou wel even kijken of dat nog van deze tijd is. Tegenwoordig kan je dat soort ledikantjes niet meer kopen omdat ze niet zo veilig zijn.

afrodite ik breek ff in. Let de schilder erop dat ie kindvriendelijke verf gebruikt? Mijn kind had zodra die zich kon optrekken de gewoonte aan de ledikant te knagen.

Leuk weer, al jullie updates! 
Sterkte Regendrup! Ik denk dat geen enkele keuze die je maakt 'goed' of 'fout' is momenteel. Hopelijk gaat het snel weer beter met je man. 
Afrodite, hoe gaat het inmiddels met het opbouwen op je werk? Is dat een beetje te doen? 500 euro schilderwerk is op zich best wat, maar ik vind het eigenlijk ook geen gekke prijs. Verf is duur, en aan alles schuren/fixen, en 2x (?) schilderen ben je natuurlijk ook wel wat tijd kwijt.

Hier getroffen door het verkoudheidsvirus wat half Nederland lijkt te hebben (jij ook beterschap, Yvaine!). Inmiddels gaat het weer langzaam wat beter, maar veel snotteren, hoesten, hoofdpijn, moe. Vooral met hoesten ook een paar keer gehad dat dat leidde tot kokhalsneigingen (& spugen). Nog een restverschijnsel van de zwangerschapsmisselijkheid denk ik?
Morgen weer naar de verloskundige voor een afspraak. Volgens mij staan voornamelijk bespreken van de uitslagen (NIPT, bloeduitslag, 13-wekenecho) en luisteren naar het hartje op het programma.
En verder inmiddels eens een lijstje gemaakt met alle dingen die we nog moeten kopen/doen komende tijd. Nu nog niks gekocht, maar met de kerstdagen eens mee beginnen met iets beter uitzoeken wat we willen (en aan de hand daarvan bijvoorbeeld marktplaats in de gaten houden).  

Aviendha schreef op 21-12-2022 om 13:13:

afrodite ik breek ff in. Let de schilder erop dat ie kindvriendelijke verf gebruikt? Mijn kind had zodra die zich kon optrekken de gewoonte aan de ledikant te knagen.

Aha, dat verklaart ook de beschadigingen die je op sommige (2e hands) ledikanten ziet aan de randen. Dat zijn dus gewoon bijtafdrukken  Nooit over nagedacht, wel een goede tip voor het geval wij ook nog willen gaan verven. 

Aviendha schreef op 21-12-2022 om 13:13:

Yes, watergedragen verf/lak. Ik heb er zelf ook in gebeten (destijds dan hé, niet onlangs ), dus dat zijn lelijke beschadigingen die weggeschuurd moeten worden. En het gaat eerst in de grondverf, dan weer opschuren, nog een laag, blabla. Dus hij is er wel even zoet mee, maar het wordt een veilig ledikant voor de gup. 

Wat de dichte zijkanten betreft: het is van hout en dus niet bekleed met stof. Volgens mij moet dat kunnen, ik kan ook nergens vinden dat dat niet "mag". Je moet flink je best doen wil je met je gezicht daar zo tegenaan liggen dat je neus (en zeker icm je mond) niet vrij kan ademen. Dan zit je kin of voorhoofd in de weg. Maar ik zal het voor de zekerheid nog navragen bij de kraamzorg. 

Het opbouwen van werk valt een beetje tegen. Ik krijg geen taken door, dus doe ik in huis administratieve taken. Gisteren ben ik voor een gesprek voor het eerst naar werk geweest en straks ga ik voor een vergadering. Vrijdag weer een eerste lesje (niet inhoudelijk maar mentorles). Wel ben ik de laatste dagen weer veel misselijk, daar baal ik van. Maar geen zin om weer extra pillen te slikken waardoor ik m'n vrijheid kwijt ben omdat ik dan niet meer mag autorijden en de hele dag slaap...

Hè kak. Ik had dus heel leuk een kinderwagen uitgezocht. Joolz geo2, tzt via MP aanschaffen. Leek me een goede, want duwstang makkelijk in hoogte verstelbaar (man is langer dan ik), wielen die ook goed houden tijdens boswandelingen, in de kap van de wieg kan je een doorluchtopening (soort netje) tevoorschijn toveren (leek me handig als het in de zomer takkewarm wordt) en evt uit te breiden naar een duowagen als er per ongeluk snel een tweede komt. 

Maarrr nu blijkt dus dat dat ding helemaal niet in onze auto past. Ja, de auto die ik ooit (5 jaar geleden) per se wilde vanwege onze kinderwens, dus 5deurs en isofix. Sterker nog: blijkbaar passen heel weinig kinderwagens in onze Opel corsa, omdat de opening van de achterklep gewoon klein is. Dus nu kijk ik naar een groter model auto, een stationwagon. Zijn dat de hormonen of is dat normaal? Ik weet niet goed wat man er nu van vindt  Ik ben best serieus qua nadenken over een nieuwe auto (wel tweedehands). 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.