Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Koffiebekertjes op kantoor

Professor_Doerak.jpg

Ik heb bij de universiteitswinkel in Groningen een coffee-to-go beker gekocht met een afbeelding van professor Doerak.

Als ik met zo'n ding moet lopen, dan in elk geval een leuke.

Poezenmeisje schreef op 15-09-2023 om 19:22:

Ik werk in een spiksplinternieuw neergezet gebouw met twee kitchenettes (koelkast, warm en koud stromend water, koffieautomaat) per verdieping, maar het inregelen van het verwarmingssysteem en de luchtvoorziening bezorgen het installatiebedrijf al meer dan tien jaar een goedbelegde boterham...

Werk jij in mijn gebouw? Nou ken ik ook weinig gebouwen waar de luchtkwaliteit goed is. 
Bij een vergadering staan er bij ons ook 30 man koffie te tappen. Voordeel is dat ze dan al bijgekletst zijn en je meteen met vergaderen kan beginnen. 

Dat gaat druk worden bij de automaten.
Bij ons gaat 1 iemand voor de hele kamer koffie halen, dat kan straks niet meer dus..
Tenzij je op elke mok een naam zet. Je kan moeilijk 100 verschillende mokken bestellen.

Is dit doel wel haalbaar denken jullie?

Decibel88 schreef op 26-09-2023 om 19:35:

Dat gaat druk worden bij de automaten.
Bij ons gaat 1 iemand voor de hele kamer koffie halen, dat kan straks niet meer dus..
Tenzij je op elke mok een naam zet. Je kan moeilijk 100 verschillende mokken bestellen.

Is dit doel wel haalbaar denken jullie?

Heel gezond je eigen drinken halen, dan ben je gelijk even van je plek. Per slot van rekening is pauzeren toch nodig. Voor de koffieautomaat maakt het niet uit, of vijf mensen ieder 1 kop koffie tappen, of 1 persoon vijf koppen.

Ik zie het probleem niet om verschillende mokken te scoren. Geef iedereen een euro en laat ze mokken halen bij de kringloop. 

Voor die euro krijg je vast wel twee of drie mokken.

Een eigen waterkoker (of simpel koffiezetapparaat) op je eigen kantoorruimte zetten als het alternatief vieze automatendrek is. Het theewater smaakt dan meestal naar koffie..

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 20:35:

Een eigen waterkoker (of simpel koffiezetapparaat) op je eigen kantoorruimte zetten als het alternatief vieze automatendrek is. Het theewater smaakt dan meestal naar koffie..

Op veel grotere kantoren mag dat niet. Maar gelukkig hebben wij tegenwoordig op elke verdieping een cooker. Dus ik klaag niet.

redbulletje schreef op 26-09-2023 om 20:35:

Bij ons zijn naast de bekertjes ook de 'eigen kantoorruimte' afgeschaft. Alles flexplekken. En een groot deel van de eerdere werkplekken zijn opgeheven. Zodat er altijd te weinig ruimte is. Zo is men zeker dat het verplicht thuiswerken wordt nageleefd.  Thuis heb je natuurlijk wel je eigen koffie in je eigen mokken, dat dan weer wel.

Wij hebben geen warm water, geen afwasmiddel en geen kastje voor mokken of zo. We hebben gewoon wegwerp bekertjes. Maar ik drink liever uit een mok dus die neem ik ‘s ochtends mee naar kantoor en ‘s avonds gaat hij weer mee terug naar huis. Gaat prima.

Rockstar schreef op 26-09-2023 om 21:54:

Wij hebben geen warm water, geen afwasmiddel en geen kastje voor mokken of zo. We hebben gewoon wegwerp bekertjes. Maar ik drink liever uit een mok dus die neem ik ‘s ochtends mee naar kantoor en ‘s avonds gaat hij weer mee terug naar huis. Gaat prima.

Dat lijkt mij erg onhandig. Mijn laptoptas zit vol, net als mijn handtas en je kunt hem moeilijk aan een ketting om je nek dragen.

MMcGonagall schreef op 26-09-2023 om 22:03:

[..]

Dat lijkt mij erg onhandig. Mijn laptoptas zit vol, net als mijn handtas en je kunt hem moeilijk aan een ketting om je nek dragen.

Nou...

Free-corchet-pattern-for-a-wine-glass-lanyard.jpg

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

26-09-2023 om 22:13

Deden ze dat in de middeleeuwen ook niet, een kop met een koord om de hals en een lepel in je hoed?

Auwereel schreef op 26-09-2023 om 22:15:

Deden ze dat in de middeleeuwen ook niet, een kop met een koord om de hals en een lepel in je hoed?

Ik zie mogelijkheden. Ik haakte al eerder een lanyard voor collega’s, vooral dameskleding heeft soms geen optie om je kantoorpasje aan te clippen. Dan bied ik nu aanvullende haakservice voor een mokhouder, dat wordt vast big business in het nieuwe jaar 

images?q=tbn:ANd9GcS8bvDnw8Br29CZhFhLvK-ClYiS0IPd53nwqA&usqp=CAU

Auwereel schreef op 26-09-2023 om 22:15:

Je wist nooit wanneer je ergens iets te eten kon krijgen en je hoefde er niet op te rekenen dat mensen extra servies en bestek hadden. Een nap, lepel en mes had je standaard bij. Vorken waren nog niet uitgevonden.

Op de camping moeten mensen bij ons ook zelf een stoel + beker meenemen. Hapjes en drinken kunnen we wel verstrekken, maar we hebben overal maar drie stuks van.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.