Werk en Opleiding
noas_1993
12-09-2023 om 16:24
Koffiebekertjes op kantoor
Vanaf 2024 is het verboden om plastic of plastic-bevattende wegwerpbekers te gebruiken. Voor zover ik weet hebben wij kartonnen wegwerp, maar toch willen ze ook bij ons voor iets duurzamers gaan.
Waarop ik meteen dacht; mooi onderwerp voor een nieuw topic!
Vraag: hebben jullie een idee voor een duurzamer alternatief?
Yvaine
12-09-2023 om 17:08
Wij hebben allemaal een mok gekregen met onze naam, een Dopper voor water, een bamboo beker met deksel voor warme dranken en er zijn mokken met het logo van de afdeling voor bezoek. Ik vind het wel luxe en mis de kartonnen bekers absoluut niet.
ShowyHummingbird30
12-09-2023 om 17:43
Groot bedrijf hier. Mijn werkgever heeft voor kunststof gekozen omdat die minder breekbaar zijn.
Wij hebben deze op kantoor: https://huskee.co/huskeecup/.
Mevrouw75
12-09-2023 om 18:12
noas_1993 schreef op 12-09-2023 om 16:37:
Ik vind het een lastige..
Een mok zou kunnen, maar die moet je wel elke kantoordag goed afwassen/drogen zodat het niet gaat lekken in je tas.
Tegelijkertijd zoek ik ook iets waar ik mee kan lopen; motoriek en evenwichtsproblemen, dus het liefst iets met een deksel.
Er komt een enquête aan, dus ik ga zeker als idee meegeven om een X aantal mokken per verdieping neer te zetten
Waarom in je tas? Hij staat toch op kantoor?
Mevrouw75
12-09-2023 om 18:15
Slekire schreef op 12-09-2023 om 16:51:
ja hier ook mokken/kopjes van keramiek, in de ochtend pak je dr eentje, die gebruik je de hele dag, eind van de dag was je m af en zet je m terug. Easy peasy.
Zoiets doe ik ook. En bij de computer die ik vaak gebruik laat ik ook nog mens mijn mok lekker staan, zonder af te wassen…
rionyriony
12-09-2023 om 18:50
Iedereen drie zwarte mokken geven met zijn initialen erop. Zwart toont netter dan wit als er koffie in heeft gezeten. Bijbestellen wegens breuk moet je gewoon betalen.
En gewoon zelf even omwassen of dat thuis doen.
noas_1993
12-09-2023 om 18:54
Mevrouw75 schreef op 12-09-2023 om 18:12:
[..]
Waarom in je tas? Hij staat toch op kantoor?
De flexwerkers (waaronder ik) hebben geen eigen bureau/kastje om spullen in te bewaren, alles moet dus aan het einde van de dag weer mee naar huis. Daar ging ik dus ook vanuit in mijn OP
Al neem ik de optie voor mokken op kantoor laten wel mee!
En wij hebben ruim 400 man rondlopen (niet dagelijks natuurlijk), ik denk dus niet dat iedereen een mok zou krijgen. Maar 1 mok per bureau is natuurlijk ook al een goed idee!
Hannemeike
12-09-2023 om 18:55
Wij hebben mokken en glazen. Als de vaatwasser vol is, zet je (in ieder geval sommigen) hem aan. Als de vaatwasser klaar is, haal je (in ieder geval sommigen) hem leeg. Als je naar huis gaat, zet je (in ieder geval de meesten) je mok en/of glas in de vaatwasser.
absor
12-09-2023 om 18:57
Hannemeike schreef op 12-09-2023 om 18:55:
Wij hebben mokken en glazen. Als de vaatwasser vol is, zet je (in ieder geval sommigen) hem aan. Als de vaatwasser klaar is, haal je (in ieder geval sommigen) hem leeg. Als je naar huis gaat, zet je (in ieder geval de meesten) je mok en/of glas in de vaatwasser.
Echt altijd dezelfde mensen die de vaatwasser leegruimen
Marty1984
12-09-2023 om 19:20
absor schreef op 12-09-2023 om 18:57:
[..]
Echt altijd dezelfde mensen die de vaatwasser leegruimen
En altijd dezelfden die klagen dat er geen glas meer te vinden is, maar zelf te tam zijn om de vaatwasser in te laden / aan te zetten / weer uit te laden .
Of ooit iemand gehad die zich beriep op zijn diploma om dat zogenaamd niet te hoeven doen. "Daar had hij toch geen bachelor-diploma voor gehaald, zeker", zei die oen tegen iemand met een master-diploma die wél altijd netjes hielp . Nog niet vaak achteraf zo in een deuk gelegen toen dit verhaal de ronde deed.
Poezenmeisje
12-09-2023 om 19:20
Iedereen een euro geven en bij de kringloop een leuke mok laten kiezen.
Dingen met een bedrijfslogo vind ik afschuwelijk lelijk.
Dees!
12-09-2023 om 19:21
Poezenmeisje schreef op 12-09-2023 om 19:20:
Iedereen een euro geven en bij de kringloop een leuke mok laten kiezen.
Dingen met een bedrijfslogo vind ik afschuwelijk lelijk.
Dit vind ik echt de allerbeste optie!!
Neweve
12-09-2023 om 19:49
Yvaine schreef op 12-09-2023 om 17:08:
Wij hebben allemaal een mok gekregen met onze naam, een Dopper voor water, een bamboo beker met deksel voor warme dranken en er zijn mokken met het logo van de afdeling voor bezoek. Ik vind het wel luxe en mis de kartonnen bekers absoluut niet.
Goed om het zo uitgebreid aan te pakken!
Vorige werkgever had bekers met deksel voor warme dranken, maar die waren te dun om echt lekker vast te houden. En een jaar later kregen we met kerst een Dopper. Die helpt echt tegen veel onnodige bekers (meestal haal ik per kopje koffie ook even een glaasje water dus dan heb ik 2 bekers).
Huidige werkgever heeft grote mokken met naam en een aantal algemene mokken voor gasten. Ze voeren dit per afdeling in en de afdelingen die ik erover hoor zijn zeer tevreden. Ik ben benieuwd, met name omdat ik veel tussen afdelingen beweeg als ik op locatie werk.
Auwereel
Ik vind het onprofessioneel over komen als je gasten onthaalt met mokken met de meest vreemde opdrukken, je weet niet wat je soms ziet hier!
Wij hebben dus een mok met logo, dat ook nog eens een heel mooi logo is.
Als je mokken met logo's laat bedrukken, let dan wel dat de grootte van de mok past bij de hoeveelheid die uit de automaat komt, je wilt gasten geen Haags bakkie voorzetten!
Ysenda
Marty1984 schreef op 12-09-2023 om 16:47:
Op elk bureau een mok - eventueel met bedrijfslogo - zetten?
Wie hem gebruikt wast hem nadien ook zelf met de hand weer af en plaatst hem terug?
Zodat als bureaus gedeeld worden de volgende morgen ook weer een mok heeft.
(Uiteraard hou je ergens in een kast nog een paar mokken apart voor bezoekers.)
Dan krijg je een enorm waterverbruik want die koffie stank krijg je er niet uit en dan moet je alsnog nog een paar keer afwassen voor je er weer thee in kunt doen.
Gewoon iedereen zijn eigen mok meenemen. Kun je ook het volume nemen wat jij wil. Ik prefereer namelijk een 500ml beker. Anders blijf je lopen.
Due-scimmie
12-09-2023 om 19:51
Auwereel schreef op 12-09-2023 om 19:49:
Ik vind het onprofessioneel over komen als je gasten onthaalt met mokken met de meest vreemde opdrukken, je weet niet wat je soms ziet hier!
Wij hebben dus een mok met logo, dat ook nog eens een heel mooi logo is.
Als je mokken met logo's laat bedrukken, let dan wel dat de grootte van de mok past bij de hoeveelheid die uit de automaat komt, je wilt gasten geen Haags bakkie voorzetten!
Hier is koffieapparaat precies afgesteld op de kopjes met bedrijfslogo. En voor thee en cappuccino zijn andere kopjes dus andere hoeveelheden.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.