Werk en Opleiding
Muurbloem1985
13-06-2022 om 21:06
Het grote werk erger topic
Waar ergeren jullie je aan bij je werk/ heb je je aan geërgerd op werkgebied nu en/of in het verleden maakt niet uit.
Ik zal beginnen:
- Collega's die alles beter weten, en dat constant willen laten blijken
- Collega's die achter de rug om dingen tegen de leidinggevende zeggen zonder jou daar over in te lichten.
- Bedrijven die geen goed inwerksysteem hebben maar wel verwachten dat je alles weet.
- Het gezeur van collega's op elkaar, hoe lang iemand pauze houdt, hoe laat iemand komt werken ect.
Heb er nog wel meer, maar dit zijn wel mijn grootste ergernissen.
Rockstar
04-05-2023 om 10:36
Bakblik schreef op 04-05-2023 om 10:22:
[..]
Je hebt geen andere oplader die ook past? Hier zwerven diverse opladers van laptops telefoons en tablets door het huis en sommigen zijn uitwisselbaar. Iets met usbc past op mijn telefoon en op mijn bleutooth headset en op telefoon van dochter en op horloge van man. De oplader op werk laten liften is hier dus geen ramp.
Maar 1 laptop in huis helaas. Ik heb nog gekeken of een nieuwe kopen beter was, maar dat kostte ongeveer evenveel als mijn benzine en dan moeten ze die ook maar net op voorraad hebben in de winkel.
Courage
04-05-2023 om 10:37
Opladers van laptops zijn vrij specifiek en lang niet altijd uitwisselbaar.
Ysenda
04-05-2023 om 10:41
krijgen jullie die dan niet samen met de thuiswerkplek uitgeleverd? (Beeldscherm, toetsenbord etc, eventueel ook stoel en tafel?)
Wij krijgen er 3: 1 op de werklocatie, 1 in je tas voor onderweg en 1 voor thuis.
Zonder die voorzieningen mag je max 2 uur per dag (totaal) op een laptop werken volgens de arbo richtlijnen.
En de voorzieningen zijn volgens de arbowet op kosten van de werkgever.
noas_1993
04-05-2023 om 10:50
Ik heb mijn werklaptop ik 2018 gekregen met maar 1 oplader, heel irritant, zeker omdat wij onze laptops niet op het werk mochten laten
Sommige collega's hadden wel 2 laders, maar misschien was dat afhankelijk van het type? Ik heb er verder ook nooit naar gevraagd geloof ik
Nu heeft elke (flex)werkplek een standaard een lader, ideaal!
Rockstar
04-05-2023 om 11:08
Ysenda schreef op 04-05-2023 om 10:41:
krijgen jullie die dan niet samen met de thuiswerkplek uitgeleverd? (Beeldscherm, toetsenbord etc, eventueel ook stoel en tafel?)
Wij krijgen er 3: 1 op de werklocatie, 1 in je tas voor onderweg en 1 voor thuis.
Zonder die voorzieningen mag je max 2 uur per dag (totaal) op een laptop werken volgens de arbo richtlijnen.
Ik heb 1 oplader gekregen.
Peaches
04-05-2023 om 11:29
Een extra lader is niet verplicht, die kan je natuurlijk prima meenemen zonder arbotechnische bezwaren.
Broadway
04-05-2023 om 15:36
Rockstar schreef op 04-05-2023 om 11:08:
[..]
Ik heb 1 oplader gekregen.
meteen voor een volgende keer een 2de regelen.
ik had er ook maar één en heb om een tweede gevraagd. die ligt thuis en de ander op kantoor. ideaal!
PerfumedAlpaca84
04-05-2023 om 15:45
Ysenda schreef op 04-05-2023 om 10:41:
De arbowet heeft toch niks te maken met een lader?
Rockstar
04-05-2023 om 15:48
Broadway schreef op 04-05-2023 om 15:36:
[..]
meteen voor een volgende keer een 2de regelen.
ik had er ook maar één en heb om een tweede gevraagd. die ligt thuis en de ander op kantoor. ideaal!
Ik heb een flexplek. Als ik de 2e lader op kantoor laat liggen is hij vast weg als ik de week erop kom (ik ben er maar een keer per week).
Voor nu was het een harde les en let ik de volgende keer vast 2x zo goed op dat ik niks vergeet. Heb het pas 1x eerder gehad alweer een jaar geleden (toen ook heen en weer gereden) dus nu kan ik er vast weer een jaartje tegenaan. Ik ben al blij met een auto onder mijn gat, met het OV had het me 3 uur van mijn leven gekost.
Ysenda
04-05-2023 om 19:29
Rockstar schreef op 04-05-2023 om 15:48:
[..]
Ik heb een flexplek. Als ik de 2e lader op kantoor laat liggen is hij vast weg als ik de week erop kom (ik ben er maar een keer per week).
Voor nu was het een harde les en let ik de volgende keer vast 2x zo goed op dat ik niks vergeet. Heb het pas 1x eerder gehad alweer een jaar geleden (toen ook heen en weer gereden) dus nu kan ik er vast weer een jaartje tegenaan. Ik ben al blij met een auto onder mijn gat, met het OV had het me 3 uur van mijn leven gekost.
Maar die is dan toch onderdeel van de flexplek? Net als toetsenbord, beeldschermen (wij hebben er plek 2) en muis. Je klapt je laptop in het docking station en bijna klaar. Buro nog op hoogte instellen en je kunt aan het werk.
Friezinnetje
04-05-2023 om 19:33
aan collega (flexer) die deze week weer in viel. Elke keer is ie vroeg weg, is de boel niet opgeruimd, is het een bende. En als je hem aanspreekt zegt ie: Oh ja, ik zie dat niet hoor. Boelshit, ga eens goed door je ruimte heen, dan zie je echt wel dat er overal nog trroep staat, spullen in de koeling moeten enz. Gelukkig is ie nu met vakantie en zien we hem voorlopig niet weer.
PerfumedAlpaca84
04-05-2023 om 19:40
Ysenda schreef op 04-05-2023 om 19:29:
[..]
Maar die is dan toch onderdeel van de flexplek? Net als toetsenbord, beeldschermen (wij hebben er plek 2) en muis. Je klapt je laptop in het docking station en bijna klaar. Buro nog op hoogte instellen en je kunt aan het werk.
Doe je expres zo... Naïef? Het is niet overal zo geregeld, met een docking station enzo.
Ysenda
04-05-2023 om 20:51
Wandelvrouwtje schreef op 04-05-2023 om 19:40:
[..]
Doe je expres zo... Naïef? Het is niet overal zo geregeld, met een docking station enzo.
Hoe kun je dan goed werken, want zonder deze hulpmiddelen mag je maar max in totaal 2 uur per dag op een laptop werken.
Krijgen jullie de andere 6 uur kado?
Houdt jullie werkgever zich niet aan de arbo regels en accepteren jullie dat massaal?
Ik begin te snappen waarom collega's die vertrekken ondanks de mindere zaken bij mijn werkgever zo snel weer terug komen.
ToetieToover
04-05-2023 om 22:04
Ysenda schreef op 04-05-2023 om 20:51:
[..]
Hoe kun je dan goed werken, want zonder deze hulpmiddelen mag je maar max in totaal 2 uur per dag op een laptop werken.
Krijgen jullie de andere 6 uur kado?
Houdt jullie werkgever zich niet aan de arbo regels en accepteren jullie dat massaal?
Ik begin te snappen waarom collega's die vertrekken ondanks de mindere zaken bij mijn werkgever zo snel weer terug komen.
Het kan ook anders en toch arbo verantwoord. Bij ons moet je toch echt je laptop aan zijn eigen oplaadkabel leggen.
Rockstar
04-05-2023 om 22:27
Ysenda schreef op 04-05-2023 om 19:29:
[..]
Ik heb geen docking station. En ik zit altijd ergens anders, lijkt me nogal onhandig dat ik elke weet die oplader moet gaan zoeken waar hij nu weer ligt als ze hem niet gejat hebben.