Werk en Opleiding Werk en Opleiding

Werk en Opleiding

Gevraagd voor een vacature

Afgelopen week werd ik gebeld vanuit management en opleidingen of ik interesse zou hebben in een aansturende functie op een nieuw aan te sturen leerafdeling. Dit houdt in dat studenten de zorg (vvt) verlenen en ik hem zal coachen hierin, maar ook de indicatiestelleningen e.d. zal gaan beheren en aanvragen, evt samen met een leerling hbo als die er op Dat moment is. Super mooi idee en super mooie kans voor mij. Ik voel me dan ook vereerd. Maar: ik moet wel gewoon solliciteren en ik ben zelf nog bezig met een opleiding die opleidt tot die aansturende functie. Dat is voor hen geen probleem, geven ze aan, kan gewoon doorgaan als ik die functie heb en mijn studiebegeleiding voor de praktijk ik gewaarborgd.

Ik word er echt wel enthousiast van, maar ik vind het idee van mijn team nu dan ‘in de steek’ laten lastig. Het is een fijn team, wat eindelijk weer iets stabiel lijkt te worden.
Iemand wijze woorden om me een kant op te leiden of om me inzicht te geven. Want ik zie zelf veel voordelen eigenlijk. Maar mijn team…


Iedereen is vervangbaar Poison.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen geluk. Dus jammer voor het team, maar jij gaat deze kans gewoon grijpen. Bevalt het het team daarna niet met jouw vervanger, dan kunnen ze zelf ook gaan zoeken naar iets anders.

Poison

Poison

02-10-2024 om 20:11 Topicstarter

Moxxie schreef op 02-10-2024 om 19:41:

Iedereen is vervangbaar Poison.

Ik denk ook niet dat ik onvervangbaar ben hoor. Dat is niemand. Maar we hebben nu al een een gat van 36 uur per week en als ik ga komt daar nog eens 36 uur bij. En dat gaat wel echt ten koste van de zorgvragers want er is niemand te vinden. Maar jullie hebben wel gelijk: dat moet ik loslaten

Poison schreef op 02-10-2024 om 20:11:

[..]

Ik denk ook niet dat ik onvervangbaar ben hoor. Dat is niemand. Maar we hebben nu al een een gat van 36 uur per week en als ik ga komt daar nog eens 36 uur bij. En dat gaat wel echt ten koste van de zorgvragers want er is niemand te vinden. Maar jullie hebben wel gelijk: dat moet ik loslaten

Maar daar ga jij nu juist aan bijdragen toch, door allemaal studenten te begeleiden en enthousiast te maken en te houden?

Een leer afdeling aansturen is wel erg leuk! Als je dat wat lijkt zou ik dat zeker doen. 
Ik vond het een leuke manier van werken. Al staat of valt het wel met de leerlingen / stagiaires die er zijn. 

Poison schreef op 02-10-2024 om 20:11:

[..]

Ik denk ook niet dat ik onvervangbaar ben hoor. Dat is niemand. Maar we hebben nu al een een gat van 36 uur per week en als ik ga komt daar nog eens 36 uur bij. En dat gaat wel echt ten koste van de zorgvragers want er is niemand te vinden. Maar jullie hebben wel gelijk: dat moet ik loslaten

Ik denk dat jouw gevoel voortkomt uit empathie en niet uit arrogantie hoor. Ook als je een mooi vooruitzicht hebt kan het nog steeds moeilijk zijn om iets af te sluiten en achter je te laten, dat herken ik wel. Maar uiteindelijk komt het wel goed met je team, je mag echt je eigenbelang op de eerste plaats zetten.

wat lief en zorgzaam dat je voor je team wil zorgen . En je daar verantwoordelijk voor voelt. Herkenbaar.

Maar wie zorgt er voor jou ?  Wie is er verantwoordelijk voor jou ?

En denk je nu even in . De baan gaat naar mij en ik zeg ja . Ben je dan teleurgesteld?

Poison

Poison

02-10-2024 om 21:44 Topicstarter

Roos57 schreef op 02-10-2024 om 21:35:

wat lief en zorgzaam dat je voor je team wil zorgen . En je daar verantwoordelijk voor voelt. Herkenbaar.

Maar wie zorgt er voor jou ? Wie is er verantwoordelijk voor jou ?

En denk je nu even in . De baan gaat naar mij en ik zeg ja . Ben je dan teleurgesteld?

Ik zelf zorg voor mezelf en ben verantwoordelijk voor mijzelf. Maar als team zorgen we ook allemaal voor elkaar. 

Ja, ik zou wel wat teleurgesteld zijn denk ik als jij het dan zou worden. Maar zou me er wel snel bij neer kunnen leggen. Omdat mijn huidige werkplek ook erg leuk is.


ik ga denk ik gewoon het gesprek aan. Want het is wel een enorm mooie en leuke kans.

Ja heel goed .
En scheelt dat je een fijne baan hebt .
Dan hoef je niet weg

En qua salaris?
Is dat nog een reden?

Poison schreef op 02-10-2024 om 21:44:

[..]

Ik zelf zorg voor mezelf en ben verantwoordelijk voor mijzelf. Maar als team zorgen we ook allemaal voor elkaar.

Ja, ik zou wel wat teleurgesteld zijn denk ik als jij het dan zou worden. Maar zou me er wel snel bij neer kunnen leggen. Omdat mijn huidige werkplek ook erg leuk is.


ik ga denk ik gewoon het gesprek aan. Want het is wel een enorm mooie en leuke kans.

Probeer het gesprek dan wel volledig in te gaan. Saboteer je eigen kansen niet. Het is zeer nobel dat jij met anderen begaan bent maar uiteindelijk kiest iedereen voor zichzelf en staan de nobele met lege handen.

Gun jezelf deze kans!

Poison schreef op 02-10-2024 om 20:11:

[..]

Ik denk ook niet dat ik onvervangbaar ben hoor. Dat is niemand. Maar we hebben nu al een een gat van 36 uur per week en als ik ga komt daar nog eens 36 uur bij. En dat gaat wel echt ten koste van de zorgvragers want er is niemand te vinden. Maar jullie hebben wel gelijk: dat moet ik loslaten

En volgende keer is er weer een ander gat gevallen, of is het gat nog groter. Door te helpen leerlingen op te leiden, draag je bij aan de oplossing van dit probleem!

Poison schreef op 02-10-2024 om 20:11:

[..]

Ik denk ook niet dat ik onvervangbaar ben hoor. Dat is niemand. Maar we hebben nu al een een gat van 36 uur per week en als ik ga komt daar nog eens 36 uur bij. En dat gaat wel echt ten koste van de zorgvragers want er is niemand te vinden. Maar jullie hebben wel gelijk: dat moet ik loslaten

En dan zeg jij nee en kondigt jouw collega volgende week aan een nieuwe baan te hebben.. 

Poison

Poison

05-10-2024 om 08:27 Topicstarter

Ik heb zojuist de sollicitatie verstuurd. 

Succes, ze vragen je niet voor niets te solliciteren,
Als je kansen laat liggen, weet je nooit wanneer de volgende komt!

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.