Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Welke kleur keukendeurtjes?

De deurtjes van mijn keuken wil ik vervangen maar ik weet niet welke kleur. De vloer is visgraat eiken en het werkblad roestbruin gespikkeld. Ik weet niet hoe ik een eigen foto kan invoegen, deze afbeelding komt aardig in de buurt van het blad. 
Is hier iemand goed in combineren en heeft een idee voor een kleur?

concrete-floor-with-marble-chips-background-texture-image349428150.html


Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 20:57 Topicstarter

Ik vind de ikea kleuren dus helemaal niet zo mooi, maar als je een ikea keuken hebt kun je ook bij k14 kijken voor deurtjes.

Hangt grotendeels af van de lichtinval en van de sfeer die het moet uitstralen maar ik vind wit het allermakkelijkste: modern wordt dan helderwit en traditioneel wordt dan zachtwit. Meestal wisselen mensen nooit meer tussen nostalgisch/klassiek en eigentijds/functioneel.

De kleur moet dan komen van de rest: hetzij houtkleur, hetzij muurverf, gekleurde objecten e.d.

Fenyw schreef op 09-07-2024 om 20:19:

[..]  Wat is de afbeeldingskoppeling? Denk dat ik het daar verkeerd heb gedaan. Ik heb de link gekopieerd.

Als je op het plaatje klikt met je rechter muisknop, krijg je een rijtje mogelijkheden, waaronder 'afbeeldingskoppeling kopiëren' .

Euphoria schreef op 09-07-2024 om 20:02:

jij noemt blauwgrijs of groengrijs ouderwets, een aantal keer. Maar dat is het niet.

Jawel. Het is ook in nu, maar het zijn hele klassieke kleuren. 
(niet ouderwets als ‘jaren 80 of van 10 jaar geleden). 

@to: ik weet precíes wat je bedoelt

Het zijn hier in de omgeving oudhollandse kleuren. hier zie je wel houten huizen in die kleuren. Ik snap ook wat je met ouderwets bedoeld..

Het genoemde saliegroen is erg mooi. Als je wat meer durft te knallen met kleur is warm geel misschien ook een optie?

Fenyw

Fenyw

10-07-2024 om 16:02 Topicstarter

Tona schreef op 10-07-2024 om 15:20:

Het genoemde saliegroen is erg mooi. Als je wat meer durft te knallen met kleur is warm geel misschien ook een optie?

Het is nu eind jaren '90 licht vanillegeel 😉

Wij hadden ook zo'n blad en zo'n vloer en hebben toentertijd de keukenkastjes zwart gemaakt. Mooie kleurcombi, het blad komt echt prachtig uit nu. Je moet wel voldoende natuurlijk licht hebben.

Fenyw

Fenyw

10-07-2024 om 16:32 Topicstarter

Lieveheersbeest schreef op 10-07-2024 om 16:11:

Wij hadden ook zo'n blad en zo'n vloer en hebben toentertijd de keukenkastjes zwart gemaakt. Mooie kleurcombi, het blad komt echt prachtig uit nu. Je moet wel voldoende natuurlijk licht hebben.

Daar is mijn keuken net even te klein en niet licht genoeg voor. Er staat ook nog een kookeiland wat eigenlijk net niet lekker past dus het moet qua kleur zo ruim mogelijk tonen.

De apparatuur is nog vrij recent vervangen, onder andere daarom andere frontjes en niet een compleet nieuwe keuken met een betere indeling.

Mevrouw75 schreef op 10-07-2024 om 08:45:

[..]

Jawel. Het is ook in nu, maar het zijn hele klassieke kleuren.
(niet ouderwets als ‘jaren 80 of van 10 jaar geleden).

@to: ik weet precíes wat je bedoelt

Wij noemen dat ook ouderwets groen of soms zelfs ouderwets boerengroen Je ziet het hier veel in oudere huizen. Ik vid het prachtig!! Wij hadden zelf vroeger als eerste keuken zelf een keuken gemaakt in die kleur. Zat er net over te denken om dat nu weer als frontjes te willen. We hebben nu hout wit en dat vind ik toch niet echt handig. Al die groefjes die niet blijven,terwijl ik best  eens poets

Fenyw schreef op 10-07-2024 om 16:02:

[..]

Het is nu eind jaren '90 licht vanillegeel 😉

😄

Fenyw

Fenyw

10-07-2024 om 19:23 Topicstarter

Dat geel blijft ook wel in mijn hoofd hangen. Opeens wist ik weer door welk bedrijf de keuken ooit geplaatst is. Zo'n 24 jaar geleden, vorige bewoners.
En zij verkopen ook frontjes. In de goede kleur blauw, groen en geel. Wit moet ik in het echt zien. 

Fenyw schreef op 10-07-2024 om 19:23:

Dat geel blijft ook wel in mijn hoofd hangen. Opeens wist ik weer door welk bedrijf de keuken ooit geplaatst is. Zo'n 24 jaar geleden, vorige bewoners.
En zij verkopen ook frontjes. In de goede kleur blauw, groen en geel. Wit moet ik in het echt zien.

Kun je vragen of je van iedere kleur 1 of 2 frontjes kunt lenen? 

Of je verft ze met zo een tester in die kleuren  als je ze toch gaat vervangen. 

Fenyw

Fenyw

10-07-2024 om 19:27 Topicstarter

Gebruikersnaaminvullen schreef op 10-07-2024 om 19:25:

[..]

Kun je vragen of je van iedere kleur 1 of 2 frontjes kunt lenen?

Of je verft ze met zo een tester in die kleuren als je ze toch gaat vervangen.

O dat kan vast wel. Morgen maar even bellen.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.