Verbouwen en klussen Verbouwen en klussen

Verbouwen en klussen

Welke kleur keukendeurtjes?

De deurtjes van mijn keuken wil ik vervangen maar ik weet niet welke kleur. De vloer is visgraat eiken en het werkblad roestbruin gespikkeld. Ik weet niet hoe ik een eigen foto kan invoegen, deze afbeelding komt aardig in de buurt van het blad. 
Is hier iemand goed in combineren en heeft een idee voor een kleur?

concrete-floor-with-marble-chips-background-texture-image349428150.html


UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

09-07-2024 om 18:53

Zwart
Wrappen .

Blauwgrijs of groengrijs!

Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 19:12 Topicstarter

Roos55 schreef op 09-07-2024 om 18:53:

Zwart
Wrappen .

Ik heb best wat beschadigingen op de deurtjes omdat de oude laag los laat. Ik weet niet of daar overheen gewrapped kan worden eb of die onderste laag dan wel aan het hout blijft zitten.

Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 19:12 Topicstarter

Citroengraag schreef op 09-07-2024 om 19:06:

Blauwgrijs of groengrijs!

O dat lijkt me inderdaad ook erg mooi! Een beetje van die ouderwetse tinten 💕

Welke tint eiken is je vloer?

Zwart lijkt me ook mooi maar dan wordt het geheel snel donker.  Daarom lijkt groengrijs (of een van de andere lichtere kleuren in het blad ook een optie). 

Wil je wat gewaagder dan kan een donker oranje/bruin misschien ook nog

10683074_thumbnail-sk-blog-juni-2023-compacte-keukens-brede-versie.jpg

Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 19:22 Topicstarter

Neweve schreef op 09-07-2024 om 19:17:

Welke tint eiken is je vloer?

Zwart lijkt me ook mooi maar dan wordt het geheel snel donker. Daarom lijkt groengrijs (of een van de andere lichtere kleuren in het blad ook een optie).

Wil je wat gewaagder dan kan een donker oranje/bruin misschien ook nog

10683074_thumbnail-sk-blog-juni-2023-compacte-keukens-brede-versie.jpg

Hoe krijg jij nou een plaatje geplakt??

Mijn vloer lijkt op de vloer van jouw plaatje. De kastjes komen qua kleur aardig in de richting van het blad, ik denk dat het dood slaat.

Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 19:26 Topicstarter

Blauwgrijs lijkt me erg mooi. Ik wil de bovenkasten weg halen en dan van die ouderwetse witte tegeltjes van 10x10.
Keuken heeft een L-vorm met nog een kookeiland. De kasten in de L zijn niet tot bovenaan dus die wil ik dan doortrekken.
Gewoon wit is ook nog een optie. Zit in het blad en mijn muren zijn ook overal wit.
Groen is echt mijn favoriete kleur maar ik weet niet of ik dat voor deze keuken mooi ga vinden, volgens mij is dat erg lelijk bij het blad. 

concrete-floor-with-marble-chips-background-texture-2B8DR4P.jpg

Fenyw schreef op 09-07-2024 om 19:22:

[..]

Hoe krijg jij nou een plaatje geplakt??

Mijn vloer lijkt op de vloer van jouw plaatje. De kastjes komen qua kleur aardig in de richting van het blad, ik denk dat het dood slaat.

Afbeelding bekijken en dan de jpg link kopiëren (en voldoende rechten hebben). 

Al heb ik ook moeite met deze afbeelding. (Kostte 4 pogingen). 

Vind het op deze afbeelding ook aardig "vlak". Zeker met dezelfde kleur muur. 

jij noemt blauwgrijs of groengrijs ouderwets, een aantal keer. Maar dat is het niet.

IKEA heeft mooie kleurtjes. ook wit en crème, maar ook zwart, grijs en (donkergroen).

Plaatje plakken :  afbeeldingskoppeling kopiëren met rechter muisknop,  dan klikken op het venstertje met dat landschapje en de koppeling plakken.

Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 20:18 Topicstarter

Euphoria schreef op 09-07-2024 om 20:02:

jij noemt blauwgrijs of groengrijs ouderwets, een aantal keer. Maar dat is het niet.

Haha dat is een uitdrukking die we thuis gebruiken om aan te geven welke tint we bedoelen. Ouderwets lichtgroen, en iedereen weet meteen water bedoeld wordt. Of: deze tint roze maar dan in het blauw. Is meteen de verzadiging en de kleurfamilie duidelijk.

Dus niet dat de kleur niet trendy is, maar met woorden aangeven hoe het er uit ziet.

Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 20:19 Topicstarter

Beterlaat2021! schreef op 09-07-2024 om 20:11:

Plaatje plakken : afbeeldingskoppeling kopiëren met rechter muisknop, dan klikken op het venstertje met dat landschapje en de koppeling plakken.

Wat is de afbeeldingskoppeling? Denk dat ik het daar verkeerd heb gedaan. Ik heb de link gekopieerd.

Fenyw

Fenyw

09-07-2024 om 20:20 Topicstarter

Euphoria schreef op 09-07-2024 om 20:04:

IKEA heeft mooie kleurtjes. ook wit en crème, maar ook zwart, grijs en (donkergroen).

Ik zag het, denk dat het een tripje Ikea wordt!

84650-Casali.jpg


salie groen 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.