Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Welk eten mee op vakantie?

Welk eten nemen jullie mee als jullie op vakantie gaan naar het buitenland?
Ik neem standaard een literemmer 100% pindakaas mee. Daar redden we het net 2 weken mee.


Geen. Lekker dingen uitproberen die zij daar in de supermarkt hebben. Draagt voor mij bij aan het vakantiegevoel. 

drop, koffie sticks, tussendoortjes ( mueslirepen of zo) , hagelslag, afbakbroodjes. Als we met de auto gaan tenminste. Nu gaan we vliegen, dan zal de hagelslag wel thuis blijven.

Ik neem een aantal theezakjes, koffie en kruiden en olijfolie mee, maar dat is niet omdat ik graag de Nederlandse wil maar omdat ik de eerste dagen thee en koffie wil kunnen drinken en omdat ik lekker gekruid eten wil eten zonder alle kruiden opnieuw te hoeven kopen.

Ik neem alleen wat candybars mee voor als we gaan wandelen. Verder niks.

Als het in de auto past: drinken voor een aantal dagen en eten voor de eerste dag.  Verder wat van het favoriete houdbare broodbeleg van de kinderen. Het drinken vooral vanwege de hoge prijzen in van die  vakantiepark/camping winkeltjes en niet meteen al een gewone supermarkt te hoeven zoeken, de rest zodat de kinderen zeker iets lusten. 

Als ik ga vliegen alleen drop en zuurtjes.
Met de auto naar een huisje dan laad ik meestel mijn kratje vol van wat ik in huis heb. Hagelslag,koffie en thee,beschuit,alles wat open is en we veel eten. 

Water, gesmeerde broodjes en sultana's in de auto.
In de campingkrat een zak Spaghetteria, een blik groente en een blik tonijn. Noodvoorraad. 

Eenmaal geïnstalleerd gaan we naar de supermarkt.

Eten en drinken voor de eerste dag/avond, ruim voldoende koffie en hagelslag. Verder kopen we alles ter plaatse. 

Kokosmacronen, gevulde koeken, krentenbollen, 1 homp kaas zolang die goed bleef, bifi-achtige houdbare worstjes, cup-soup-achtige zakjes, maaltijden waar alleen maar heet water bij moest. Crackers, beschuit. Water koken d.m.v. een dompelaar, een die op de accu van de auto werkte. Een dompelaar is het binnenste gedeelte van een warmwaterkan.

Echt gekookt werd er niet; het was óf gemaksvoedsel óf een restaurant. Het was soms de redding bij budgetproblemen. Want je wou wel drie weken en niet vanwege de honger terug naar huis.

oudmaarnognietkoud schreef op 27-07-2024 om 08:46:

Geen. Lekker dingen uitproberen die zij daar in de supermarkt hebben. Draagt voor mij bij aan het vakantiegevoel.

Ja dit.

Hooguit wat snacks, broodjes en dropjes voor onderweg.

In geval van autovakantie eventueel wat er thuis nog open staat en iets van thee, blik soep voor eerste trek daar.

Ik kan wel  zonder de producten van thuis. 

Helemaal niets... Ik maak van tevoren een boddschappenlijst. En zorg dat we voor dat we het huisje in kunnen al boodschappen gedaan hebben. Ik koop dan meteen voor 3 dagen...

Een paar gevacumeerde stukken kaas.

Wij kamperen en in de ‘keuken’ zit van alles om zelf te kunnen koken (kruiden, zout, olie). Maar géén hagelslag, pindakaas of drop. Ik kan heel goed zonder al die dingen in mijn dagelijkse leven, dus op vakantie ook.
Tijdens vakantie is het ontbijt meestal havermoutpap. Dus er gaat mee: houdbare melk, glutenvrije havermout, rozijnen, suiker en kaneel. Ook heb ik losse thee en koffiebonen mee.

Heerlijk ochtendritueel. Dan kook ik op mijn Coleman eerst water: voor thee (gaat in de grote thermoskan) en voor een mok koffie. Dan schuim ik melk op (oplaadbare usb handschuimer) en maak cappuccino. Maal de bonen (handmaler), giet een ‘slow pour-over coffee’ (heel hip weer, tegenwoordig! Maar is gewoon zo’n metalen ding met papieren filter). De rest van de warme melk krijgt gezelschap van havermout, mijn portie ook rozijnen, en blijft nog even staan in kommetjes onder bordjes, tot de cappuccino op is en vriendlief hongerig uit de tent klimt. 

Als we boodschappen hebben gedaan, is het ontbijt ook wel gebakken eieren met spek, uien en tomaten en jawel… bonen uit blik! Dan wil ik ook graag een sinaasappel bij mijn koffie 

We reizen na het ontbijt meestal door en doen onderweg inkopen in een supermarkt voor het volgende ontbijt en de avondmaaltijd. We koken bij aankomst op een volgende camping. 

Ik houd van ‘vreemde’ supermarkten! Het is wel zoeken naar glutenvrij eten, maar als we de kant&klaar sectie vermijden, komt het goed. Vriendlief eet alle exotische waar zonder morren op. 

ToetieToover schreef op 27-07-2024 om 09:22:



Ik houd van ‘vreemde’ supermarkten! 

Ja ik ook. Komende vakantie zitten we all inclusief maar vriendin en ik gaan zeker rondstruinen in de supermarkt naar iets lekkers.

Ik houd ook van vreemde supermarkten.....en neem wel boodschappen mee naar huis.....Vorig jaar : wijn,truffelolie,  verschillende kaasjes, olijfolie, pepers etc.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.