Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

WC-bril Franse wc's

Wij zijn voor de derde keer in Frankrijk op vakantie. Het valt ons dit jaar op dat er vaak geen wc-bril op de wc zit. Weet iemand wat hier de reden van is?


Toen ik zwanger was, ging ik op de Route du Soleil niet eens meer naar de toiletten. 

Jurk aan, geen onderbroek, tussen twee autodeuren op een kleine parkeerplaats en weer dóór. Elk uur opnieuw... 

Stomme vraag: hebben jullie nooit dat als je hurkt dat je dan langs je been plast of over je voeten? 

Ik heb dus ook nog nooit buiten geplast.. Gelukkig kan ik het goed ophouden, maar missch ook maar eens verdiepen in zo’n tuit.

Twintig jaar geleden had ik nog niet zo'n fijne tuit, dat was toen wel een idee geweest.

amarna schreef op 24-08-2023 om 21:13:


En op lange ritten in de Canada waar je soms 150 km geen tankstation of winkel tegenkomt aan de passagierskant tussen het open voor- en achterportier hurken. Niemand die jou ziet.

Da’s toch niet zo ver? Ik rij 300km naar mijn ouders zonder te plassen. Afgelopen zomer 350km met de caravan (max 90km per uur) en dan hoef ik ook niet onderweg

BlairW schreef op 24-08-2023 om 22:15:

[..]

Da’s toch niet zo ver? Ik rij 300km naar mijn ouders zonder te plassen. Afgelopen zomer 350km met de caravan (max 90km per uur) en dan hoef ik ook niet onderweg

Dan heb je een caravan met wc athans hier wel  

Niet-zwanger houd ik het met gemak vier uurtjes uit.

BlairW schreef op 24-08-2023 om 22:15:

[..]

Da’s toch niet zo ver? Ik rij 300km naar mijn ouders zonder te plassen. Afgelopen zomer 350km met de caravan (max 90km per uur) en dan hoef ik ook niet onderweg

Ik moest na een niersteenaanval veel drinken dus ook vaker plassen.

GroenTuintje schreef op 24-08-2023 om 23:30:

[..]

Dan heb je een caravan met wc athans hier wel

Ik heb er ook 1, maar die gebruiken we nooit. Ik gebruik het toilet als opslagplaats en naar mijn ouders neem ik geen caravan mee elke keer hoor 

amarna schreef op 25-08-2023 om 06:52:

[..]

Ik moest na een niersteenaanval veel drinken dus ook vaker plassen.

Dan snap ik het ja vrienden van ons moeten op een rit van iets meer dan een uur ook altijd een keer stoppen  ik ben wel blij dat ik een aantal uren zonder kan.

BlairW schreef op 25-08-2023 om 07:35:

[..]

Ik heb er ook 1, maar die gebruiken we nooit. Ik gebruik het toilet als opslagplaats en naar mijn ouders neem ik geen caravan mee elke keer hoor

Hier juist wel maar tis ook een nieuwe caravan dus die heeft wel een luxe toilet. 

GroenTuintje schreef op 25-08-2023 om 08:25:

[..]

Hier juist wel maar tis ook een nieuwe caravan dus die heeft wel een luxe toilet.

Onze caravan is van september 2022 de toilet is prima, maar wij hebben in onze vorige caravan hem ook nooit gebruikt. Ik heb gewoon geen zin om elke keer dat ding te legen, vind dat zo smerig. En ik heb in mijn vakantie ook echt geen zin om een wc te gaan poetsen als ik er op de camping gewoon 1 heb die voor me wordt gepoetst   
Een nieuwe caravan zonder toilet is bijna niet te vinden. En voor de verkoop is het niet handig ook. Dat is de enige reden dat ik een caravan met wc heb. Voor ons zelf hoeft het niet.

BlairW schreef op 25-08-2023 om 08:37:

[..]

Onze caravan is van september 2022 de toilet is prima, maar wij hebben in onze vorige caravan hem ook nooit gebruikt. Ik heb gewoon geen zin om elke keer dat ding te legen, vind dat zo smerig. En ik heb in mijn vakantie ook echt geen zin om een wc te gaan poetsen als ik er op de camping gewoon 1 heb die voor me wordt gepoetst
Een nieuwe caravan zonder toilet is bijna niet te vinden. En voor de verkoop is het niet handig ook. Dat is de enige reden dat ik een caravan met wc heb. Voor ons zelf hoeft het niet.

Dan is die ongeveer net zo jong als die van ons .. ik moet vaak plassen en ook snachts, dus ik vind het ideaal zo’n wc erin. Had je niet beter die beachy caravan kunnen nemen dan? https://www.hobby-caravan.de/nl/caravans/beachy/

Niets lijkt me zo erg als zo'n campingtoiletopvangding te moeten poetsen. 

Plassen desnoods 's nachts in een emmertje met deksel, maar dat gooi je gemakkelijk leeg.

GroenTuintje schreef op 25-08-2023 om 09:08:

[..]

Dan is die ongeveer net zo jong als die van ons .. ik moet vaak plassen en ook snachts, dus ik vind het ideaal zo’n wc erin. Had je niet beter die beachy caravan kunnen nemen dan? https://www.hobby-caravan.de/nl/caravans/beachy/

Serieus? Ik wil wel graag comfort in een caravan hoor. Een vast bed, ruimte, een fatsoenlijke rondzit, een hoge koelkast, hangkast, serviceluik etc. Die beachy is nog geen 6 meter, ik heb nu ruim 7  dat is echt een caravan voor een heel specifiek soort kampeerders en dat zijn wij niet. Buiten nog het feit dat het echt een gedrocht is om te zien  het oog wil ook wat hoor

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.