Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

WC-bril Franse wc's

Wij zijn voor de derde keer in Frankrijk op vakantie. Het valt ons dit jaar op dat er vaak geen wc-bril op de wc zit. Weet iemand wat hier de reden van is?


De bosjes werkt hier overigens ook niet voor mij.
De helft van de tijd hangen mijn broek én onderbroek toch echt onder.

Doe mij maar liefst gewoon ophouden tot ik ergens een fatsoenlijk toilet tegenkom. Zonder bril valt dan tegen, maar is nog het minste.

Eén van de redenen dat ik dus gewoon niet naar verre landen op reis ga  .

Zo'n douche-toilet ben ik in Italië op een camping tegengekomen. Dat betekende dus gewoon 4 dagen niet douchen. (Er was gelukkig wél een normaal toilet - zonder bril - naast.)

Ik ben handig in het 'wildplassen'.    Ik ga altijd aan een boom(tak) of struik 'hangen' en dan hurken. 

Wildplassen met een plastuit van UIXI vind ik ideaal.

Wildpoepen doe ik vrijwel nooit, tenzij ik ineens acuut aan de race ben.

Als ik gehurkt ga plassen in de bosjes, dan moet ik wel heel ver met mijn hoofd op mijn knieën, anders pies ik zo recht mijn onderbroek in die dan ergens bij mijn knieën is. Ben ik de enige die recht vooruit piest?

Netherfield schreef op 30-07-2023 om 18:14:

Als ik gehurkt ga plassen in de bosjes, dan moet ik wel heel ver met mijn hoofd op mijn knieën, anders pies ik zo recht mijn onderbroek in die dan ergens bij mijn knieën is. Ben ik de enige die recht vooruit piest?

Nee hoor. Ik dacht ook de enige te zijn. 

Netherfield schreef op 30-07-2023 om 18:14:

Als ik gehurkt ga plassen in de bosjes, dan moet ik wel heel ver met mijn hoofd op mijn knieën, anders pies ik zo recht mijn onderbroek in die dan ergens bij mijn knieën is. Ben ik de enige die recht vooruit piest?

Ik ben een geoefend zeikwijf.  Draag altijd rokken,  dat scheelt,  hups omhoog die rok..  Alleen een slip en eventueel een legging naar beneden maar daar zit elastiek in. Tegenwoordig kan ik enorm goed squatten, dus in diepe squat slip naar bovenbenen,  flink uitrekken en plassen maar. Wat een opluchting.  

over die combi douche/wc: komt vast door de benaming bathroom terwijl de wc wordt bedoeld.

buiten in de bosjes plassen is me laatst bij hoge nood perfect gelukt, ik was trots op mezelf. 

Saila

Saila

30-07-2023 om 22:11 Topicstarter

Tjilp schreef op 30-07-2023 om 21:42:

over die combi douche/wc: komt vast door de benaming bathroom terwijl de wc wordt bedoeld.

buiten in de bosjes plassen is me laatst bij hoge nood perfect gelukt, ik was trots op mezelf.

Ben ook altijd blij als dat goed gaat. Of dan denk ik dat het gelukt is, onderbroek en broek nog droog, en dan blijkt het straaltje op de grond alsnog tegen mijn schoenen aan te lopen. Maar oefenen helpt wel, heb ik gemerkt.

Netherfield schreef op 30-07-2023 om 18:14:

Als ik gehurkt ga plassen in de bosjes, dan moet ik wel heel ver met mijn hoofd op mijn knieën, anders pies ik zo recht mijn onderbroek in die dan ergens bij mijn knieën is. Ben ik de enige die recht vooruit piest?

whahaha.

Ik denk dat ik wat dat betreft handiger gebouwd ben.

Edit: of meer geoefend heb inderdaad.

Netherfield schreef op 30-07-2023 om 18:14:

Als ik gehurkt ga plassen in de bosjes, dan moet ik wel heel ver met mijn hoofd op mijn knieën, anders pies ik zo recht mijn onderbroek in die dan ergens bij mijn knieën is. Ben ik de enige die recht vooruit piest?

Heb ik ook hoor ik moet echt goed oppassen waar die straal heen gaat ja!

Evaluna schreef op 30-07-2023 om 15:51:

Vaak Franse wc's op campings zonder bril. Als ze maar schoon zijn maakt het me niet zoveel. Een enkel keertje een hurktoilet gezien, de rij was daarvoor een stuk korter en het was schoner, dan is voor mij de keuze snel gemaakt.

Ik kom echt al heel wat jaren op Franse campings, maar kom nooit wc’s zonder bril tegen. Alleen dus op die ene municipal, dat was echt zo’n camping waar tussen 17-18 iemand was waar je kon betalen en die de wc/douche kwam poetsen en verder zag je niemand daar. Dat noem ik ook niet echt een camping, meer een plek om te overnachten op doorreis. Maar op de normale campings hebben de wc’s altijd gewoon een bril. En gaten in de grond ben ik echt al zeker 11 jaar niet tegen gekomen. Dochter kent die wc’s niet eens  mocht ik er 1 tegen komen, dan vul ik de wc in mijn caravan wel gewoon

Plassen met een plastuit
Ik heb een uixi plastuit. Ondertussen is de naam veranderd. 
https://liberpee.com

Daarmee kan ik in het wild staand plassen. Maar ik gebruik 'm ook op de wc's langs de snelweg, de gratis wc's op de kleine rustplekken. Wat zeep mee en wc papier en je kunt overal terecht. Zitten hoeft niet. 

Op de camping gebruik ik de plastuit in de nacht. Dan plas ik via de tuit in een fles, binnen in de tent. 
Dit ding werkt echt perfect. 

ShowyHummingbird30

ShowyHummingbird30

01-08-2023 om 16:37

Ans-M. schreef op 01-08-2023 om 16:27:

Plassen met een plastuit
Ik heb een uixi plastuit. Ondertussen is de naam veranderd.
https://liberpee.com

Daarmee kan ik in het wild staand plassen. Maar ik gebruik 'm ook op de wc's langs de snelweg, de gratis wc's op de kleine rustplekken. Wat zeep mee en wc papier en je kunt overal terecht. Zitten hoeft niet.

Op de camping gebruik ik de plastuit in de nacht. Dan plas ik via de tuit in een fles, binnen in de tent.
Dit ding werkt echt perfect.

Die heb ik ook. Geweldige uitvinding inderdaad. Ik heb wel even goed moeten oefenen, in de badkamer. Het vereist enige handigheid om dat ding met kleren aan goed te plaatsen en vooral ook goed te verwijderen. Leuke bijkomstigheid: ik snap nu de lol van verplaswedstrijdjes😂.

Naast dat ik zo'n ding smerig vind (alleen al het idee om dat met mijn handen te moeten aanraken, al zeker de 2de keer dat ik zo'n ding gebruik ...), kan ik dus absoluut niet mikken.
De helft of meer zou er alsnog naast zijn dus.

Gelukkig kan ik overal en altijd plassen (grote boodschap is een ander verhaal helaas). 

Kwam goed van pas toen ik jaaaaaren geleden naar een openbare wc ging in Peking 

Dat was het idee van de foto, maar dan zonder de schotjes en de lange en bredere goot in het midden van de kamer. 
Eerst even staan kijken naar de vrouwen die al bezig waren voor de ins en outs. Toen been eroverheen geslingerd en gehurkt in het rijtje vrouwen. En ja, in de goot was alles zichtbaar...
Werd sporadisch doorgespoeld 

public-toilets-in-yunnan-china.jpg?s=612x612&w=0&k=20&c=8sm135rdoVEOuc_qRB8VuGymp98_5zjl-26SmBpimcs=

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.