Vakantie en reizen
Fiorah
30-11-2024 om 11:02
Wat is voor jou de fijnste plek aan de Nederlandse kust?
Er moest een weekend weg geboekt worden en het enige criterium was 'in Nederland aan zee'. Dat is inmiddels gelukt, maar daardoor vroeg ik me af waar volgens jullie de fijnste vakantieplekken aan de kust zijn? Je mag een plaatsnaam noemen maar bv ook een hotel/vakantiepark, wat dan ook.
BlairW
30-11-2024 om 16:21
Ik kom net terug van een wandeling door de duinen en over het strand bij de Koog op Texel. Dat is echt mijn favoriete plek we komen heel regelmatig op Texel, altijd op Roompot kustpark Texel. Je loopt zo door het bos en de duinen naar het strand of je loopt via de Koog langs alle winkels en restaurants naar het strand. Het is echt heerlijk hier!
Miepjecody
30-11-2024 om 16:58
ik woon midden op walcheren (ideaal!)
Dacht ga eens in Zandvoort kijken, vreselijk!
Harlingen en Vlieland vind ik geweldig
Malm
30-11-2024 om 17:47
Walcheren staat hier op nummer 1. Verder hebben we onlangs Texel ontdekt, ook fijn. Maar zelf ga ik het liefst naar de Zeeuwse kust.
PinkFlower
30-11-2024 om 18:57
Terschelling. Mijn favoriete stuk strand is bij heartbreak Hotel.
Met kerst gaan we naar Texel, nog nooit geweest maar lijkt ons heel mooi. Dochter haar lievelings dieren zijn schapen dus dan moeten we natuurlijk wel een keer naar Texel.
MidasWolf
30-11-2024 om 20:53
Ik kom niet veel op het strand, dat is voor mij minstens 1,5 uur rijden.
Noordwijk ben ik vaker geweest, mooi stuk strand.
Ameland en Texel ook prachtig.
Mij lijken nog leuk, Vlieland, Terschelling, Schiermonnikoog, Egmond aan zee en Bergen.
MidasWolf
30-11-2024 om 20:56
In de week voor kerst mag ik nog een dagje chauffeuren in een bakwagen naar Texel voor een bekende. Leuk zin aan.
Kom ik ook eens zo een keer extra daar.
Normaal gesproken is dat echt een uitje voor mij.
BlairW
30-11-2024 om 21:01
PinkFlower schreef op 30-11-2024 om 18:57:
Terschelling. Mijn favoriete stuk strand is bij heartbreak Hotel.
Met kerst gaan we naar Texel, nog nooit geweest maar lijkt ons heel mooi. Dochter haar lievelings dieren zijn schapen dus dan moeten we natuurlijk wel een keer naar Texel.
Ik heb nog geen schaap gezien dit weekend
MidasWolf
30-11-2024 om 21:01
Wat dat betreft vind ik, heeft Nederland geluk met de positie van de kust ten opzichte van het westen. Mooie zonsondergangen zo boven zee. 🌅
lientje69
30-11-2024 om 21:08
BlairW schreef op 30-11-2024 om 21:01:
[..]
Ik heb nog geen schaap gezien dit weekend
Staan lekker warm in de stal denk.
Tango
30-11-2024 om 21:13
Domburg vond ik echt heel mooi en gezellig. Een aantal keer geweest toen dochter er stage liep.
Dichter in de buurt vind ik de duinen van Wassenaar ook erg mooi.
rionyriony
01-12-2024 om 06:27
Wil terug naar de kust
Ongerust
Zoek ik de weg naar de kust
Bijna niet bewust van de dreiging
Dat daar mijn jeugd voorbij ging
Zonder dollen, ik vind er niet zoveel aan. Ik zal een paar keer de kust bezocht hebben. Ik ben immers ook op de afsluitdijk geweest. En bij bollenvelden. Maar ik kan me er niet veel van herinneren. Veel wind, donderende branding, geur van zonnecremes, Duitse stemmen, "deze kuil is van ons", patat en ijs. Zand in je schoenen. Moe. Verbrand. Vellen op je schouders en je nek, zijn de belangrijkste indrukken. O ja en verveling en de helmbladeren waar je je vingers heel sneaky aan opensneed. Heel diep.
BlairW
01-12-2024 om 06:37
Ergens ging er dan toch wat mis tussen de geur van zonnebrand en de vellen op je schouders en nek 🤔
Ik heb ook nog nooit een Duitser “deze kuil is van ons” horen zeggen.