Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

wat is er leuk aan kamperen (zonder kids)


OperaQueen schreef op 09-08-2024 om 17:44:

[..]

Dan pies je snachts toch in een plasemmer? Probleem opgelost.

Nee dank je, en dan de volgende morgen met een emmer vol met plas naar het plas hok. Bah.

OperaQueen schreef op 09-08-2024 om 17:44:

[..]

Dan pies je snachts toch in een plasemmer? Probleem opgelost.

Zo leuk, dat kamperen. Ik weet dat mensen er erg van genieten, maar dat begrijp ik echt niet. Al die ontberingen, alles buiten moeten doen, lopen klooien met gasbrandertjes en geen stromend water. Normaal gesproken gelden die omstandigheden als onbewoonbaar en mensonterend en jullie gaan dat vrijwillig aan.

Naast het comfort (of gebrek aan) snap ik ook dat hele "hangen" op de camping niet.

Als ik op reis ben wil ik de omgeving zien. De stad, de regio, ...
Ik vertrek 's ochtends na het ontbijt en ik ben in 't beste geval om 18u 's avonds terug aan de tent. Maar het kan ook zijn dat we pas om 23u weer binnenlopen.

Mijn tent (of gelijk welke slaaplocatie) is zuiver een slaapplaats. En eventueel een plek om nog een uur wat te lezen.

Ik wil best een dag 2 uur naast en in het zwembad gaan zitten, maar langer aan één stuk hou ik dat nooit vol.

Na 3 dagen heb ik de stad en regio overigens ook gezien en reizen we verder naar de volgende locatie. 3 weken op dezelfde plaats en nauwelijks van de camping afkomen ... dan kunnen ze mij gewoon begraven.

Een paar jaar geleden kamperen trouwens aan de wilgen gehangen. Ik was het totale oncomfort, de slechte luchtmatras die elke nacht afgaat, het geluid, het rampzalige koken, het belabberd licht 's avonds waardoor je nog nauwelijks iets kan doen, afhankelijk zijn van het weer, ... toch écht zat.
Ik wil toch echt een echt bed, stenen muren, droog liggen en niet wegwaaien, bij voorkeur een restaurant of een keuken waar ik écht in kan koken, een fatsoenlijke badkamer, ...

MMcGonagall schreef op 09-08-2024 om 18:15:

[..]

Zo leuk, dat kamperen. Ik weet dat mensen er erg van genieten, maar dat begrijp ik echt niet. Al die ontberingen, alles buiten moeten doen, lopen klooien met gasbrandertjes en geen stromend water. Normaal gesproken gelden die omstandigheden als onbewoonbaar en mensonterend en jullie gaan dat vrijwillig aan.

Het is een apart soort mensen en in de zomer klieken ze samen op speciaal daarvoor ingerichte veldjes. Dan kunnen ze blikken van verstandhouding uitwisselen. 

oh ik vind het heerlijk! Met en zonder kids! Ik ga minimaal 1x 3 weken met dochter in de zomer. Grote camping met alles er op en er aan. Dan gaat ook de grote familietent mee met kastjes en lekker luxe. 
maarrrr ik ga er ook graag alleen met de hond op uit, soms gaat er een vriendin mee. Dan klein tentje en leuke natuurcamping. In plaats van allemaal leuke en culturele uitjes, wandelen we eigenlijk alleen maar. 
en ja skottle braai is eigenlijk altijd mee en het brandertje voor de de percolator (is best heel goed te drinken met goed gemaalde bonen😉)

dat kneuterige en de hele dag lekker buiten zijn vind ik heerlijk! Alles op half tempo, ruimte, rust. As we speak zit ik op de camping 😇

OperaQueen schreef op 09-08-2024 om 17:44:

[..]

Dan pies je snachts toch in een plasemmer? Probleem opgelost.

Eeeeen daar komt weer een verdrongen jeugdtrauma naar boven 😆. Ik zie um nog voor me, een beige emmer met een bruine deksel en een bruin handvat. Als je geluk had was je die nacht de eerste, anders moest je op iemand anders plas plassen, want een eigen emmer kreeg ik niet. Mijn broer heeft in het donker die emmer nog weleens door de tent geschopt. Toen ik het eenmaal durfde ging ik 's nachts liever naar het toiletgebouw, struikelend over scheerlijnen, de motten en langpootmuggen die op het licht van het gebouw afkwamen ontwijkend.

We hebben toen onze kinderen kleiner waren ook nog een caravan gehad. Jongste was net zindelijk dus die mocht ook overdag op de caravanwc. Na een warme dag was het ding vaccuüm getrokken. Kind wilde doortrekken maar het klepje ging niet open. Manlief moest er een schroevendraaier tussen stoppen om um open te krijgen. Het vaccuüm verbrak en de inhoud van de wc kwam met een ferme straal naar boven in het gezicht van echtgenoot. Toen pieste ik bijna in mijn broek van het lachen. Dat waren nog eens tijden!

Ik vind kamperen echt niet iets dat je alleen met kinderen doet. Wij doen het al jaren, zowel met als zonder kind gedaan. Wat is er heerlijk aan? Wij kamperen met een caravan en ik vind het gemak fijn. Een normaal bed, fatsoenlijke keuken, genoeg ruimte en lekker buiten onder het luifel zitten. Veel buiten zijn inderdaad. Zit momenteel heerlijk voor de caravan te genieten van een beetje wind na een warme dag. Het contact met de mensen om je heen vind ik ook leuk. Even een praatje, heerlijk!  

MMcGonagall schreef op 09-08-2024 om 18:15:

[..]

Zo leuk, dat kamperen. Ik weet dat mensen er erg van genieten, maar dat begrijp ik echt niet. Al die ontberingen, alles buiten moeten doen, lopen klooien met gasbrandertjes en geen stromend water. Normaal gesproken gelden die omstandigheden als onbewoonbaar en mensonterend en jullie gaan dat vrijwillig aan.

Hoezo lopen klooien met een gasbrandertje? En geen stromend water? Waar kampeer jij? Ik heb gewoon een 3-pits gasfornuis in de caravan of bak op de skottelbraai in de paëllapan. Niks geklooi. En ik heb ook gewoon stromend water, heet ook nog want een boiler in de caravan. Je hebt echt een totaal verkeerd beeld van kamperen. Niks ontberingen of mensonterend. Ik heb in de caravan bijna net zoveel luxe als thuis (en in ieder geval een grotere koelkast dan thuis ook). Ik kampeer echt niet op van die trekkersveldjes zonder water en stroom. Daar vind ik ook niks aan nee. Maar de mate van luxe kan je gewoon zelf kiezen natuurlijk. Ook in je kampeermiddel.

plassen op het emmertje waar sommigen van gruwen. Ik zal even vertellen hoe het bij ons thuis ging en hoe het nu nog bij mijn ouders (88 jaar). Ik ben bijna 58 jaar. Wij hadden thuis allemaal een po op onze kamer,  daar gingen wij 's nachts op plassen.  Mijn moeder leegde de po's.

Mijn ouders slapen nog steeds boven.  Ze hebben daar geen toilet en badkamer.  Zij plassen op een toiletemmer. En elke ochtend gaat mijn moeder met al die plasjes in de emmer naar beneden en maakt ze de boel schoon. 

En zo kampeerden we vroeger ook. Overigens heb ik als kind nog meegemaakt dat bij mijn opa en oma we naar de houten plee gingen.  Waar de ton nog werd geleegd over de moestuin.  En toch kom ik niet uit de middeleeuwen. 

you love it or you hate it…

BlairW schreef op 09-08-2024 om 19:40:

[..]

Hoezo lopen klooien met een gasbrandertje? En geen stromend water? Waar kampeer jij? Ik heb gewoon een 3-pits gasfornuis in de caravan of bak op de skottelbraai in de paëllapan. Niks geklooi. En ik heb ook gewoon stromend water, heet ook nog want een boiler in de caravan. Je hebt echt een totaal verkeerd beeld van kamperen. Niks ontberingen of mensonterend. Ik heb in de caravan bijna net zoveel luxe als thuis (en in ieder geval een grotere koelkast dan thuis ook). Ik kampeer echt niet op van die trekkersveldjes zonder water en stroom. Daar vind ik ook niks aan nee. Maar de mate van luxe kan je gewoon zelf kiezen natuurlijk. Ook in je kampeermiddel.

In een caravan noem ik ook geen kamperen. Net als onze tent in ZA, met bedden, een badkamer en airco. Wel slapen in een tent (huisje van canvas), maar kamperen kun je het natuurlijk niet noemen.

MMcGonagall schreef op 09-08-2024 om 20:00:

[..]

In een caravan noem ik ook geen kamperen. Net als onze tent in ZA, met bedden, een badkamer en airco. Wel slapen in een tent (huisje van canvas), maar kamperen kun je het natuurlijk niet noemen.

Volgens de van Dale is kamperen “in tent, camper of caravan overnachten”. Waarom is het dan geen kamperen in een caravan? Of kampeer je alleen maar “echt” als je af ziet op een half leeg luchtbedje zonder stromend water, elektriciteit of enige vorm van comfort? Ik zit op een camping en slaap in een caravan en maak gewoon gebruik van het toiletgebouw en alle overige faciliteiten van de camping. Klinkt mij gewoon als kamperen hoor. Maar prima als jij dat niet vind.

Als een stacaravan ook meetelt vind ik kamperen wel leuk, we hebben heel gezellige vakanties gehad op die manier op campings. 

 Ik wil niet in een tent of gewone caravan. Met zo'n voortent en naar het toilet- en douchegebouw moeten enzo, dat vind ik te minimaal, ik heb graag mijn eigen ruimtes. 

Strijkstok schreef op 09-08-2024 om 20:35:

Als een stacaravan ook meetelt vind ik kamperen wel leuk, we hebben heel gezellige vakanties gehad op die manier op campings.

Ik wil niet in een tent of gewone caravan. Met zo'n voortent en naar het toilet- en douchegebouw moeten enzo, dat vind ik te minimaal, ik heb graag mijn eigen ruimtes.

Ik neem de laatste jaren de voortent niet meer mee. Luifel eraan, staat binnen 15 minuten en opruimen heb ik de laatste keer in 10 minuten gedaan in mijn eentje scheelt een hoop werk. Ik wil juist op vakantie geen eigen toilet en douche, lekker iemand anders die het poetst gedurende 3 weken  

Ik kijk ernaar uit om weer samen met mijn man te gaan kamperen, gewoon met z'n tweetjes. Dat is juist iets wat ik mis, het vrije rondtrekken samen. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.