Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Vakantiebestemming?Wie beslist in de relatie?

mijn man beslist. Hij vraagt altijd wel om mijn input ,maar ik heb geen input. Zonder hem zou ik nooit op vakantie gaan en reizen is zijn grootste hobby. Dus hij beslist niet alleen, hij regelt en organiseert ook alles tot op detail. Enige wat ik doe is meegaan.

absor schreef op 07-07-2022 om 12:25:

hij regelt en organiseert ook alles tot op detail. Enige wat ik doe is meegaan.

Lijkt me heerlijk. Hier ben ik namelijk degene die alles mag regelen. En in halfgebakken Frans een receptie mag bellen enzo. 

Netherfield schreef op 07-07-2022 om 12:34:

[..]

Lijkt me heerlijk. Hier ben ik namelijk degene die alles mag regelen. En in halfgebakken Frans een receptie mag bellen enzo.

booking.com gebruiken dan hoef je niemand te bellen

Maar hoe doe jij dan precies zoveel water bij de wijn? Want ik lees dat jullie nu een week kamperen en een week huisje doen, en dat hij het volgend jaar maar in z'n eentje moet uitzoeken met die bus.

Maar om antwoord op je vraag te geven: we zoeken totdat we iets hebben dat we allebei leuk vinden, en wat de ander écht niet wil, dat doen we elk apart met vrienden.

Mijn man en ik hadden echt precies dezelfde wensen wat vakantie betreft. Op vakantie gaan was het liefste wat hij deed. Hij keek ook heel vaak op internet naar vakanties. Als we net terug thuis waren was hij al aan het zoeken voor de volgende vakantie of weekend weg. Wel altijd naar de zon.

absor schreef op 07-07-2022 om 12:25:

mijn man beslist. Hij vraagt altijd wel om mijn input ,maar ik heb geen input. Zonder hem zou ik nooit op vakantie gaan en reizen is zijn grootste hobby. Dus hij beslist niet alleen, hij regelt en organiseert ook alles tot op detail. Enige wat ik doe is meegaan.

Hier is het andersom, ik vind vakantie heel leuk en heb de meeste ideeën, mijn man heeft vaak geen input of wensen. Ik leg wat aan hem voor en als hij het niet heel stom vindt, dan regel ik de rest. Omdat hij het ook fijn vindt om delen van zijn vakantie gewoon thuis te zijn en ik niet, ga ik elk jaar ook altijd nog een keer zonder hem weg.

Kunnen jullie niet allebei een weekje apart, en dan de tweede week samen iets heel anders doen dat jullie allebei leuk vinden?

Je klinkt erg star, alsof het met de ideeen van je man sowieso nooit leuk kan worden. Als je dat wat meer los kunt laten, wordt het waarschijnlijk ook leuker. 
Wat vindt hij specifiek leuk aan op vakantie met de bus? Wat vind jij specifiek leuk aan een huisje in Italie? Als jullie het even los zien van die accommodaties, maar meer denken aan wat voor jou een fijne vakantie maakt, kun je vast een hoop opties vinden waarin die dingen aan bod komen, en die voor allebei leuk zijn. 

FancyDuck29

FancyDuck29

07-07-2022 om 15:59

Jammer dat dit luxeprobleem tussen jullie in staat. Vakantie hoort leuk te zijn!

Vinden jullie het belangrijk om samen op vakantie te gaan? Of is alleen/met anderen op vakantie en dan precies doen wat je zelf leuk vindt ook een optie?

Wij kiezen eigenlijk altijd iets uit wat we allebei leuk vinden. Het enige dat ik jammer vindt, is dat mijn man niet van roadtrips houdt. Ik wel. Maar dat doe ik dus al jaren niet meer. Nu we een kind hebben hoop ik dat die er wel van houdt. Kunnen we over een tijdje mooi mama-kind quality roadtrips maken

Wij komen er samen uit, of doen het om en om. 

Maar als manlief iets vreselijk zou vinden, dan houd ik daar zeker rekening mee. Ik zou niet willen dat hij doodongelukkig is. Ik zou net zolang zoeken tot ik iets zou vinden waar we ons beiden in kunnen vinden. Of apart gaan. Of samen, maar dingen apart doen. 

Cala schreef op 07-07-2022 om 15:43:

[..]

Hier is het andersom, ik vind vakantie heel leuk en heb de meeste ideeën, mijn man heeft vaak geen input of wensen. Ik leg wat aan hem voor en als hij het niet heel stom vindt, dan regel ik de rest. Omdat hij het ook fijn vindt om delen van zijn vakantie gewoon thuis te zijn en ik niet, ga ik elk jaar ook altijd nog een keer zonder hem weg.

Grappig    Zou mijn man ook moeten doen maar hij vind reizen leuker als ik mee ben zegt hij.    Ik ben echter altijd pas uber vrolijk als we op de laatste dagen zijn want zin in huis. Daar snapt hij echt niets van

GlamorousGuanaco18

GlamorousGuanaco18

07-07-2022 om 16:52

Ik heb zelf niet de indruk dat vrouwen vaker water bij de wijn doen. Ik denk dat dat afhankelijk is van de man en vrouw in kwestie. Mijn vakantie is voor mij best belangrijk en ik zou zeker niet met een VW-bus op vakantie gaan als ik niet van kamperen hield. Als mijn man dat wel per se wil, zou ik apart op vakantie gaan denk ik. 

We houden van dezelfde vakanties dus nog nooit discussie geweest hier. We roadtrippen altijd met de tent. Meestal doe ik een voorstel van de landen die we gaan rijden. Kan me niet herinneren dat hij ooit iets heeft afgewezen. En bij een ja ga ik een route uitstippelen. Als ik dan vervolgens heel enthousiast wil vertellen waar we allemaal naar toe gaan heeft hij daar helemaal geen behoefte aan. Hij weet namelijk wel dat het goed komt. En ondertussen kijken dromen we samen over de verre backpack trips die we gaan maken als de kinderen ouder zijn en ons zelf omgebouwde vw-busje (oid)  voor als de kinderen helemaal niet meer mee gaan.
Maar als ik jullie was zou ik het of zo doen als jullie het nu doen. De ene week zijn ding en de andere week die van jou. Zelf zou ik niet leuk vinden om niet meer met m'n man op vakantie te gaan maar misschien is een vakantie apart voor jullie juist wel fijn.

GrandioseZebra62

GrandioseZebra62

07-07-2022 om 17:18

Ik besluit waar we heen gaan, zij vind het wel oke en is sowieso enthousiast over de eerste vakantie met 3.

Wij zoeken samen naar een bestemming en manier van vakantie vieren die we leuk vinden. Daarnaast gaan we ook apart op pad. Mijn partner houdt bijvoorbeeld van wintersport en ik helemaal niet. Dus dan is het fijner als hij met gelijkgezinde vrienden op stap gaat en dat hij niet daar met mij zit opgescheept. Dus als een van ons ergens graag heen wil en de ander eigenlijk niet dan gaan we apart van elkaar. 
en er blijft genoeg over wat we allebei leuk vinden (rondreizen, stedentrips, huisje in de natuur...) 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.