Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Laf!


En begin ook niet aan dieren omdat het zo leuk voor de kinderen is....

Ted68 schreef op 27-07-2024 om 15:17:

En begin ook niet aan dieren omdat het zo leuk voor de kinderen is....

Zo mee eens dit!! Sommige mensen zien een huisdier als een levend knuffelbeest. Dat is het niet! Het is een levend wezen met eigen behoeftes. Die moet je vervullen en anders moet je er niet aan beginnen.

Herfstappeltaart schreef op 27-07-2024 om 15:35:

[..]

Zo mee eens dit!! Sommige mensen zien een huisdier als een levend knuffelbeest. Dat is het niet! Het is een levend wezen met eigen behoeftes. Die moet je vervullen en anders moet je er niet aan beginnen.

Och ik zie m'n hond ook als een levend knuffelbeestje hoor. 

ik kan alleen de kop lezen, maar dit is ook afschuwelijk.
Loslaten is minder wreed dan beest laten stikken in een vuilniszak
https://www.ad.nl/schouwen-duiveland/gedumpte-poezen-stikken-in-vuilniszakken-alsof-ze-in-elkaars-pootjes-zijn-overleden~a37d4b2a/

Nick90 schreef op 27-07-2024 om 17:51:

[..]

Och ik zie m'n hond ook als een levend knuffelbeestje hoor.

Ja? Die je dus pas hoeft uit te laten als je er zelf zin in hebt? Of alleen even in de achtertuin voor de hoognodige plas? Of alleen op je balkon tot je weer zin hebt om hem te knuffelen? Je zou de konijnen, hamsters en andere huisdieren de kost moeten geven die op die manier behandeld worden. In een veel te klein hok, alleen af en toe eruit om met de kinderen "te spelen" .

Kortom: ik hoop dat je een grapje maakte want ik kan me hier echt heel kwaad om maken.

Chantal2022 schreef op 27-07-2024 om 18:22:

ik kan alleen de kop lezen, maar dit is ook afschuwelijk.
Loslaten is minder wreed dan beest laten stikken in een vuilniszak
https://www.ad.nl/schouwen-duiveland/gedumpte-poezen-stikken-in-vuilniszakken-alsof-ze-in-elkaars-pootjes-zijn-overleden~a37d4b2a/

Ik heb het gelezen. Vreselijk.

Zo heeft mijn zus een inmiddels stokoude kat die in 2005 samen met zijn broertje als kleine kitten is gevonden door mijn toen 10-jarige nichtje. Waren ook gedumpt aan de kant van de weg. 
Broertje is al enkele jaren geleden overleden en deze is inmiddels nogal krakkemikkig, doof en tamelijk langzaam, maar lijkt het nog allemaal prima te vinden.
Dus daar is nog een happy end aan gekomen. 

En voor de rest heb ik een mening over het soort mensen dat dit doet en ideeën over strafmaatregelen, maar omdat ik geen zin heb in een ban, hou ik die voor me. 

Gewist

Herfstappeltaart schreef op 27-07-2024 om 19:09:

[..]

Wat een onzin. Ik eet vlees, minimaal, dat wel. 1à 2x per week en uitsluitend biologisch. Ik weet waar de dieren leven, hoe ze leven en waar ze geslacht worden.

Ik vind dat iets totaal anders dan het slecht behandelen/mishandelen van huisdieren. De bio-industrie ben ik fel op tegen.

Ja ik had mijn bericht ook gewist omdat ik 'm te onaardig vond.

Mischa83 schreef op 27-07-2024 om 19:10:

[..]

Ja ik had mijn bericht ook gewist omdat ik 'm te onaardig vond.

Mischa83 schreef op 27-07-2024 om 19:10:

[..]

Ja ik had mijn bericht ook gewist omdat ik 'm te onaardig vond.

Oké. Dan zal ik die van mij ook wissen.


Auditor schreef op 27-07-2024 om 18:39:

En voor de rest heb ik een mening over het soort mensen dat dit doet en ideeën over strafmaatregelen, maar omdat ik geen zin heb in een ban, hou ik die voor me.

Ik denk dat we die mening delen.

Dat soort mensen zouden ze moeten opsluiten en de sleutel van moeten weggooien. 

Herfstappeltaart schreef op 27-07-2024 om 18:30:

[..]

Ja? Die je dus pas hoeft uit te laten als je er zelf zin in hebt? Of alleen even in de achtertuin voor de hoognodige plas? Of alleen op je balkon tot je weer zin hebt om hem te knuffelen? Je zou de konijnen, hamsters en andere huisdieren de kost moeten geven die op die manier behandeld worden. In een veel te klein hok, alleen af en toe eruit om met de kinderen "te spelen" .

Kortom: ik hoop dat je een grapje maakte want ik kan me hier echt heel kwaad om maken.

Euh nee? Ben dol op het hondje, hij is hier iedereens lovebug die het liefst de hele dag knuffelt. Ik heb wel een balkon maar hij durft de trap niet op. En konijnen en hamsters zijn geen huisdieren, er zullen heus mensen zijn die hun diertjes buitenschoppen omdat ze niks geregeld hebben maar dat is hier niet aan de orde, mensen die dat doen moeten zelf eens in the middle of nowhere gedropt worden zonder recourses. Ik heb ook een poesje rondlopen die ik zelf gered heb als minipoesje, ze zat opgesloten in vuilniszak die in het kanaal dreef met haar al overleden zusjes, ik heb haar al 6 jaar nu.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.