Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Handbagage regels Transavia

hoi, wij vliegen morgen (met baby) met Transavia naar onze vakantiebestemming. Nu kom ik er net achter dat ze de bagageregels hebben beperkt, waardoor er nog maar een accessoire gegarandeerd in de cabine kan van 40x30x20 cm. Voor groter formaat tot Max 55x35x25 moet je een plek reserveren om dit gegarandeerd mee aan boord te krijgen, tegen een kleine betaling.

nu kom ik daar net pas achter (ja, dom, ik had daar scherper op moeten zijn bij boeken), en heb ik mijn standaard handbagagerugzak (die altijd mee is gegaan en dan onder de stoel voor me legde) is 45 cm groot. Was eerder dus nooit een probleem, zal nu ook nog wel onder de stoel passen, maar is dus groter dan het formaat. Ik had met alle liefde een plek willen reserveren, maar die zijn nu uitverkocht (mogen er Max 70 van aan boord). Ik reis met baby en moet daarvoor wat spullen in handbagage meenemen waaronder een blik speciale voeding voor haar ivm allergie, dus ik zie niet echt mogelijkheden om een kleinere tas mee te nemen. 

Hebben jullie recente ervaringen (regels zijn kennelijk vorige zomer ingevoerd) met hoe streng Transavia controleert op het formaat van de handbagage? Voor de duidelijkheid: ik leg het dus niet in het vak boven me neer, maar onder mijn stoel, maar formeel is mijn rugzak dus net iets te hoog. 


Handbagage moet voldoen aan afmetingen en gewicht wat de luchtvaartmaatschappij hanteert. Er wordt niet altijd op gecontroleerd, maar als je handbagage qua afmetingen zichtbaar duidelijk afwijkt van de norm, kan het gebeuren dat je alsnog wordt verzocht het als ruimbagage in te checken.

Overigens kan je handbagage nooit onder je eigen stoel leggen (immers, dan belemmer je de been/voetenruimte van de passagier achter je), maar onder de stoel vóór je. Dat betekent dan dus wel dat je zélf minder ruimte hebt je voeten kwijt te kunnen of de benen te strekken.

Een rugtas, een zachte kan je best in duwen waardoor het wel past

Oh ik reis ook met Transavia (via TUI) en wij wilden gewoon onze handbagagetrolley’s meenemen. Ik ga ook maar eens kijken of ik iets moet reserveren.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-06-2022 om 12:06

Ik had vorige week een handtas en een rugzak mee. Was geen enkel probleem. 

Ik ben pas terug met Transavia. Wij mochten een koffertje van 55 cm EN een handtas van 40x30 meenemen. Wel werden er labels uitgedeeld. 70 labels voor 55 cm en de rest van die grotere koffers werd als gewone bagage in het ruim gestopt en kon je bij de bagageband weer afhalen zeiden ze. 
Ik zou de voeding in poedervorm vast in een fles doen en die dan in je kleine tas stoppen. Dan heb je die bij.Zo ook andere spulletjes die je echt niet kan missen. De rest in de grotere handbagage. Als het in het ruim moet dan kun je er op dat moment nog wel wat uithalen hoor.

Ik zou me over een rugzak niet teveel zorgen maken.

Je kan er toch gewoon voor zorgen dat de voeding in een tas past die je zeker weten wel aan boord mee mag nemen? Desnoods een klein tasje waar alleen alles voor kind in zit.

EnchantedDragonfly18

EnchantedDragonfly18

04-06-2022 om 12:18

Heeft de baby een eigen stoel?

Follow

Follow

04-06-2022 om 13:22 Topicstarter

ha, dank voor alle reacties. Ik heb ruimbagage (een gewone koffer), maar omdat mijn dochter dieetvoeding krijgt en ik wil voorkomen dat we geen eten voor haar hebben, wil ik een blik babyvoeding in de handbagage. Het is dus niet 1 voeding voor tijdens de vlucht, maar een blik voeding (en die is dus niet klein). Dat is het belangrijkste punt, want die past niet in een kleinere rugzak. En idd, bagage leg ik onder de stoel voor me, ben zelf niet groot, dus heb dan nog voldoende beenruimte. Punt is dat ik 1 stuk handbagage (en draagzak voor baby) wil meenemen, maar de handbagage dus groter is dan hetgeen gegarandeerd aan boord mag (45 cm hoog ipv 40 cm). Maar als ik jullie zo hoor, ga ik de gok gewoon wagen. 

Follow schreef op 04-06-2022 om 13:22:

ha, dank voor alle reacties. Ik heb ruimbagage (een gewone koffer), maar omdat mijn dochter dieetvoeding krijgt en ik wil voorkomen dat we geen eten voor haar hebben, wil ik een blik babyvoeding in de handbagage. Het is dus niet 1 voeding voor tijdens de vlucht, maar een blik voeding (en die is dus niet klein). Dat is het belangrijkste punt, want die past niet in een kleinere rugzak. En idd, bagage leg ik onder de stoel voor me, ben zelf niet groot, dus heb dan nog voldoende beenruimte. Punt is dat ik 1 stuk handbagage (en draagzak voor baby) wil meenemen, maar de handbagage dus groter is dan hetgeen gegarandeerd aan boord mag (45 cm hoog ipv 40 cm). Maar als ik jullie zo hoor, ga ik de gok gewoon wagen.

Je zou de voeding ook in een plastic zak oid kunnen stoppen die je vacuum maakt. Scheelt waarschijnlijk al een heleboel ruimte en dan kan je het eventueel verdelen over bagage van jou en partner.

Hou er rekening mee dat een dikke volgepakte rugzak wellicht ook niet onder de stoel past. De ruimte onder een vliegtuigstoel is daar ook niet op berekend, hooguit op een wat kleinere/dunnere tas. Je kunt er geen halve koffer onder proppen.

Ellori schreef op 04-06-2022 om 13:25:

[..]

Je zou de voeding ook in een plastic zak oid kunnen stoppen die je vacuum maakt. Scheelt waarschijnlijk al een heleboel ruimte en dan kan je het eventueel verdelen over bagage van jou en partner.

Zo zou ik het ook doen. Zo’n blik is onhandig mee te nemen, maar je kunt het prima in een handiger verpakking overdoen.

Ellori schreef op 04-06-2022 om 13:25:

[..]

Je zou de voeding ook in een plastic zak oid kunnen stoppen die je vacuum maakt. Scheelt waarschijnlijk al een heleboel ruimte en dan kan je het eventueel verdelen over bagage van jou en partner.

Een vacuümverpakte zak met wit poeder kan je wel wat vertraging opleveren bij security...

NightNurse schreef op 04-06-2022 om 14:42:

[..]

Een vacuümverpakte zakt wit poeder kan je wel wat vertraging opleveren bij security...

Ik doe altijd mijn medicijnen in een ziplockzakje in mijn handbagage. Dat is een aardige verzameling pillen in allerlei kleuren en maten en ik heb er nog nooit vragen over gehad.

MMcGonagall schreef op 04-06-2022 om 14:47:

[..]

Ik doe altijd mijn medicijnen in een ziplockzakje in mijn handbagage. Dat is een aardige verzameling pillen in allerlei kleuren en maten en ik heb er nog nooit vragen over gehad.

Maar dat lijkt dan ook niet op een zak cocaïne. Haha. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.