Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Ga je wel eens een weekendje weg met een vriendin


Ja hoor regelmatig: ga 1 keer in het jaar alleen op vakantie naar Nederland...naar een vriendin ,en mijn moeder
Dan ga ik zo"n 2 keer perjaar wellnessen ,met 3 vriendinnen, en bezoek mijn zus die nog in een ander land woont voor 5 dagen.Heerlijk!
Man en nu volwassen kinderen konden het vroeger ook al heel goed zonder mij.

Zelden (laatste jaren eigenlijk helemaal niet meer). 
Wel met groep vrienden, maar daar hoort man ook bij dus die is dan mee  

Vrije weekends zijn schaars bij ons en als ik weg kan, doe ik dat het liefst samen met man of met man en (pleeg)kind.
Weekendje weg alleen met man is me wel heilig, dat doen we minimaal 1 keer per jaar, streven is 2 keer per jaar. 

Man gaat 1 keer per jaar een paar dagen weg met vrienden. We proberen kind in die tijd ergens te laten logeren zodat ik een weekend alleen thuis ben. Dat is zo'n beetje mijn favorietste weekend van het jaar dan. Zoooo fijn om even alleen thuis te zijn. 

Netherfield

Netherfield

03-09-2024 om 14:16 Topicstarter



Waarom cijfer je jezelf zo weg? Thuisblijven voor een verjaardag of het sporten van de kinderen kan jouw man ook? Het is ook geen probleem om eens niet op een verjaardag te verschijnen.

Even los van jouw behoefte om een weekendje weg te gaan, het lijkt alsof jij je meer verantwoordelijkheid voelt om voor deze zaken thuis te moeten blijven in vergelijking met je man. Komt dat vaker voor?

Dat ligt aan twee dingen denk ik. De controlfreak in mij vind dat ik veel dingen, vooral mbt de kinderen, beter kan dan hij. En dat bewezen ze toen de kinderen kleiner waren ook regelmatig. 
Tweede ding, omdat ik alles oplos regel weetikhet, verwacht iedereen dat ook en blijf ik alles oplossen regelen etc.

FancyDuck29

FancyDuck29

03-09-2024 om 15:30

Zou je graag weg willen? Los van de moetjes en de bezwaren. Als dat er allemaal niet zou zijn, zou je dan gaan?

Ik ga ieder jaar een midweek met mijn zus weg. We zijn daar mee begonnen toen onze jongste kinderen ongeveer 10 of 11 jaar oud waren. De papa's namen gewoon alle zorg op zich tijdens die midweek. Nooit een probleem geweest.

Nee, ik heb geen familie of vriendinnen waar dat mee kan. 
De vriendinnen die ik heb zijn veels te druk met gezin, ziekte etc. Dus misschien later in het leven

Al jarenlang een paar keer per jaar. Heel fijn, even een weekend weg met een vriendin. Ik zou het niet willen missen.

Due-scimmie schreef op 31-08-2024 om 19:39:

Ik doe het nooit, maar heb ook niet echt iemand met wie ik dat zou willen doen. Vroeger wel eens met een vriendinnen weekendje weg geweest, maar dan had ik het de eerste nacht vaak wel gezien.

Zou wel eens keer nachtje juist in mijn eentje weg willen.

Dat dus  ik ga liever alleen dan opgescheept met iemand waaraan ik mij opgegeven moment gaan storen. Laatst weekje met vriendin /schoonzus in een vakantiehuisje met kids. Nou ik werd na 1 dag al gillend gek. Ze deed bijna niks in het huishouden en liet mij alles doen. Ik heb haar wel wat taken laten doen… maar merendeel kwam op mijn schouders. Leuk en aardig vriendinnen hebben, maar je moet er niet mee op vakantie gaan  

De kids mogen bij ons ook echt niet mee hoor! Het gaat er juist om dat die niet mee zijn En ik heb gelukkig geen vriendinnen die niet meehelpen in het huishouden enz. 

Ik ga zelf eigenlijk ook alleen weekendjes of vakanties weg met man en kinderen, maar ik sla vooral aan op het feit dat man van TO zelf wel gaat, maar dat vrouwen dat niet zouden doen. Dan zou je aan mij echt een verkeerde hebben en ging ik meteen iets boeken, geloof ik

GroenTuintje schreef op 09-09-2024 om 07:10:

[..]

Dat dus ik ga liever alleen dan opgescheept met iemand waaraan ik mij opgegeven moment gaan storen. Laatst weekje met vriendin /schoonzus in een vakantiehuisje met kids. Nou ik werd na 1 dag al gillend gek. Ze deed bijna niks in het huishouden en liet mij alles doen. Ik heb haar wel wat taken laten doen… maar merendeel kwam op mijn schouders. Leuk en aardig vriendinnen hebben, maar je moet er niet mee op vakantie gaan

Dit is ook wel echt expertniveau he. Een week. In één huisje. Met iemand die ook familie is. En met kinderen. 

Ik weet niet wie dat wel relaxt zou vinden maar dat zijn er denk ik maar weinig.

Fiorah schreef op 09-09-2024 om 08:54:

[..]

Dit is ook wel echt expertniveau he. Een week. In één huisje. Met iemand die ook familie is. En met kinderen.

Ik weet niet wie dat wel relaxt zou vinden maar dat zijn er denk ik maar weinig.

Wij gaan elke 2 jaar op vakantie met mijn ouders, broer, schoonzus, hun dochter en wij met onze dochter. Altijd in 1 huis. Komende winter gaan we weer, villa met een zwembad binnen. Echt heerlijk! Zelfs de aangetrouwde familie gaat echt met plezier mee 😊 dus het kan wel

GroenTuintje schreef op 09-09-2024 om 07:10:

[..]

Dat dus ik ga liever alleen dan opgescheept met iemand waaraan ik mij opgegeven moment gaan storen. Laatst weekje met vriendin /schoonzus in een vakantiehuisje met kids. Nou ik werd na 1 dag al gillend gek. Ze deed bijna niks in het huishouden en liet mij alles doen. Ik heb haar wel wat taken laten doen… maar merendeel kwam op mijn schouders. Leuk en aardig vriendinnen hebben, maar je moet er niet mee op vakantie gaan

Wat voor huishouden heb je in een vakantiehuisje?

Miepjecody schreef op 09-09-2024 om 12:06:

[..]

Wat voor huishouden heb je in een vakantiehuisje?

Afwas heel veel afwas. En veel zand en andere rommel vd kids  en uiteraard zelf koken 

BlairW schreef op 09-09-2024 om 09:00:

[..]

Wij gaan elke 2 jaar op vakantie met mijn ouders, broer, schoonzus, hun dochter en wij met onze dochter. Altijd in 1 huis. Komende winter gaan we weer, villa met een zwembad binnen. Echt heerlijk! Zelfs de aangetrouwde familie gaat echt met plezier mee 😊 dus het kan wel

Een hele week? Wow. Ik ben daar echt niet geschikt voor. Wel heel fijn voor jullie! Het klinkt namelijk wel heel leuk.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.