Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Chalet inboedel inspiratie gezocht


ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 08:28 Topicstarter

Paardenbloemetjes schreef op 20-08-2024 om 08:16:

Staan er kasten op de slaapkamers? Dan zou je daarin evt. Een (opgevouwen) campingbedje kwijt kunnen voor kinderen. Maar als verhuur via het park ook kan zou ik daar denk ik voor gaan. Verder zag ik iemand een fleecedeken noemen, dat vind ik ook altijd fijn.

En handzeep! Liefst zowel in keuken als op toilet en badkamer. Zorg wel dat het ook goed op de foto's staat, anders moet je het alsnog meeslepen, want het is niet standaard.

Kleine kasten, die houden we graag vrij, anders kunnen nergens heen met je spullen 

ik ga navragen of kinderspullen huren via het park kan, dat zou idd het mooiste zijn 


fleecedeken is leuk, maar moet dan ook steeds gewassen worden, heb zelf redelijke smetvrees 🤭

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 08:30 Topicstarter

Diyer schreef op 20-08-2024 om 02:43:

[..]

En haken. Heel veel haken! Zelfs het liefst op de wc.
In hoeveel badkamers van vakantiehuisjes lopen wij altijd te klooien met waar we onze handdoeken moeten laten. Zo'n lullig 2 stangen rekje is niet genoeg en als je onder de douche staat, moet je 'm bijna altijd over de glazen wand hangen, waar deze half nat wordt. En mijn badjas kan ik nergens kwijt, want geen haak aan de deur. En onze toilettassen hebben haakjes (van die hang toilettassen), maar die kunnen we nergens aan hangen. Ik mis altijd zo ontzettend de haken.

Die gaan we inderdaad overal plakken!

Hoe vaak anders je toilet tas wel niet omkiepert met alles eruit

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 08:25:

[..]

Moet het hele jaar buiten kunnen staan, anders was het een goede optie

Alleen de kussen moeten naar binnen. 

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 08:35 Topicstarter

BlairW schreef op 20-08-2024 om 07:12:

[..]

Maar ga je dan na elke huurder zelf checken of alles nog oké is? Deze constructie ken ik van bekenden van ons, maar daar was regelmatig wat weg en dan had je geen idee wie het had meegenomen. Het park deed ook de schoonmaak na verhuur, maar die checkten niet of er iets weg was. Hun huis had namelijk een eigen inrichting, dus het viel de schoonmaak ook niet op. En dan ging het echt om dingen als het vloerkleed, de poef, kussentjes van de bank, de nespresso enz. Zelf checken was in hun geval niet echt te doen ivm afstand.

In dat geval kan je beter alles via een park regelen idd. Daarom willen we liever ook niet teveel losse dingen toevoegen.

Wij zitten op kleine afstand. Dus zelf regelmatig checken en ik heb een dame die heel graag wil helpen met de schoonmaak, die kan nadien ook alles controleren. Als je zelf je gasten ontvangt schijnt de drempel ook al hoger te zijn om dingen te ontvreemden. 


ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 08:38 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 20-08-2024 om 07:33:

En ik heb opeens een idee wat ik nog nooit ergens heb gezien, maar wat voor ons wel handig zou zijn. Wij hebben altijd best wel wat schoenen mee: sandalen, waterdichte wandelschoenen en sportschoenen. Maar vaak is er niet echt een plek waar je die kwijt kan. Zou een schoenkastje/vakkenkastje op het overdekte deel van de veranda iets zijn?

Zeker handig, is ook zo gemaakt van resthout van de veranda.  zal navragen of we er 1 mogen neerzetten 

buitenom mag niet alles, ze willen wel een bepaalde uitstraling om alles beetje gelijk te houden 


eettafel is uitschuifbaar van 4-6 en erg klein helaas 

is er sowieso plek om een campingbedje neer te zetten? Of moet dat dan in de woonkamer? 

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 08:39 Topicstarter

Herfstappeltaart schreef op 20-08-2024 om 07:23:

Ik heb maar 1 tip (want die mis ik zelf bijna altijd in stacaravans in Frankrijk): genoeg haakjes om je jas op te hangen, kledinghangertjes en ook een paar haakjes voor keukenhanddoek en -theedoek.
Wat leuk dat je zoveel rekening houdt met je toekomstige huurders

Edit: ik ben mosterd zie ik (had nog niet alle reacties gelezen)

Hahaha heel goed hoor!

Dat is inderdaad het grote nadeel van Frans gebouwde caravans 



ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 08:40 Topicstarter

duizel schreef op 20-08-2024 om 08:38:

is er sowieso plek om een campingbedje neer te zetten? Of moet dat dan in de woonkamer?

er is 1 slaapkamer met een onderschuifbed 
Daar zou bedje kunnen. In de woonkamer past dat überhaupt niet inderdaad 

ZonDee schreef op 19-08-2024 om 23:26:

[..]


precies, ga daarom ook op zoek op MP, kringloop, action

KLinkt verstandig. Wat ik regelmatig ben tegengekomen in huisjes, is dat mensen geen matchende sets servies/bestek hadden, maar gewoon hele diverse bekers, mokken, borden etc. Dan had je altijd wel een favoriet na het eind van een weekje. Beetje pipi langkous stijl misschien, maar dat kan ik in huisjes wel waarderen. Ik hou zelf nooit zo van een hele cleane strakke inrichting. Wel clean (schoon) uiteraard en het strakke zit 'm meer in de logica van een huisje. Dat de routing goed is, dat er niet teveel op de grond staat. Maar wát er staat mag best een beetje knusse uitstraling hebben.

En hou echt rekening met diefstal. Misschien niet eens door de huurders, maar door mensen die weten dat er soms geen mensen in huisjes zitten en dan rustig een hardhouten buitenbank komen inladen. Ik zou dit dan zelf aan de ketting leggen.

Een praktische tip: als iets stuk is, gelijk vervangen. Want als mensen zien dat dingen beschadigd zijn, zijn ze zelf ook minder voorzichtig. Een beetje zoals wanneer er afval op straat ligt, dat anderen dat ook sneller doen. Als iets niet compleet is, dan is men vaak meer teleurgesteld dan wanneer iets er sowieso al niet is. 

Dus stel je hebt een bepaalde lijn van servies, neem een extra set mee om snel te kunnen vervangen. Niets zo armoedig als gechipte bekers of borden.

Als je bijvoorbeeld spelletjes achter laat, dan zou ik het bij eenvoudige en makkelijk te vervangen spelletjes houden. Dus 2 pakken kaarten, een kwartetspel en bv iets van mens-erger-je-niet. En controleer ook periodiek of het spel nog compleet is. 

Zelf zou ik geen zaken als fleecedekens of zo doen. Je weet niet wat men er mee doet. Het kan best zijn dat men het gebruikt om buiten op het gras te leggen zodat kinderen er op kunnen spelen. Of dat de hond er op ligt enz. Je zou heb dan na elk bedoel moeten wassen. Voor andere zaken die van stof zijn, zoals pannenlappen of losse kussens, gooi ze periodiek in de was. Desnoods een extra paar in voorraad, zodat je ze kunt omwisselen en niet zonder zit. 

Een set van verschillende borden/mokken en zo. Ik zou daar wel een bepaalde lijn in proberen te volgen. Bijvoorbeeld dat het misschien verschillende kleuren zijn, maar wel uit dezelfde lijn. 

En bij het uitzoeken van spullen, bedenk of het snel stuk kan gaan.

Ik zou ook zorgen voor een BBQ. 

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 10:04 Topicstarter

Diyer schreef op 20-08-2024 om 08:54:

[..]

KLinkt verstandig. Wat ik regelmatig ben tegengekomen in huisjes, is dat mensen geen matchende sets servies/bestek hadden, maar gewoon hele diverse bekers, mokken, borden etc. Dan had je altijd wel een favoriet na het eind van een weekje. Beetje pipi langkous stijl misschien, maar dat kan ik in huisjes wel waarderen. Ik hou zelf nooit zo van een hele cleane strakke inrichting. Wel clean (schoon) uiteraard en het strakke zit 'm meer in de logica van een huisje. Dat de routing goed is, dat er niet teveel op de grond staat. Maar wát er staat mag best een beetje knusse uitstraling hebben.

En hou echt rekening met diefstal. Misschien niet eens door de huurders, maar door mensen die weten dat er soms geen mensen in huisjes zitten en dan rustig een hardhouten buitenbank komen inladen. Ik zou dit dan zelf aan de ketting leggen.

Keuken spullen doen we gewoon van de IKEA

Er is zo weinig ruimte in de kastjes, moet wel allemaal goed stapelbaar zijn.

Spelletjes etc wilde ik wel via MP doen, kun je de sets makkelijker vervangen/aanvullen 

Tuinset wordt idd verankerd!



watertoren schreef op 20-08-2024 om 09:32:

Ik zou ook zorgen voor een BBQ.

Dat zou ik zelf niet zo snel doen. Want mensen maken zo'n ding echt niet goed schoon en vervangen of reparatie is dan echt weer een investering.

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 10:13 Topicstarter

BritgetJones007 schreef op 20-08-2024 om 08:02:

een louncheset is fijn, maar 2 goede stevige Hartman plastic ligbedden met dikke kussens fijner en praktisch en een fijne tuinset met grote parasol.

In de schuur ook kinderstoelen 2x en campingbedjes eventueel.

Fijne douche.

Grote koffie en theemokken.

Een vaatwasser.

Een gezellige sfeervolle vakantieachtige inrichting. Met weinig tierelantijtjes, maar wel gezellig

Komt er allemaal 

Loungeset, 6 persoons tuinset op de veranda en 2 ligbedden met parasol voor in de tuin. Alleen nog even uitzoeken welke we aanschaffen.

Zit een regen en handdouche in , apart toilet.

Hopelijk voldoende water druk in t hoogseizoen 

Gezellig maken gaan we doen door wat mooie afdrukken van de omgeving op te hangen 

En mooie (verduisterende) gordijnen  in fijne kleur

ZonDee

ZonDee

20-08-2024 om 10:15 Topicstarter

Zusterclivia schreef op 20-08-2024 om 10:13:

[..]

Dat zou ik zelf niet zo snel doen. Want mensen maken zo'n ding echt niet goed schoon en vervangen of reparatie is dan echt weer een investering.

Eis van het park 

Een grote brede stalen Boretti. Voordeel dat je die niet zo makkelijk meeneemt. Schoonmaak is idd een ding

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.