Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Chalet inboedel inspiratie gezocht

Ik heb al even gezocht naar een bestaand topic, meen die in het verleden wel gezien te hebben maar kan deze niet vinden.

Wij hebben een chalet gekocht in Drenthe die einde van het jaar op een vakantie park geplaatst gaat worden.
We gaan deze zelf inrichten en een paar weken per jaar aanbieden voor de verhuur. Nu ben ik op zoek naar tips en tricks. Wat zijn absolute afraders. 
En wat is naast scherpe messen, goede pannen, snijplanken een absolute must wat je graag zou zien in een chalet? Zacht kussen, hard kussen of beide of precies er tussenin.

Wat is echt een fijne lounge set voor buiten? 
Die goed stevig is en het Nederlandse weer in ieder geval enkele seizoen goed doorstaat.

Leuk om ervaringen, tips te lezen en uit te wisselen

Toevoeging: het wordt chalet genoemd, maar wij vinden het een stacaravan met veranda. Circa 40m2 met 3 slaapkamers 


Wat ik als gast fijn vindt :
Genoeg kussens in elk geval. Dus voor elk bed en dan een paar reserve. Ik slaap nl graag met 2 kussens. Losse dekbedden, geen tweepersoons.
Goed koffiezetapparaat, dus geen senseo. 
Goede (verduisterende gordijnen) die goed dicht kunnen.
Wat ook bijna altijd mist in een huisje /appartement zijn fijne speciaalbier glazen en een opener en fatsoenlijke mokken.

Als gast wil ik graag goede verlichting met liefst ook een paar leeslampen. En een knap bankstel waar je lekker op kunt zitten. Met een paar losse stoelen. En natuurlijk goede bedden.

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 20:07 Topicstarter

Dolfje schreef op 19-08-2024 om 20:02:

Wat ik als gast fijn vindt :
Genoeg kussens in elk geval. Dus voor elk bed en dan een paar reserve. Ik slaap nl graag met 2 kussens. Losse dekbedden, geen tweepersoons.
Goed koffiezetapparaat, dus geen senseo.
Goede (verduisterende gordijnen) die goed dicht kunnen.
Wat ook bijna altijd mist in een huisje /appartement zijn fijne speciaalbier glazen en een opener en fatsoenlijke mokken.

Dan gaan we voor een hard en zachter kussen per bed. Dus 4 voor de 2 persoons. En inderdaad een donkere slaapkamer is een must. 

Senseo komt er niet in Mokken gaan op de lijst! De keuken heeft maar 2 kastjes over dus speciale glazen zijn lastig.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

19-08-2024 om 20:09

Een vaatwasser

Horren voor de ramen, en goede verduisterende gordijnen inderdaad. Extra kussens is ook fijn. Een waterkoker is ook fijn. Bedden die lang genoeg zijn, maar goed daarvoor ben je ook afhankelijk van de afmetingen van de slaapkamers. Bij ieder bed een plankje/ kastje waar je je bril op kan leggen. En bij een tweepersoonsbed aan beide kanten.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

19-08-2024 om 20:12

Eetstoelen zonder wielen
En zonder leuningen

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 20:12 Topicstarter

Lali schreef op 19-08-2024 om 20:06:

Als gast wil ik graag goede verlichting met liefst ook een paar leeslampen. En een knap bankstel waar je lekker op kunt zitten. Met een paar losse stoelen. En natuurlijk goede bedden.

Dankjewel. Leeslampen gaan we rekening mee houden.

Bank zit er helaas al in, lekker zitten doet hij helaas niet echt. 

Een wasmachine en droogrek of droger. Dit maakt je huisje aantrekkelijker voor gezinnen.

Verder alles een beetje robuust, dat 't tegen een stootje kan.

Servies en glazensets zou ik kopen bij een grote keten, zodat je makkelijk losse exemplaren kunt aanvullen. Geldt ook voor handdoeken/beddengoed.

ZonDee schreef op 19-08-2024 om 20:12:

[..]

Dankjewel. Leeslampen gaan we rekening mee houden.

Bank zit er helaas al in, lekker zitten doet hij helaas niet echt.

Kun je die niet opnieuw bekleden? Of anders wat lekkere kussens erbij?

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 20:14 Topicstarter

Roos55 schreef op 19-08-2024 om 20:12:

Eetstoelen zonder wielen
En zonder leuningen

Vaatwasser komt erin, evenals een grote koelkast met klein vriesvak.
Eetstoelen inderdaad zonder wielen en leuningen, niets vervelender dan van die te krappe stoeltjes

Hoe groot is de chalet ongeveer? Net zoiets als een wat grotere stacaravan of meer een vakantiehuisje?
Want in mijn idee zijn chalets niet zo groot en heb je daar geen ruimte voor een wasmachine e.d.

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 20:17 Topicstarter

Schemerlampje schreef op 19-08-2024 om 20:14:

[..]

Kun je die niet opnieuw bekleden? Of anders wat lekkere kussens erbij?

Gaan idd voor een paar fijne kussens. Chalet is gloednieuw, kunnen helaas niet zelf de keuken en bank kiezen, die zitten er standaard in. Is een Frans bedrijf dus helaas qua smaak niet onze stijl

ZonDee

ZonDee

19-08-2024 om 20:19 Topicstarter

Mischa83 schreef op 19-08-2024 om 20:13:

Een wasmachine en droogrek of droger. Dit maakt je huisje aantrekkelijker voor gezinnen.

Verder alles een beetje robuust, dat 't tegen een stootje kan.

Servies en glazensets zou ik kopen bij een grote keten, zodat je makkelijk losse exemplaren kunt aanvullen. Geldt ook voor handdoeken/beddengoed.

Helaas geen plaats voor wasmachine

Wasrekje komt er

Glazen, borden , bestek etc dachten wij aan IKEA, dan idd lang in assortiment en makkelijk aanvullen 

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

19-08-2024 om 20:20

kun je wel nog eigen stoelen kiezen ?

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

19-08-2024 om 20:21

goeie hangbank is wel belangrijk 
Tv ? Met veel zenders 😀

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.