Vakantie en reizen Vakantie en reizen

Vakantie en reizen

Barcelona

Eindelijk ga ik naar Barcelona. Eind augustus, voor 5 dagen. Ik wil er al zo lang heen, maar elke keer kwam er wat tussen. Nu is het hotel geboekt, dus we gaan echt. 
Er zijn hier vast veel mensen die al in deze stad geweest zijn. Hebben jullie tips voor mij?  wat vooral wel en wat valt tegen?


wat vind je leuk om te doen? Waarom wil je er graag naartoe?

Sagrada Familia (je kunt in de torens, maar ik durf dat niet)
Voetbalstadion en museum van fc Barcelona en olympisch stadion

Alice12

Alice12

19-08-2024 om 23:32 Topicstarter

ik denk dat ik alles leuk vind. Sagrada Familia had ik op mijn lijstje, evenals het strand. En ik hoorde iets over een foodmarket. Maar misschien tips over waar te eten, niet zo bekende dingen die ik echt gezien moet hebben?

Wij zijn afgelopen meivakantie naar Barcelona geweest. Wij wilden graag de Sagrada Familia van binnen bekijken dus hebben toen al ruim van tevoren online tickets gekocht. Dat zou een tip zijn.
De foodmarket wordt denk ik de overdekte foodmarket bij de Ramblas bedoeld. Tip voor daar, loop wat verder door naar achteren op de markt, dat scheelt in de portemonnee. 
Wij dachten ach we doen een biertje op een terrasje op de Ramblas zal vast wat duurder zijn maar kan wel. Er lag geen drankkaart dus we bestelden tweemaal een grote bier. We gingen er vanuit dat een grote bier ongeveer een halve liter was, maar nee we kregen 2 pullen bier van 1 Liter per stuk en moesten 26 euro afrekenen. We hebben er later om gelachen 🤣

Mugske schreef op 19-08-2024 om 23:07:

wat vind je leuk om te doen? Waarom wil je er graag naartoe?

Sagrada Familia (je kunt in de torens, maar ik durf dat niet)
Voetbalstadion en museum van fc Barcelona en olympisch stadion

Camp Nou wordt verbouwd en kan je niet bezoeken. 

Ik zou een fietstocht boeken, bij bijvoorbeeld Baja bikes. Hebben wij regelmatig gedaan ( alleen nog niet in Barcelona). Je ziet dan veel in de stad in korte tijd.
Verder een stadswandeling via Guruwalk.
Een aanrader was Palau de musica ( weet even niet meer of het precies zo heet) alleen met rondleiding te boeken en dat moest toen echt van te voren.

Grootste tip: let met name rond de Ramblas goed op je spullen, het stikt er van de zakkenrollers. Ook in het OV trouwens. En op alle drukke plekken.

Verder: geniet vooral, lekker rondstruinen, de highlights kun je overal wel vinden. De mooiste plekken kom je vaak toevallig tegen. 

oh Barcelona ♥️ 
As je naar de sagrada familia gaat, koop van tevoren je tickets!
Foodmarket is inderdaad ook een aanrader, wij hebben ons wel vermaakt daar
Wij zijn ook nog naar het Olympisch dorp geweest, die zit achter de grote fontein. Die ook de moeite waard is, maar ik weet niet of er dan een show is. Wij zijn in september geweest en toen was er wel een vuurwerkshow. 

Oh ja, en wij hebben een ov kaart gekocht waarmee we 4 dagen onbeperkt konden reizen, echt ideaal!

Het moet je ding zijn maar ik vind in zo’n stad een hop on, hop off bus altijd ideaal. Je komt dan ook langs plekken waar je anders wat minder gemakkelijk langs gaat, en krijgt gelijk een beetje een idee hoe de stad in elkaar zit. In Barcelona kan je dan bijvoorbeeld ook wat verder de heuvels op en met de kabelbaan, of langs de haven met de cruiseschepen.

Dit is ook te bezoeken met een rondleiding, echt heel tof: 
Palau Güell - Wikipedia

Probeer van tevoren je kaartjes te regelen inderdaad voor bezoeken / rondleidingen, want het is druk.

Madamecannibale schreef op 20-08-2024 om 08:52:

Het moet je ding zijn maar ik vind in zo’n stad een hop on, hop off bus altijd ideaal. Je komt dan ook langs plekken waar je anders wat minder gemakkelijk langs gaat, en krijgt gelijk een beetje een idee hoe de stad in elkaar zit. In Barcelona kan je dan bijvoorbeeld ook wat verder de heuvels op en met de kabelbaan, of langs de haven met de cruiseschepen.

Hop on hop off vind ik ook geweldig, wilde ik ook aanraden. Fietstocht is ook erg leuk.

Ik ben geen fan van Barcelona overigens. Eens en nooit weer wat mij betreft. Maar ik behoor tot de minderheid geloof ik, dus ik wens je heel veel plezier  

Alice12

Alice12

20-08-2024 om 09:59 Topicstarter

Dank jullie wel voor de tips. Ik heb ze allemaal opgeschreven. De tickets  voor de Sagrada familia heb ik online besteld. Fietsen huren vind ik ook een goed plan, daar zou ik zelf niet opgekomen zijn.

Je moet natuurlijk Casa Batlo en Casa Mila (op het dak) gaan bekijken. Je kunt niet naar Barcelona gaan en de kunstwerken van Gaudi overslaan.
Park Guell is ook een must see, en loop dan even wat verder het park door dan alleen bij het uitkijkpunt.

Boarn schreef op 20-08-2024 om 11:53:

Je moet natuurlijk Casa Batlo en Casa Mila (op het dak) gaan bekijken. Je kunt niet naar Barcelona gaan en de kunstwerken van Gaudi overslaan.
Park Guell is ook een must see, en loop dan even wat verder het park door dan alleen bij het uitkijkpunt.

Het nadeel is wel dat Barcelona afschuwelijk druk is geworden de laatste jaren. Daardoor zijn de werken van Gaudi een stuk minder makkelijk goed te bezichtigen. 

leuk!!

Ik ben vorig jaar samen met mijn tiener geweest.
De toren in van de Sagrada Familia was heel mooi, afdaling wel een dingetje 🤣

fietsen met bijv Baja Bikes was heel erg leuk, zie je net ook even andere plekken dan de standaard. Zou ik zeker ook doen!
We hebben een gecombineerde zeiltocht en helikopter vlucht gedaan, dat was onvergetelijk. Dat doen we bij een citytrip niet standaard natuurlijk. 

kijk uit als je met de kabelbaan wilt gaan, er zijn 2 verschillende hebben wij gemerkt 🤭

Op de Ramblas is het idd heel erg druk, maar als je je spullen goed opbergt is het echt niet zo’n probleem. Genoeg mensen die met open tassen lopen en telefoons, dure zonnebrillen op hun tafel leggen, dat is niet handig.. 
Park Guell natuurlijk, sommige fietstours komen hier ook langs 

Alice12

Alice12

20-08-2024 om 12:43 Topicstarter

ZonDee schreef op 20-08-2024 om 12:35:

leuk!!

kijk uit als je met de kabelbaan wilt gaan, er zijn 2 verschillende hebben wij gemerkt 🤭

Welke kabelbaan raad jij aan?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.