Vakantie en reizen
MidasWolf
19-06-2022 om 14:26
Afstand rijden tot vakantiebestemming
Dit jaar ga ik naar Kroatië op vakantie, wij gaan de regio Zadar en Split.
Vanuit Nederland is Split ongeveer 1600-1800 km rijden. Dit is dan ook tot nu toe de verste bestemming waar ik met de auto heen reis. Waarom met de auto omdat wij de reis er naar toe ook leuk vinden. We de tijd ervoor hebben.
Ik zie mij zelf ook nog wel een keer met de auto naar Zuid-Italië, Spanje en of Portugal reizen als onderdeel van mijn vakantie, en omdat ik dan ook kan overnachten in regio’s waar ik anders niet zo snel heen zou gaan, die ik misschien ook wel tekort vind om langer door te brengen.
Wij zijn al eerder naar Kroatië geweest toen ook met een overnachting bij het meer van Bled(in september). Nu overnachten wij twee keer, een keer in Zuid-Duitsland en een keer in Slovenië andere regio als de vorige keer.
Nu de vraag aan jullie wat is de verste bestemming die je tot nu toe met de auto hebt gereisd op weg naar je vakantiebestemming vanuit je woonplaats.
Een lange reis op bestemming mag ook bijvoorbeeld van Oost naar west Amerika of van Noord naar Zuid- Australië.
Dolfje
19-06-2022 om 18:12
Toscane met 1 overnachting bij het meer van Lugano en een keer naar het Gardameer met 2 overnachtingen ( Darmstad en Oostenrijk) is het verste wat we ooit met de auto gedaan hebben. Naar Gardameer met 2 overnachtingen gedaan omdat we ineens besloten toen om donderdagmiddag al te vertrekken. Dat was wel relaxed al hebben we de dag erna in Oostenrijk uren in de file gestaan.
Ik ben het na 4 uur eigenlijk al wel zat al vind ik Berlijn nog net te doen als je tenminste geel file hebt zoals wij op de terugweg. Ik haat file.
ToetieToover
19-06-2022 om 18:31
Met de camper via Duitsland, Denemarken Zweden en de boot van Stockholm naar Turku doorgereden naar Helsinki en Hämeenlinna, Tampere en verder rondgereden in Finland. We reden 4 uur per dag. Ik wil altijd overal stoppen. Ik denk 1600 km heen tot aan Helsinki.
MMcGonagall
19-06-2022 om 18:46
Het verst wat ik op een dag heb gereden was 1050 km vanuit Frankrijk. Dat is eigenlijk gekkenwerk, 14 uur rijden in je eentje. Latere jaren heb ik het altijd opgedeeld en deed ik bijv 800 + 200 km. De verste vakantiebestemming was Kroatië. Dat heb ik in twee dagen, 800 en 600 km gereden. Was ook een helse tocht door files in Duitsland en een weigerende airco bij 33 graden. Bij elkaar heb ik in die twee dagen 20 uur gereden.
Afstanden tot 600 km rijd ik fluitend, daarboven wordt het werken.
Draceana
19-06-2022 om 18:50
Het verst op een dag was terug vanuit zuid-Frankrijk. (Mijn man is bij ons de enige die rijdt)
Het verst naar een bestemming was Zweden (maar een deel met de boot). Alleen met de auto was Hongarije het verste in afstand met Slowakije als een goede tweede als het gaat om reistijd (slechte wegen) Wel allemaal in twee dagen gereden.
De langste afstand in totaal tijdens een vakantie was onze rondreis door Namibië.
De reis naar Slowakije was met kinderen. De eindconclusie daarvan is dat ik maar een zeker aantal uur met mijn kinderen in een auto kan doorbrengen. Gelukkig hebben we nu een vouwwagen en kunnen we het de volgende keer rustig aan doen
Tuinfluiter
19-06-2022 om 19:10
Door jouw vraag heb ik vanmiddag weer oude vakantie foto's terug gekeken was heel leuk om te doen😊
Onze verste bestemming in Europa was in Toscane vlak bij Florence. Eerste dag naar Bieberwier in Oostenrijk vervolgens naar het Gardameer waar we een week vakantie vierden. Hierna na een mooie locatie in de heuvels bij Florence voor een week. Op de terug weg twee dagen Venetië en een tussen stop in München. Onze zoon vond het Hofbrauhouse geweldig.
Ik heb ook mooie herinneringen aan Zadar in september is het 36 jaar geleden dat ik daar mijn huwelijksreis doorbracht.
Veel plezier tijdens jullie vakantie.
Ysenda
19-06-2022 om 19:11
met mijn ex samen Grenoble, in 2 dagen en een keer Fredrikshavn.
Alleen: midden Frankrijk in 2 dagen en Kolding, ook in 2 dagen.
Ik vind 4-5 uur per dag pp wel het maximum voor bestuurders voor wie het niet hun dagelijks werk is.
's Nachts rijden prima maar dan juist voorzichtiger. En al helemaal nooit in 1 ruk door. Dat kost elk jaar weer levens. Ik ben mijn neef er door verloren, die werd aangereden tijdens zijn werk door een gezin dat 's morgens uit Noord Spanje was vertrokken. En in 1 dag terug moest komen volgens zichzelf.
yette
19-06-2022 om 19:30
Wij hebben hier thuis hele andere voorkeuren wat reizen betreft. Ik hou ik het graag bij max. 6-8 uur rijden per dag. Mijn vakantie begint als ik de deur hier dicht trek. Mijn man daarentegen, knalt het liefst in één keer door. Zijn vakantie begint als hij op de plaats van bestemming is.
Geen enkel probleem, want we gaan meestal met twee auto's
Maar een paar weken geleden hebben we met mijn auto op zijn verzoek 1200km in één keer (om en om) gedaan. We reden 's nachts door en waren er om 4.00. Niet mijn ding. Zo mis ik de lol van het reizen, zijn we beiden de dag daarna niet zoveel waard en is mijn slaapritme een paar dagen helemaal van slag.
Volgende maand rij ik dus weer zelf. Ik doe het meestal in 2+5+5 uur (als ik geen files tegenkom). Daar komen de pauzes qua reistijd nog bij. Zodra ik hier thuis klaar ben, ga ik 's avonds al naar familie in Limburg, samen met de kinderen die met mij mee willen. Gezellig èn handig. Op die manier kan ik de dag erna lekker bijtijds voor de files uit reizen en ben ik vroeg in de middag al bij mijn tussenstop. Kunnen wij/kan ik daar ook nog wat zien. Mijn man (en wie met hem mee wil) rijdt die dag +/- 7 uur (+ 2-3 pauzes) en komt dan hopelijk voor het avondeten ook aan bij het hotel. De volgende dag zal ongeveer hetzelfde gaan. Ik ben altijd vroeg wakker en laat de uitslapers (waaronder sowieso mijn man) lekker liggen. Op het moment dat ik mijn bed uit ga, zet ik een berichtje in de familiechat dat ik over een uur vertrek. Wie dan wakker is en met mij mee wil rijden, zie ik bij het ontbijt.
Een beetje anders dan anderen het doen, maar dit werkt voor ons het beste. Ik speel ook met het idee om mijn tussenstop een keer uit een paar nachten te laten bestaan of om meer tussenstops te maken. Je rijdt zoveel moois voorbij. Zo wil ik het Musée des Confluences dat we in Lyon gebouwd hebben zien worden, nou eindelijk wel eens van binnen zien.
MMcGonagall
19-06-2022 om 19:38
yette schreef op 19-06-2022 om 19:30:
Wij hebben hier thuis hele andere voorkeuren wat reizen betreft. Ik hou ik het graag bij max. 6-8 uur rijden per dag. Mijn vakantie begint als ik de deur hier dicht trek. Mijn man daarentegen, knalt het liefst in één keer door. Zijn vakantie begint als hij op de plaats van bestemming is.
Geen enkel probleem, want we gaan meestal met twee auto's
Maar een paar weken geleden hebben we met mijn auto op zijn verzoek 1200km in één keer (om en om) gedaan. We reden 's nachts door en waren er om 4.00. Niet mijn ding. Zo mis ik de lol van het reizen, zijn we beiden de dag daarna niet zoveel waard en is mijn slaapritme een paar dagen helemaal van slag.
Volgende maand rij ik dus weer zelf. Ik doe het meestal in 2+5+5 uur (als ik geen files tegenkom). Zodra ik hier thuis klaar ben, ga ik 's avonds al naar familie in Limburg, samen met de kinderen die met mij mee willen. Gezellig èn handig. Op die manier kan ik de dag erna lekker bijtijds voor de files uit reizen en ben ik vroeg in de middag al bij mijn tussenstop. Kunnen wij/kan ik daar ook nog wat zien. Mijn man (en wie met hem mee wil) reist die dag +/- 7 uur en komt dan hopelijk voor het avondeten ook aan bij het hotel. De volgende dag zal ongeveer hetzelfde gaan. Ik ben altijd vroeg wakker en laat de uitslapers (waaronder sowieso mijn man) lekker liggen. Op het moment dat ik mijn bed uit ga, zet ik een berichtje in de familiechat dat ik over een uur vertrek. Wie dan wakker is en met mij mee wil rijden, zie ik bij het ontbijt.
Een beetje anders dan anderen het doen, maar dit werkt voor ons het beste. Ik speel ook met het idee om mijn tussenstop een keer uit een paar nachten te laten bestaan of om meer tussenstops te maken. Je rijdt zoveel moois voorbij. Zo wil ik het Musée des Confluences dat we in Lyon gebouwd hebben zien worden, nou eindelijk wel eens van binnen zien.
Zo wil ik mijn tussenstops ook, maar het pakt vaak anders uit. Toen we naar Kroatië gingen, had ik een superleuk hotel gevonden in Salzburg. ‘s morgens om 6 uur vertrokken, eerder trek ik niet, en door alle files waren we er pas rond de avond terwijl we een beetje op 15.00 uur hadden gehoopt. Het was desondanks wel een leuke avond, lekker gegeten en van het uitzicht genoten. De volgende dag was wederom een langdurige rit, voor slechts 450 km (in het bericht hierboven had ik het verkeerd, net opgezocht het was 1000 + 450). Echt activiteiten doe ik dan niet meer na aankomst, hooguit een duik in het zwembad als dat er is.
RaSa
19-06-2022 om 20:33
Als je de reis als onderdeel ziet is het dus ook een soort van roadtrip. Trek er wat meer dagen voor uit om naar je eindbestemming (of eigenlijk dan tussenbestemming) te komen en je bent er. Wij doen niet anders de hele vakantie door. Meestal blijven we dan 1 a 2 nachten. Maar is het leuk zijn we ook wel eens ergens een week gebleven. De langste tot nu toe was ruim 9000 km in vier weken door Scandinavie. Gemiddeld leggen we zo'n 6000 a 7000 af per vakantie van 3 tot 4 weken.
yette
19-06-2022 om 20:52
MMcGonagall schreef op 19-06-2022 om 19:38:
[..]
Zo wil ik mijn tussenstops ook, maar het pakt vaak anders uit. Toen we naar Kroatië gingen, had ik een superleuk hotel gevonden in Salzburg. ‘s morgens om 6 uur vertrokken, eerder trek ik niet, en door alle files waren we er pas rond de avond terwijl we een beetje op 15.00 uur hadden gehoopt. Het was desondanks wel een leuke avond, lekker gegeten en van het uitzicht genoten. De volgende dag was wederom een langdurige rit, voor slechts 450 km (in het bericht hierboven had ik het verkeerd, net opgezocht het was 1000 + 450). Echt activiteiten doe ik dan niet meer na aankomst, hooguit een duik in het zwembad als dat er is.
Klopt. Mijn 1200 km kan je in principe in 12 uur rijden. Maar dat is rijdtijd, geen reistijd. Lukt alleen als het verkeer mee zit en je onderweg helemaal niet plast of tankt Nooit dus. Zelfs met dat 's nachts doorrijden met 2 chauffeurs, deden we er 14 uur over.
Ik hou bij die dagen van 500km rekening met een uur of 6,5. Meestal klopt dat wel en kom ik ergens in de middag aan.
Op de terugweg vorige week (die deden we in 2 dagen) hebben we maar 1 file van 20 min. gehad en desalniettemin hadden we in totaal 2 uur vertraging vanwege drukte. Dus 14 uur in de auto. Daar kwam aan reistijd nog 4-6 uur bij wegens een stuk of 3 pauzes per dag, ergens eten onderweg en een paar keer tanken. Dus we zaten in totaal geen 14 uur in de auto, maar 18-20 uur in en rond de auto.
En ja, het verkeer kan ook enorm tegen zitten. We vertrokken ooit (toen ik nog op uitslapers wachtte) tegelijk uit een hotel bij Beaune en moesten nog +/- 600km. Maar omdat ik voordat ik de tolweg opreed nog even (20 minuten!) een supermarkt in dook, kwam ik 3 uur later aan Zelfde route, maar mijn man kon vrij vlot doorrijden en ik kwam in de ene na de andere file terecht. Sindsdien wacht ik dus niet meer op uitslapers
Netherfield
19-06-2022 om 21:43
Wij rijden dit jaar 1200 kilometer naar ergens midden in Frankrijk (wonen zelf in Groningen), dit doen we in twee dagen.
Ted68
19-06-2022 om 21:54
De laatste 10 jaar is naar Nederland 866 km van waar ik woon het verst in mijn eentje.
Vroeger reed ik toen ik in Afrika woonde 1077 km ( 17 uur )over hobbelwegen naarmijn vriendje....
Onze vakantie is naar Toskana, 630km.....
redbulletje
20-06-2022 om 09:11
Omdat ik alleen moet rijden boek ik geen hotel onderweg, als ik moe word stop ik en slinger ik booking.com aan voor een hotelletje in de omgeving.
Herfstappeltaart
20-06-2022 om 09:17
850 km. In één keer gereden door 1 chauffeur. Met inbegrip van koffiepauzes 11,5 uur over gedaan. Was meer dan genoeg wat mij betreft. Was in Frankrijk. We hebben een tolbadge dus dat ging lekker vlot. En de tolwegen zijn heerlijk rijden. We gaan buiten het seizoen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.