Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Joszy schreef op 30-07-2021 om 21:30:

weet iemand wat de estafette triathlon inhoudt? Het is met 4 personen dus niet 3x een stuk.. allemaal een hele triathlon?

De teams bestaan idd uit 4 atleten. Startvolgorde zal vrouw-man-vrouw-man zijn. Elke atleet zwemt 300 meter, fietst 6,8 kilometer en rent 2 kilometer. Dan wordt de volgende aangetikt en die doet dan precies hetzelfde. Voor de atleten zelf is het echt een sprint. De olympische afstand is 1,5 kilometer zwemmen, 40 kilometer fietsen en 10 kilometer rennen.

Gelukkig hoeven ze geen hele triathlon te doen (3,8km zwemmen, 180km fietsen en nog een marathon rennen).

Dit is best een spectaculair format.

blijkbaar

DGHK schreef op 30-07-2021 om 21:37:

[..]

De teams bestaan idd uit 4 atleten. Startvolgorde zal vrouw-man-vrouw-man zijn. Elke atleet zwemt 300 meter, fietst 6,8 kilometer en rent 2 kilometer. Dan wordt de volgende aangetikt en die doet dan precies hetzelfde. Voor de atleten zelf is het echt een sprint. De olympische afstand is 1,5 kilometer zwemmen, 40 kilometer fietsen en 10 kilometer rennen.

Gelukkig hoeven ze geen hele triathlon te doen (3,8km zwemmen, 180km fietsen en nog een marathon rennen).

Jammer dat het midden in de nacht is, want het klinkt ook gaaf

DGHK schreef op 30-07-2021 om 21:37:

[..]

als ze het met zijn 5-en hadden gedaan, hadden ze bijna een echte marathon gedaan

Dat judo in teams ben ik ook benieuwd naar. Te lui om het op te zoeken, maar ik hoop op allemaal tegelijk op de tatami en dan kijken we wel wie er aan het eind nog staat. Soort hunger games  

Maar dat zal wel niet  

MevrouwJack schreef op 30-07-2021 om 21:41:

Dat judo in teams ben ik ook benieuwd naar. Te lui om het op te zoeken, maar ik hoop op allemaal tegelijk op de tatami en dan kijken we wel wie er aan het eind nog staat. Soort hunger games

Maar dat zal wel niet

Ik vrees dat we heel erg teleurgesteld gaan worden

Door de Speld werd overigens een idee voor een nieuw zwemnummer geopperd: de 100 x 4 meter estafette.

haha, zit nu "live" bmx te kijken met mijn zoon. "Ja jong, dit is de finale, heel spannend, hij staat er goed voor, oei oei, houdt hij die voorsprong vast? Ja, goud!!!" 

SusannaT schreef op 30-07-2021 om 21:54:

haha, zit nu "live" bmx te kijken met mijn zoon. "Ja jong, dit is de finale, heel spannend, hij staat er goed voor, oei oei, houdt hij die voorsprong vast? Ja, goud!!!"

Aahhwww...

Hoe oud is je zoon?

Want als je nu zegt 20 dan neem ik dat aahhwww terug

Lollypopje schreef op 30-07-2021 om 21:57:

[..]

Aahhwww...

Hoe oud is je zoon?

Hahaha, nee hij is pas 9, gaat na de zomer naar groep zes (en had allang op zijn bed moeten liggen  )

SusannaT schreef op 30-07-2021 om 22:03:

[..]

Hahaha, nee hij is pas 9, gaat na de zomer naar groep zes (en had allang op zijn bed moeten liggen )

In dat geval nogmaals, aaaahhwww

Sophia_!

Sophia_!

30-07-2021 om 22:06

Lollypopje schreef op 30-07-2021 om 21:57:

[..]

Aahhwww...

Hoe oud is je zoon?

😂😂

Podium relay triathlon precies zoals verwacht. Nederland presteert boven verwachting. Echt het maximale resultaat.

MevrouwJack schreef op 30-07-2021 om 21:43:

Door de Speld werd overigens een idee voor een nieuw zwemnummer geopperd: de 100 x 4 meter estafette.

Dat gaat hersenschuddingen opleveren

wat gebeurt er bij het windsurfen?? Iedereen wordt gediskwalificeerd daar ivm te vroeg starten. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.