Sport en bewegen
Sophia_!
19-07-2021 om 17:38
Olympische Spelen Tokyo 2021
Wie heeft er ook zin in.
Medaillespiegel:
Goud 🥇
Sifan Hassan (10km)
Dames hockey
Harrie Lavreysen (sprint)
Shanne Braspennincx (keirin)
Sifan Hassan (5000m)
Niek Kimman (BMX)
Mannen dubbelvier (roeien)
Annemiek van Vleuten (tijdrit)
Kiran Badloe (RS:X)
Mannen teamsprint (baanwielrennen)
Zilver 🥈
Abdi Negeeye (marathon)
Mannen 4x400
Jeffrey Hoogland (sprint)
Anouk Vetter (zevenkamp)
Sharon van Rouwendaal (10 km open water zwemmen)
Gemengd team (handboogschieten)
Mannen dubbeltwee (roeien)
Vrouwen vierzonder (roeien)
Tom Dumoulin (tijdrit)
Annemiek van Vleuten (wegwedstrijd)
Arno Kamminga (100m schoolslag)
Arno Kamminga (200m schoolslag)
Brons
Kirsten Wild (omnium)
Harrie Lavreysen (keirin)
Sifan Hassan (1500m)
Nouchka Fontijn (boksen)
Emma Oosterwegel (zevenkamp)
Maikel van der Vleuten (paarden-springen)
Femke Bol (400m horden)
Merel Smulders (BMX)
Sanne van Dijke (judo)
Vrouwen dubbeltwee (roeien)
Lichte vrouwen dubbeltwee (roeien)
Anna van der Breggen (tijdrit)
Marit Bouwmeester (laser radial)
Annemiek Bekkering/Anette Duetz (49e)
redbulletje
25-07-2021 om 09:40
Waar kun je schoonspringen terugkijken?
Af en toe komt er ook een stukje turnen voorbij op eurosport maar dat is nu ook al weer overgezapt naar de fietsers.
Slecht voor m'n bloeddruk deze manier van sport uitzenden. Ik wil gewoon de ondsrdelen die ik leuk vind kunnen kijken zonder onderbreking. Het boeit me ook totaal niet of er een NL aan mee doet.
Sophia_!
25-07-2021 om 09:47
ik heb een abonnement op de Eurosport Player, dan kun je alles kijken wanneer je wil.
Mij interesseert het ook niet of NL meedoet, er zijn gewoon veel leuke sporten en die zenden ze allemaal niet uit. Dan maar liever wat betalen voor een app.
Friezinnetje
25-07-2021 om 10:21
Weer een zilveren medaille! Van Vleuten bij de wegwedstrijd. Wel knap na die ongelofelijke val die ze 5 jaar terug had. Dat was toch wel een doodsklap die ze daar maakte
coolpack2
25-07-2021 om 11:18
ik heb genoten van wielrennen en de onverwachte wendingen. Ik hou van die wedstrijden met een opbouw, zoals bijvoorbeeld ook de langere schaatswedstrijden. Ik viel vanmorgen eerst in het schermen, dat vond ik saai om als leek naar te kijken.
redbulletje
25-07-2021 om 11:33
Ik heb gelukkig Simone Biles op balk en brug gezien. Jammer dat daarna weer weggezapt werd naar iets totaal anders ipv gewoon alle turners te laten zien.
Friezinnetje
25-07-2021 om 11:34
redbulletje schreef op 25-07-2021 om 11:33:
Ik heb gelukkig Simone Biles op balk en brug gezien. Jammer dat daarna weer weggezapt werd naar iets totaal anders ipv gewoon alle turners te laten zien.
op nPO1 is het turnen er nog voor
MevrouwJack
25-07-2021 om 11:58
Ik dacht ik kom ook maar eens uit bed. Zie net dat Van Vleuten zilver heeft maar dacht dat ze gewonnen had. Lullig Maar goed, zilver is ook mooi, vooral na de vorige editie.
Friezinnetje
25-07-2021 om 12:00
MevrouwJack schreef op 25-07-2021 om 11:58:
Ik dacht ik kom ook maar eens uit bed. Zie net dat Van Vleuten zilver heeft maar dacht dat ze gewonnen had. Lullig Maar goed, zilver is ook mooi, vooral na de vorige editie.
ja, ze fietsen zonder oortjes, en de info was summier. Dat is wel wat lullig idd.
Sophia_!
25-07-2021 om 12:07
ik zat een heel chagrijnig commentaar te lezen van Sanne Wevers :
Bij de NOS gaf Wevers na afloop te kennen met veel gemengde gevoelens op de Olympische Spelen te staan: ,,Ik vind het jammer dat Vincent hier niet is. Ik vind het jammer dat onze hele sport kapot is gemaakt in Nederland."
Tja, dan had je vader (en andere coaches) geen turners moeten mishandelen, denk ik dan maar.
coolpack2
25-07-2021 om 12:08
ik dacht dat er iets met zwemmen (met team NL) was, maar ik krijg alleen maar paardensport. Beetje onoverzichtelijk voor mij 😅 en de live-streamlinkvan de website van TeamNL lijkt niet te werken.
Friezinnetje
25-07-2021 om 12:13
Sophia_! schreef op 25-07-2021 om 12:07:
Bij de NOS gaf Wevers na afloop te kennen met veel gemengde gevoelens op de Olympische Spelen te staan: ,,Ik vind het jammer dat Vincent hier niet is. Ik vind het jammer dat onze hele sport kapot is gemaakt in Nederland."
Tja, dan had je vader (en andere coaches) geen turners moeten mishandelen, denk ik dan maar.
Dat onderzoek loopt nog steeds. En het ging hier om het stuk
In de arbeidsovereenkomst van Wevers staat als een van de taken opgenomen: lid van begeleidingsteam van grote evenementen. Het hof vindt dat dit niet betekent dat Wevers het recht heeft om altijd als begeleider mee te gaan naar grote evenementen”, staat te lezen in het vonnis. „Dat geldt zeker bij de Olympische Spelen, omdat het aantal door NOC*NSF uitgegeven accreditaties voor het begeleidingsteam beperkt is. De KNGU is uiteindelijk verantwoordelijk voor de samenstelling van het begeleidingsteam.”
Hij wilde graag mee en heeft hier een kort geding over aangespannen. Die heeft hij verloren.
redbulletje
25-07-2021 om 12:16
Sophia_! schreef op 25-07-2021 om 12:07:
Kan me dat best voorstellen dat ze daarvan baalt. Het is notabene hun vader en zij ervaren blijkbaar geen problemen, maar hebben wel last door al die klaagmeisjes.
DGHK
25-07-2021 om 13:17
redbulletje schreef op 25-07-2021 om 12:16:
[..]
Kan me dat best voorstellen dat ze daarvan baalt. Het is notabene hun vader en zij ervaren blijkbaar geen problemen, maar hebben wel last door al die klaagmeisjes.
Wat een rotopmerking, al die klaagmeisjes.
Nee, zij ervaren geen problemen, zal pappa ook niet bij zijn eigen dochters hebben gedaan.
Maar bij heel veel meisjes ligt het anders.
Of het gedrag van die trainers normaal was (naar eigen zeggen) of niet. Ze hebben zelf de sport kapot gemaakt.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.