Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Sophia_!

Sophia_!

19-07-2021 om 17:38

Olympische Spelen Tokyo 2021

Sophia_!

Sophia_!

03-08-2021 om 12:36

ook jammer voor de waterpolo dames 😔

zo jammer voor waterpolo dames en Bart Deurlo, had ze het beide wel gegund medaille te krijgen/door te gaan. 

Sophia_!

Sophia_!

03-08-2021 om 12:52

synchroonzwemmen is wel een beetje tuttig he   

Sophia_! schreef op 03-08-2021 om 12:52:

synchroonzwemmen is wel een beetje tuttig he

Lijkt misschien wel zo. Maar dat is zo ontzettend moeilijk en zwaar om te doen. Solo vind ik wel tuttig, alleen op muziek. Duet is al veel leuker en team nog leuker, veel meer spektakel.

Sophia_!

Sophia_!

03-08-2021 om 13:38

DGHK schreef op 03-08-2021 om 13:07:

[..]

Lijkt misschien wel zo. Maar dat is zo ontzettend moeilijk en zwaar om te doen. Solo vind ik wel tuttig, alleen op muziek. Duet is al veel leuker en team nog leuker, veel meer spektakel.

Oh ja het lijkt me ook zeker moeilijk, ik doe het ze  niet na.

Ik zal eens kijken als ze team doen, dat lijkt me echt lastig om nog synchroon te blijven. 

De opkomst van de dames, met zo'n geforceerde glimlach, geeft mij altijd de kriebels.

Maar het is zo knap wat ze doen. Onderwater geen adem kunnen halen, maar wel je ogen open houden om je partner in het oog te houden, en dan nog even je oefening uitvoeren. Hoe dan?! 

Maar truttig en over de top is het wel ja. 

Sophia_!

Sophia_!

03-08-2021 om 13:55

Crazycatlady schreef op 03-08-2021 om 13:50:

De opkomst van de dames, met zo'n geforceerde glimlach, geeft mij altijd de kriebels.

Maar het is zo knap wat ze doen. Onderwater geen adem kunnen halen, maar wel je ogen open houden om je partner in het oog te houden, en dan nog even je oefening uitvoeren. Hoe dan?!

Maar truttig en over de top is het wel ja.

Die opkomst ja! Vreselijk 😂

Ik vind het een jaren '50 truttigheid over zich hebben. 

Sophia_! schreef op 03-08-2021 om 13:38:

[..]

Oh ja het lijkt me ook zeker moeilijk, ik doe het ze niet na.

Ik zal eens kijken als ze team doen, dat lijkt me echt lastig om nog synchroon te blijven.

Als je de mogelijkheid hebt om te kijken, zeker doen. En dan vooral de toplanden. Het levert mooie beelden op.

Vandaag had ik ineens een leven zo midden in de vakantie dus weinig gezien. Net pas ingeschakeld. Het synchroonzwemmen is vast heel knap, maar ik vind het verder inderdaad een merkwaardige sport om te zien. Die plastic grijns, de hysterische make-up, het helpt niet mee. 

Maar ik heb sowieso een beetje moeite met veel jurysporten. Ook met dingen als ritimische gymnastiek, dressuur, etc. Bij het turnen vind ik bijvoorbeeld vloer wel gaaf om te zien, al die sprongen, maar die huppeltjes en houdingen tussendoor kan ik weinig mee.

Ik hoor net de uitleg over het soort problematiek waar Biles tegenaan liep (ik ben niet thuis in het turnen), heftig hoor. Het vergroot m'n bewondering wel voor wat ze vandaag heeft laten zien.

coolpack2 schreef op 03-08-2021 om 19:39:

Ik hoor net de uitleg over het soort problematiek waar Biles tegenaan liep (ik ben niet thuis in het turnen), heftig hoor. Het vergroot m'n bewondering wel voor wat ze vandaag heeft laten zien.

Ja he? Ik vond het al heel stoer dat ze gewoon besloot alleen mee te doen wanneer het goed voelde en niet omdat het moest, en dan ook nog zo presteren.

Pfoe, veel leuke sport vannacht: hockey halve finale, Femke Bol in de finale, start van de zevenkamp, openwaterzwemmen... 

ja, en ik ben weer aan het werk, dus kan helemaal niets meer volgen . Erg jammer

Ik kruip denk ik op tijd in bed en zet de wekker voor het hockey. Gelukkig zijn ze over 3 jaar in Europa 

MevrouwJack schreef op 03-08-2021 om 19:55:

[..]

Ja he? Ik vond het al heel stoer dat ze gewoon besloot alleen mee te doen wanneer het goed voelde en niet omdat het moest, en dan ook nog zo presteren.

Absoluut!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.