Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Nederlands elftal versus bruiloft/ander feest

Peiling

Kun je Nederland-Turkije kijken op je mobiel als je op feestje bent
126 stemmen
22%
75%
3%

IceTea

IceTea

04-07-2024 om 13:33 Topicstarter

Doet mij denken aan toen mijn vader overleed.
We hadden net de afscheidsdienst erop zitten en waren met een select gezelschap bij mij thuis om bij te komen en samen te eten en mijn vader te herdenken met allemaal verhalen.

Wilde er 3 van de 12 mensen dus serieus dat de televisie aan ging om Max Verstappen te kijken.... (dit was dus rond etenstijd)
Ik heb de tv maar aangezet. En we zijn met zijn 9en samen naar buiten gevlucht en hebben daar heerlijk gegeten met zijn 9en. En hoorde af en toe wat gevloek en geschreeuw van binnen.

En ohja..  het was niet eens een race, maar een kwalificatie....

IceTea

IceTea

04-07-2024 om 13:34 Topicstarter

LydiaDietz schreef op 04-07-2024 om 13:33:

[..]

Ook leerkracht. En dit zou voor mij ook een no-go zijn hoor. Zeker als je het gezegd hebt. Voor die kinderen die daar staan, en voor de ouders die moeten kijken is dat ook niet leuk toch? Stom dat ze daar geen rekening mee houden.

Ik heb een kennis die een verjaarsfeestje geeft zaterdagavond en die niet van de voetbal is. En het daarom juist dan viert, en dat heel grappig vond. En viavia hoorde ik dat ze verbolgen was vanwege afzeggingen wegens voetbal. Weet ik gelijk weer waarom dit nooit een echte vriendin is geworden.

Ik snap heus dat mensen zich niet interesseren voor het EK. Maar je kan prima bedenken dat het voor veel mensen wel een ding is.

Fijn om te lezen dat je er ook zo overdenkt. 

En die vriendin spoort niet. Lekker een ander zijn plezier expres niet gunnen! Onvriendelijk 

Bakblik schreef op 04-07-2024 om 13:26:

Ik ben daar heel fel in en ben voor nee nooit.
Ik heb jaren terug al een keer feestjes gehad waar mensen de voetbal/autorace keuken op hun mobiel, rete irritant. Eten opeten met je ogen op het scherm en dan niet deelnemen aan het gesprek/niet luisteren naar de toespraakjes.Ik vind dat je dat niet kan maken voor de feestvarkens.
Als universeel een feestje zou geven gaat de voetbal bij mij niet aan onder hen beding, het interesseert me helemaal niks.

Ligt eraan of het een EK/WK of F1 finale is of een gewone wedstrijd.

Met F1 heb ik niks maar toen Verstappen zo'n belangrijke wedstrijd moest spelen (weet nieteens hoe die wedstrijd heet, maar 't was een ding, je kon ook Max poppen sparen enzo, het ging tussen hem en Hamilton) vond ik het helemaal prima dat de tv aanging op verjaardag neefje. Veel mensen beleven daar echt plezier aan, roept een bepaald sfeertje op en ik ben deels met andere ongeïnteresseerden in de tuin gaan zitten kletsen. Prima toch?

IceTea schreef op 04-07-2024 om 13:33:

Doet mij denken aan toen mijn vader overleed.
We hadden net de afscheidsdienst erop zitten en waren met een select gezelschap bij mij thuis om bij te komen en samen te eten en mijn vader te herdenken met allemaal verhalen.

Wilde er 3 van de 12 mensen dus serieus dat de televisie aan ging om Max Verstappen te kijken.... (dit was dus rond etenstijd)
Ik heb de tv maar aangezet. En we zijn met zijn 9en samen naar buiten gevlucht en hebben daar heerlijk gegeten met zijn 9en. En hoorde af en toe wat gevloek en geschreeuw van binnen.

En ohja.. het was niet eens een race, maar een kwalificatie....

De kans bestaat dat wij voor het eind van dit EK mijn schoonmoeder moeten begraven en dat zou dus zomaar op een dag kunnen zijn dat Nederland speelt. Ik zou het echt heel raar vinden als mensen ondertussen de wedstrijd gaan proberen te volgen. 

Bakblik schreef op 04-07-2024 om 14:06:

[..]

De kans bestaat dat wij voor het eind van dit EK mijn schoonmoeder moeten begraven en dat zou dus zomaar op een dag kunnen zijn dat Nederland speelt. Ik zou het echt heel raar vinden als mensen ondertussen de wedstrijd gaan proberen te volgen.

Ik vind een uitvaart ook anders dan een feestelijke gelegenheid.

Bij een uitvaart zou ik niet kijken, bij een feestje zeker wel.

Afgelopen dinsdag een etentje met collega's en ik had van te voren al gezegd dat ik mijn telefoon met wedstrijd op tafel zou leggen.

F1 staat bij ons zeker aan. Dan vieren we ook de verjaardagen want dat kijkt bij ons iedereen. 

ik vind het ronduit onfatsoenlijk op een bruiloft. Zelf ooit meegemaakt (als gast) dat er ook zo'n belangrijke wedstrijd was. Meer dan de helft van de gasten op hun telefoon. Heb me de hele tijd plaatsvervangend zitten schamen ten opzichte van het bruidspaar. 
Nu heb ik niks met voetbal, en dat sfeertje wat anderen blijkbaar gezellig vinden vind ik juist heel irritant. Dus roept bij mij alleen maar weerstand op. 
Snap er dan ook niks van dat een musical en zelfs een bruiloft aan de kant geschoven wordt voor een potje voetbal. 

Nee, op een bruiloft ga je natuurlijk niet naar een niet-eens-zo-belangrijke wedstrijd kijken.

Op een verjaardag/feestje zou ik een scherm aanzetten en er een momentje van maken. Maar dat vind ik wel echt een andere situatie.

Ik zou als bruid de mogelijkheid geven voetbal te kijken op mijn feest. Omdat ik zelf ook een sportfan ben.

Paar jaar geleden een trouwfeest gehad waar savonds een F1 wedstrijd op groot scherm was en daarna de muziek. Bruidspaar was zelf ook F1 fan. Ik vind dat juist leuk.

Kan ik niet kijken dan kijk ik stiekem af en toe op mijn telefoon. Ik zal er niet voor wegblijven maar de wedstrijd helemaal missen zou ik ook niet willen. 

Lieveheersbeest schreef op 04-07-2024 om 14:22:

Nee, op een bruiloft ga je natuurlijk niet naar een niet-eens-zo-belangrijke wedstrijd kijken.

Op een verjaardag/feestje zou ik een scherm aanzetten en er een momentje van maken. Maar dat vind ik wel echt een andere situatie.

Maar dit is een heel belangrijke wedstrijd. 

Ik ben geen voetbalfan (en ook niet alleen tijdens het EK/WK) én geen F1 fan, dus ik zou het vreselijk irritant vinden als de helft van de gasten sport zou zitten te kijken tijdens mijn bruiloft en ik zou zelf ook echt niet blij worden van een groot scherm voor die gasten. 
Maar goed, ik ga gewoon ook maar niet trouwen tijdens een EK of WK voetbal, geloof ik   

Ik zou het ook jammer vinden als zo'n wedstrijd ten koste gaat van de musical van mijn groep 8 kind. Maar als de musical op tijd ervoor verzet wordt, kan ik daar verder wel mee leven. Dat er 1 juf of meester minder komt kijken, ook best, maar van de eigen leerkracht zou het wel jammer zijn als die mist. 

Ik zou even balen, maar ook niet meer dan dat. En er dan gewoon een leuk feest van maken.
Met een half oog kijken naar een wedstrijd is voor iedereen irritant.

DeOnbekende schreef op 04-07-2024 om 15:02:

[..]

Maar dit is een heel belangrijke wedstrijd.

Dat is ook maar een mening😜😂

Echt ik mis liever de wedstrijd(en) dan de musical van mijn groep 8 kind als ik die nog zou hebben. 

Als een diploma-uitreiking wordt verzet vanwege Taylor Swift, kun je natuurlijk ook zo’n wedstrijd aanzetten op je feest. Anders weet je dat er mensen afhaken, lullig maar waar. En ik heb niets met voetbal. Ik ga bij voorkeur boodschappen doen op dat soort tijdstippen.

Happyapple schreef op 04-07-2024 om 15:03:

Ik ben geen voetbalfan (en ook niet alleen tijdens het EK/WK) én geen F1 fan, dus ik zou het vreselijk irritant vinden als de helft van de gasten sport zou zitten te kijken tijdens mijn bruiloft en ik zou zelf ook echt niet blij worden van een groot scherm voor die gasten.
Maar goed, ik ga gewoon ook maar niet trouwen tijdens een EK of WK voetbal, geloof ik

Ik zou het ook jammer vinden als zo'n wedstrijd ten koste gaat van de musical van mijn groep 8 kind. Maar als de musical op tijd ervoor verzet wordt, kan ik daar verder wel mee leven. Dat er 1 juf of meester minder komt kijken, ook best, maar van de eigen leerkracht zou het wel jammer zijn als die mist.

Gewoon trouwen in een oneven jaar. Dan zijn er geen EK’s of WK’s voetbal en geen Olympische Spelen. Tenzij een pandemie roet in het eten gooit. 😉

DeOnbekende schreef op 04-07-2024 om 15:02:

[..]

Maar dit is een heel belangrijke wedstrijd.

Dat ben ik niet met je eens. 

Het is een achtste finale in een EK waarin iedereen loopt te zeiken dat NL slecht is. Dat vind ik wat anders dan een bekerfinale, een halve finale of een finale.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.