Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

Nederlands elftal versus bruiloft/ander feest

Ik hoorde van de week op Q-music de volgende stelling (of in de trant van)
Het is prima om met ren schuin oog de wedstrijd van Nederlands elftal op je mobiel te volgen tijdens een bruiloftsfeest!

Ik als sportliefhebber heb dus al maanden van te voren de mogelijke speeldata in mijn agenda staan. En elk feestje, (als leerkracht verplicht aanwezig zijn op de) musicalavond op school of gepland etentje krijgt van mij een 'is goed, mits Nederland niet speelt' als antwoord. 

Maar qua bruiloft vind ik het lastig. Nu is zaterdag de kwartfinale tegen Turkije en je zal maar als gast op een bruilof of ander feestje zitten. Hoe denk jij hierover? Kun je het maken om voetbal te kijken?

Peiling

Kun je Nederland-Turkije kijken op je mobiel als je op feestje bent
126 stemmen
22%
75%
3%

Ik zou wel naar het feestje gaan en niet stiekem op mijn mobiel de wedstrijd kijken. ik zou misschien wel op teletekst af en toe naar de stand kijken. Moet er wel WiFi zijn, anders heb ik geen internet.

Nee, bruiloft is bruiloft. 

Hoe zou jij het als versgetrouwd stel vinden wanneer de helft van je gasten constant met zijn mobiel bezig is om de wedstrijd te volgen tijdens 'de mooiste dag van je leven'?

Ik zou het in de gaten houden, ja. En eigenlijk zou ik verwachten dat het ergens aan wordt gezet, want driekwart van de gasten wil zo'n belangrijke wedstrijd zien. 

Ik zou het laten afhangen van hoe het bruidspaar tegenover voetbal staat of ik dat vind kunnen. Zelf hoef ik niet zo nodig te kijken, ik ben altijd alleen geïnteresseerd in de uitslag.

Het hangt er van af of degenen die het feest geven zelf voetballiefhebbers zijn en de wedstrijd graag willen zien. 

Op een bruiloft zou ik zeggen nee. Tenzij het bruidspaar natuurlijk zelf ook wil kijken. Op een verjaardag oid zou het me zelfs verbazen als de tv niet wordt aangezet. Maar anders moet het prima kunnen om dan maar je telefoon ernaast te houden.

Ik zou wel de aandacht naar het bruidspaar laten gaan. 
Een groot gedeelte van de mensen die zogenaamd MOET kijken, kijkt anders ook niet of nauwelijks voetbal. 

Ik zou wel mijn mobiel aanzetten en het met een schuin oogje in de gaten houden,  maar eigenlijk hoop ik op een groot scherm waarop iedereen die dat wil voetbal kan kijken 

Ik heb zaterdag ook een feest. Niet bij mensen thuis maar in een cafe/restaurant met BBQ. Ik verwacht wel dat er gekeken gaat worden want zij zijn zelf ook liefhebbers van voetbal. Ik hoef het niet te zien maar ik vermaak me wel met vriendinnen die ook niks om voetbal geven. 

Hangt ervan af wat het bruidspaar wil.

IceTea

IceTea

04-07-2024 om 13:16 Topicstarter

Een feestje is makkelijk.. tv aan een hoppa. Op mijn eigen bruiloft zou er ook voetbal worden uitgezonden. Maar goed dat ben ik.

Een bruiloft van een ander is lastig want is al heel lang van te voren gepland. Maar dit EK staat ook al jaren gepland op deze data. En aangezien ik echt altijd voetbal kijk (niet alleen nu) zou ik ervoor kiezen om op mijn mobiel te kijken met een schuin oog. Een poulewedstrijd zou ik nog wel kunnen missen, maar een kwartfinale doet wel pijn om dat niet te kunnen kijken

Maar goed, de mensen die mij zouden uitnodigen voor hun huwelijk, weten ook hoeveel ik hierom geef.  

IceTea

IceTea

04-07-2024 om 13:21 Topicstarter

Ik vind het ook een lastige op mijn werk. Nederland gaat zaterdag winnen, want ze worden kampioen en dan spelen we woensdag dus de halve finale.
Echter is dan dus ook de musical van groep 8 (lees ik sta zelf niet in groep 8. Maar wordt geacht erbij te zijn) en als Nederland de halve finale speelt, begint de musical iets eerder, zodat we samen met de kinderen en hun familie aansluitend voetbal kunnen kijken. (Sowieso wie verzint het.. een musical op woensdagavond?!)
Ik werd raar aangekeken door collega's toen ik zei: 'Leuk, maar ik doe hier niet aan mij en kijk met mijn eigen familie/vrienden'.

En toen de jaarplanning vorig jaar bekend werd gemaakt, riep ik ook meteen dat de musical samen viel in de EK periode en dat ik absoluut niet van plan was een wedstrijd te gaan missen. 
Ik stelde nog voor om de musical begin juni te houden, maar werd toen geopperd 'Het zou wel heel toevallig zijn als Nederland net moet spelen op onze musicalavond'

Ik ben daar heel fel in en ben voor nee nooit.
Ik heb jaren terug al een keer feestjes gehad waar mensen de voetbal/autorace keuken op hun mobiel, rete irritant. Eten opeten met je ogen op het scherm en dan niet deelnemen aan het gesprek/niet luisteren naar de toespraakjes.Ik vind dat je dat niet kan maken voor de feestvarkens.
Als universeel een feestje zou geven gaat de voetbal bij mij niet aan onder hen beding, het interesseert me helemaal niks.

IceTea

IceTea

04-07-2024 om 13:29 Topicstarter

Bakblik schreef op 04-07-2024 om 13:26:

Ik ben daar heel fel in en ben voor nee nooit.
Ik heb jaren terug al een keer feestjes gehad waar mensen de voetbal/autorace keuken op hun mobiel, rete irritant. Eten opeten met je ogen op het scherm en dan niet deelnemen aan het gesprek/niet luisteren naar de toespraakjes.Ik vind dat je dat niet kan maken voor de feestvarkens.
Als universeel een feestje zou geven gaat de voetbal bij mij niet aan onder hen beding, het interesseert me helemaal niks.

Maar dat snap ik. En als ik gevraagd zou worden op jouw feestje en je was een hele goede vriend en dit weet ik van jou. Dan zou ik niet kijken. 

IceTea schreef op 04-07-2024 om 13:21:

Ik vind het ook een lastige op mijn werk. Nederland gaat zaterdag winnen, want ze worden kampioen en dan spelen we woensdag dus de halve finale.
Echter is dan dus ook de musical van groep 8 (lees ik sta zelf niet in groep 8. Maar wordt geacht erbij te zijn) en als Nederland de halve finale speelt, begint de musical iets eerder, zodat we samen met de kinderen en hun familie aansluitend voetbal kunnen kijken. (Sowieso wie verzint het.. een musical op woensdagavond?!)
Ik werd raar aangekeken door collega's toen ik zei: 'Leuk, maar ik doe hier niet aan mij en kijk met mijn eigen familie/vrienden'.

En toen de jaarplanning vorig jaar bekend werd gemaakt, riep ik ook meteen dat de musical samen viel in de EK periode en dat ik absoluut niet van plan was een wedstrijd te gaan missen.
Ik stelde nog voor om de musical begin juni te houden, maar werd toen geopperd 'Het zou wel heel toevallig zijn als Nederland net moet spelen op onze musicalavond'

Ook leerkracht. En dit zou voor mij ook een no-go zijn hoor. Zeker als je het gezegd hebt. Voor die kinderen die daar staan, en voor de ouders die moeten kijken is dat ook niet leuk toch? Stom dat ze daar geen rekening mee houden. 

Ik heb een kennis die een verjaarsfeestje geeft zaterdagavond en die niet van de voetbal is. En het daarom juist dan viert, en dat heel grappig vond. En viavia hoorde ik dat ze verbolgen was vanwege afzeggingen wegens voetbal. Weet ik gelijk weer waarom dit nooit een echte vriendin is geworden. 

Ik snap heus dat mensen zich niet interesseren voor het EK. Maar je kan prima bedenken dat het voor veel mensen wel een ding is. 

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.