Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

EK voetbal

Het EK voetbal voor mannen is vanavond begonnen. Doe hier je voorspellingen en praat mee over de wedstrijden van oranje en de andere wedstrijden die je interessant vindt.

⚽️

En vergeet de poll niet in te vullen.

Peiling

Hoe ver komt Nederland bij het EK voetbal?
69 stemmen
7%
22%
22%
20%
4%
25%

Sassenach

Sassenach

14-06-2024 om 22:23 Topicstarter

Ik denk dat Nederland uitgeschakeld gaat worden in de kwart finales. 

En nu ben ik met een schuin oog naar Duitsland- Schotland aan het kijken. De Duitsers zijn goed bezig, gaan nog wel scoren vermoed ik.

zeker. Hoop ook dat ze meer scoren, dan heeft namelijk niemand in de poule het goed geraden 

https://www.viafora.nl/forum/sport-en-bewegen/het-ek-voetbal-2024#2
Er was al een topic over. Mss even vragen om ze samen te voegen? 

Ik gok NL ook tot de kwartfinale. 

Vandaag had ik 3-1 gedacht voor Duitsland,  maar dat wordt het dus net niet.  

Ik heb het aangezet; ik had uren tevoren iets feestelijks verwacht maar het ging lange tijd niet over deze EK, dus ik de kanalen langs gezocht en Duitsland had iets, dus ik schakelde maar over daarheen maar het ging over drie mannen op een leeg veld die stonden te praten. Terug naar de NPO bleek het een soort Oranjefeestje te zijn die over het verleden ging. Op Eurosport en Ziggo Sport was er niks. Ook geen preview of zo. Of ik heb het gemist.

Ik heb hem dus maar laten staan op Duitsland want die zou de wedstrijd zeker verslaan. Het was vrij snel bekeken en daarna krijg je toch een soort defensief voetbal bedoeld om de winst te behouden. Niet om aan te zien en ik ben niet echt een goede voetbalkijker. Ik heb maar gering verstand van spelinzicht en strategie. Je ziet de ene partij wanhopiger worden. Vind ik ook niks aan. En de andere arroganter. Nóg vervelender. Dus ik heb me daarna met andere dingen bezig gehouden, hoewel ik me echt voorgenomen had het te gaan volgen.

Ik heb tevoren ook nog gezocht naar 4K maar ook dat kon ik niet vinden. Ik had begrepen dat het op kanaal 999 zou worden uitgezonden maar die bleek niet te bestaan.

Ik volg het niet want ik geef helemaal niks om voetbal. Ik heb ook het idee dat het niet zo speelt bij veel mensen. Ik zie in mijn omgeving maar heel weinig oranje versierde huizen.

watertoren schreef op 15-06-2024 om 10:46:

Ik volg het niet want ik geef helemaal niks om voetbal. Ik heb ook het idee dat het niet zo speelt bij veel mensen. Ik zie in mijn omgeving maar heel weinig oranje versierde huizen.

Misschien gaat het nog meer spelen als Nederland goed presteert. Ik kijk af en toe even een stukje. Als Nederland de volgende fase bereikt ga ik wel naar hun wedstrijden kijken. Maar ik heb nog nooit versiering op gehangen.

ik weet echt niks van de voetballers nu. Ken wel Ronald Koeman😄

Toch maar gaan kijken gisteren en vond het wel leuk.

Was blij dat de Schotten toch nog scoorden.

Vind persoonlijk een penalty en een rode kaart wel erg hard straffen.

watertoren schreef op 15-06-2024 om 10:46:

Ik volg het niet want ik geef helemaal niks om voetbal. Ik heb ook het idee dat het niet zo speelt bij veel mensen. Ik zie in mijn omgeving maar heel weinig oranje versierde huizen.

Dit valt me ook op. 

Vroeger zag ik dat veel meer. Met vlachetjes door de straten etc van raam naar raam

ik kijk wel samen met nog wat mensen online tegelijk bijna alle wedstrijden.  Denk niet dat nl ver komt maar goed ze kunnen ons ook ineens zomaar verassen. Tot nu toe denk ik Spanje Europees kampioe 

kerstbeer schreef op 15-06-2024 om 11:48:

ik weet echt niks van de voetballers nu. Ken wel Ronald Koeman😄

Toch maar gaan kijken gisteren en vond het wel leuk.

Was blij dat de Schotten toch nog scoorden.

Vind persoonlijk een penalty en een rode kaart wel erg hard straffen.

De Schotten hebben niet gescoord. 

BlairW schreef op 15-06-2024 om 17:07:

[..]

De Schotten hebben niet gescoord.

Jawel

Muurbloem1985 schreef op 15-06-2024 om 17:41:

[..]

Jawel

Eigen doel door Duitsland aldus teletekst.

Vf_Watervrouw schreef op 15-06-2024 om 17:55:

[..]

Eigen doel door Duitsland aldus teletekst.

Ja oke maar die goal telt voor Schotland he

Nooit gehinderd door enige kennis hoop ik altijd dat elftallen aan elkaar gewaagd zijn, ook wel zo leuk voor de kijkers. Graag en bestanden met 1 punt verschil dus, zonder strafschoppenstress. ⚽️

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.