Sport en bewegen
letterkoekje
18-08-2023 om 14:23
cryptogrammen
Ik weet niet of hier liefhebbers en oplossers van cryptogrammen komen. Indien niet, dan zal dit topic snel een stille dood sterven. Want alleen posten is eenzaam!
Ik heb als categorie 'Sport en bewegen' gekozen omdat ik denk dat denksport ook sport is () en onze hersenen toch serieus in beweging moeten komen om sommige puzzels op te lossen.
Soms kom ik tot een oplossing (of ik moet gaan kijken want ik ben zééééker geen expert) en dan snap ik niet hoe men daartoe komt. Dus collega-cryptogramoplossers die bij iets niet-begrijpen van iemand, even meester of juf spelen en hier uitleggen waarom 'dat' woord de oplossing is voor die cryptische zin.
Ook mensen die met cryptogrammen willen beginnen kunnen hier misschien de eerste stapjes uitgelegd krijgen.
Ben nieuwsgierig of ik medestanders/tegenstanders vind, ik zie het wel.
alhambra
16-10-2023 om 21:11
Het dan denk ik een type pil
Vitaminepil (11), maar geen link met herinneringen
Abortuspil (10), te kort
Anticonceptiepil (15), te lang
Verjongingspil (14), te lang
Ik denk nog even verder...
letterkoekje
16-10-2023 om 21:13
alhambra schreef op 16-10-2023 om 21:11:
Het dan denk ik een type pil
Vitaminepil (11), maar geen link met herinneringen
Abortuspil (10), te kort
Anticonceptiepil (15), te lang
Verjongingspil (14), te lang
Ik denk nog even verder...
Dat heb je helemaal juist. En nu je dat weet moet je de opgave nog eens heel goed lezen. Want daar kan je vinden welke pil je moet innemen.
En er zijn veel pillen hoor: migrainepil, maagpillen, keelpilletjes, ........ (de pil die hier bedoeld wordt), antibioticapillen, reisziektepillen, ..., ... De apotheek ligt vol met pillen.
(De bibliotheek ook! )
Je kan het alhambra!!!
letterkoekje
16-10-2023 om 21:13
Voor Tover-Feetje:
6 letters: heeft het licht laten branden.
Daarvan denk ik, ofwel vinden ze het ogenblikkelijk, ofwel gaat dit weer een taaie zijn. Maar ik vind deze tof.
alhambra
16-10-2023 om 21:20
Ik heb hem! geheugenpil (wel even moeten opzoeken dat zoiets bestaat, lijkt me kwakzalverij). Mooi woord trouwens, kwakzalverij!
Ik ben echt totaal op het verkeerde been gezet door het woord innemen, haha.
alhambra
16-10-2023 om 21:20
Tover-Feetje schreef op 16-10-2023 om 21:09:
Mis ik weer de laatste post, kom ik ook aankakken met mijn hint
Ik had hem duidelijk wel nodig
letterkoekje
16-10-2023 om 21:46
alhambra schreef op 16-10-2023 om 21:20:
Ik heb hem! geheugenpil (wel even moeten opzoeken dat zoiets bestaat, lijkt me kwakzalverij). Mooi woord trouwens, kwakzalverij!
Ik ben echt totaal op het verkeerde been gezet door het woord innemen, haha.
Je hebt het toch maar weer gedaan! Morgen een nieuwe?
alhambra
16-10-2023 om 22:03
letterkoekje schreef op 16-10-2023 om 21:46:
[..]
Je hebt het toch maar weer gedaan! Morgen een nieuwe?
Leuk! Dank je!
masatu
16-10-2023 om 22:36
Welke crypto's zijn nu nog niet geraden? Ik ben het overzicht even kwijt geraakt..
Tover-Feetje
16-10-2023 om 23:13
letterkoekje schreef op 16-10-2023 om 21:13:
Voor Tover-Feetje:
6 letters: heeft het licht laten branden.
Daarvan denk ik, ofwel vinden ze het ogenblikkelijk, ofwel gaat dit weer een taaie zijn. Maar ik vind deze tof.
Edison
letterkoekje
17-10-2023 om 09:26
Voor 'het clubje alhambra':
Korte passie = 7 letters (en ik geef al een tip): letterlijk vertalen
Dommelen = 9 letters
Voor alle anderen:
Is dodelijk en geslepen = 12 letters
Speelhuis = 13 letters
Mocht het zijn dat je al onmiddellijk de oplossing weet, stuur me dan liever een PB dan is er voor de anderen nog even wat langer plezier.
Nadien ga ik dan natuurlijk melden wie als eerste de goede uitkomst had. Anders raak ik te snel door mijn voorraad heen. Thank you!
Tover-Feetje
17-10-2023 om 18:59
Ik kwam er net een tegen, heb jij ook wat letterkoekje
Niet moeilijk, wel grappig (vind ik dan).
Kappersgerief in een kippenhok = 8 letters
Earlgreythee
17-10-2023 om 19:01
Leuk topic! Ik ben gek op cryptogrammen. Maak elke week het cryptogram uit Trouw. Ik heb nu een paar opgaves nog niet gevonden. Kan ik die hier delen, dat jullie mee kunnen denken? Of is dat niet de bedoeling van dit topic? 😊
Schemerlampje
17-10-2023 om 22:18
Earlgreythee schreef op 17-10-2023 om 19:01:
Leuk topic! Ik ben gek op cryptogrammen. Maak elke week het cryptogram uit Trouw. Ik heb nu een paar opgaves nog niet gevonden. Kan ik die hier delen, dat jullie mee kunnen denken? Of is dat niet de bedoeling van dit topic? 😊
Wat mij betreft mag dat? Leuk juist om het samen uit te vogelen.
Schemerlampje
17-10-2023 om 22:19
Is dodelijk en geslepen = 12 letters
Doet mij aan iets met een mes of zwaard denken. Of zou het geslepen in de betekenis van sluw zijn?
Speelhuis = 13 letters
Een …….gebouw?
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.