Sport en bewegen Sport en bewegen

Sport en bewegen

cryptogrammen

Zeepaardje dan misschien?

Miekje6 schreef op 09-10-2023 om 08:29:

[..]

Hmm met 8 letters had ik ingezet op zee-paard (zeep-aard). Ik denk er nog even over na

Maak er dan zeepaardje van 
Sunlight = zeep
(klein) karakter = aard(je)

Schemerlampje schreef op 09-10-2023 om 09:34:

Zeepaardje dan misschien?

Waarom mis ik toch iedere keer de laatste post 

Tover-Feetje schreef op 09-10-2023 om 09:55:

[..]

Waarom mis ik toch iedere keer de laatste post

🤣

Tover-Feetje schreef op 09-10-2023 om 09:55:

[..]

Maak er dan zeepaardje van
Sunlight = zeep
(klein) karakter = aard(je)

🙈 oeps, zo geleid door de tips van anderen, blijkbaar nog niet helemaal wakker 's ochtends.. ik vind hem leuk! 

letterkoekje

letterkoekje

09-10-2023 om 14:49 Topicstarter

Miekje6 schreef op 09-10-2023 om 10:56:

[..]

🙈 oeps, zo geleid door de tips van anderen, blijkbaar nog niet helemaal wakker 's ochtends.. ik vind hem leuk!

En ik maar opnieuw op mijn vingers tellen hoeveel letters zeepaardje telt. Eén, twee, drie, vier, vijf, .... tien.

En dan staat daar: zeepaard, oh jammer, da's te weinig letters. En ik weer tellen!  Want dat kon toch niet dat mijn vriendinnen-puzzelaarsters niet dachten dat ze van zeepaard ook zeepaardJE (en dat het dan 8 + 2 = 10 letters zijn)!

Eind goed, al goed, ZEEPAARDJE !!!

Zijn er nog puzzels die moeten opgelost worden of is het 'huiswerk' gemaakt? Dan plaats ik weer wat.

letterkoekje schreef op 08-10-2023 om 19:50:

Weer een makkelijkere en een moeilijkere:

Makkelijk: 7 letters - drekletter
Moeilijk: 10 letters - het kleine karakter van Sunlight

We hebben de drekletter voor Alhambra nog 
Kom op Alhambra...je kan het 

Tover-Feetje schreef op 09-10-2023 om 16:36:

[..]

We hebben de drekletter voor Alhambra nog
Kom op Alhambra...je kan het

Dank je!

Ik kom er niet goed uit.

Drekletter (5)

Ik denk aan baggert maar dat is te lang.

letterkoekje

letterkoekje

09-10-2023 om 19:13 Topicstarter

alhambra schreef op 09-10-2023 om 17:45:

[..]

Dank je!

Ik kom er niet goed uit.

Drekletter (5)

Ik denk aan baggert maar dat is te lang.

Ik ga iets bekennen: toen ik deze puzzel typte, heb ik de oplossing 'gepubliceerd'. Jaja, ik ben een schrijver, euh schrijfster!  Gelukkig toen ik 15 seconden mijn schrijfsel had gepost, dacht ik, was dat nu juist? Oh, neeeeeee, ik moest drekletter schrijven en ik heb ....... geschreven. Snel post opnieuw opgeroepen en oplossing vervangen door opgave. Blijkbaar niemand gezien! Of niemand zegt het! 

Alhambra, dit is een typisch voorbeeld van 'vertalen' hoor. Vertaal en vertaal en je hebt het. Maar neen, echt, we willen geen druk leggen want dan lukt het helemaal niet. Denk gewoon rustig na. Misschien terwijl je eens door straten wandelt. Of - als je landelijk woont zoals ik - als je tussen de velden en de weiden loopt. 

Ik zal de andere nog eens laten denken, zie: 

7 letters voor deze eenvoudige omschrijving 

Avifaunisch tuig

En ik ben weer véééééééééél te goed: Avifauna is het gedeelte van het dierenrijk dat alleen uit vogels bestaat.

Succes lieve dames.

letterkoekje schreef op 09-10-2023 om 19:13:

[..]

Ik ga iets bekennen: toen ik deze puzzel typte, heb ik de oplossing 'gepubliceerd'. Jaja, ik ben een schrijver, euh schrijfster! Gelukkig toen ik 15 seconden mijn schrijfsel had gepost, dacht ik, was dat nu juist? Oh, neeeeeee, ik moest drekletter schrijven en ik heb ....... geschreven. Snel post opnieuw opgeroepen en oplossing vervangen door opgave. Blijkbaar niemand gezien! Of niemand zegt het!

Alhambra, dit is een typisch voorbeeld van 'vertalen' hoor. Vertaal en vertaal en je hebt het. Maar neen, echt, we willen geen druk leggen want dan lukt het helemaal niet. Denk gewoon rustig na. Misschien terwijl je eens door straten wandelt. Of - als je landelijk woont zoals ik - als je tussen de velden en de weiden loopt.

7 letters voor deze eenvoudige omschrijving

Avifaunisch tuig

En ik ben weer véééééééééél te goed: Avifauna is het gedeelte van het dierenrijk dat alleen uit vogels bestaat.

Succes lieve dames.

Ik denk dat ik het weet, maar weet het niet zeker. Ik laat het nog even open, voor het geval ik het goed heb.

letterkoekje schreef op 09-10-2023 om 19:13:

[..] 

7 letters voor deze eenvoudige omschrijving

Avifaunisch tuig

Succes lieve dames. 

Vlerken?

letterkoekje

letterkoekje

09-10-2023 om 20:15 Topicstarter

Strijkijzer schreef op 09-10-2023 om 19:57:

[..]

Vlerken?

Hummm, dat zou ook nog geen slechte zijn. Maar het is het niet. Ik mis een bepaalde nuance. (Kan hier verder niks over zeggen, je zal later wel begrijpen waarom).

Toch een compliment, strijkijzer. 

ps: vorige post typfoutje: ik zal de andereN nog eens laten denken. 

drekletter: poept?

letterkoekje

letterkoekje

09-10-2023 om 21:34 Topicstarter

alhambra schreef op 09-10-2023 om 21:07:

drekletter: poept?

Kan je dat uitleggen alhambra. Want min of meer moet je elke cryptopuzzel kunnen uitleggen. 

Ik zie wel dat je drek in poep omzet. Dat heb je goed gedaan, je hebt drek 'vertaald'. Aleen niet in het juiste (vieze) woord. Maar het principe heb je goed toegepast. 

Dus nog wat verder doen, je gaat er komen. En op het ogenblik dat je de juiste oplossing hebt gevonden, dan zeg je: ah, ja, natuurlijk. Dit is zus en dat is zo en die vormen samen de oplossing.

Echt - altijd proberen - of crypto kan 'uitgelegd worden'.

Is geen schande dat je het nog niet hebt, iedereen is met zijn eerste cryptootje begonnen. En hier in dit topic schrijven mensen, aan wiens enkels ik nog niet kom. Zo goed zijn zij en zo 'groen' ben ik. Want een opgave posten is natuurlijk van het makkelijkste. 

Ik dacht ik plaats van de chocoladeletterT een T van poep. PoepT.
Ik blijf verder denken!

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.