Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

Behoefte bij Dameskleding dragen

letterkoekje schreef op 01-07-2024 om 14:22:

[..]

Waar ik wel blij voor ben, Watertoren, is dat die vriend van jou, zulk een psychisch evenwichtige vriendin heeft. Was ie gelijk van zijn vreemde drang verlost zonder dat het hem geld kostte. Je moet het maar van jezelf durven zeggen dat jullie die schreeuw om aandacht hebben opgelost!

Ik lees in je OP een aantal aannames, en die proeven alsof jij best vaak invult voor een ander. Waarom doe je dit? Waarom ga je de -moeilijke- gesprekken niet aan?

In een post las ik ook dat 'dit soort mannen' psychische hulp nodig hebben. Degene die het noemde bedoelde het negatief, maar psychische hulp/therapie kan wel degelijk een goed idee zijn. Ik lees namelijk in jouw tekst de worsteling met jezelf, met je verlangens en met jouw zelfbeeld. Dat is iets wat je niet alleen hoeft te doen. 

Nu weet ik niet of je serieus bent met je post, of dat het een pre schoolvakantie topic is... maar wellicht leest iemand het die ook deze vragen heeft.

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

02-07-2024 om 10:20

18 tot 25
Denk dat de gemiddelde leeftijd hier 40 plus is 😜

Knip 
Verkeerde topic.

ik zou kunnen reageren maar helaas val ik niet binnen de leeftijd.

Ik dacht dat het ging over hoe je moet poepen of plassen als je vrouwenkleding draagt...

febag schreef op 03-07-2024 om 08:02:

Ik dacht dat het ging over hoe je moet poepen of plassen als je vrouwenkleding draagt...

Had ook gekund, inderdaad. Maar 'behoefte hebben', is dat niet eerder een Vlaams woord dan een Nederlands? 

Ben jij NL of B, febag?

Ik ben Nederlands. De 'verwarring' komt vooral door het woord bij. Ik zou zeggen dat behoefte aan dameskleding. Tenminste, als ik die behoefte zou hebben, maar ik heb geen psychische problemen  die behoefte niet.

.

(Too soon?)

Waar zit je behoefte? Zoals ik je openingspost lees, klinkt het als een fetish. Specifieke merken, specifieke stoffen (leer en satijn). Is het voor jou iets seksueels of iets dat je gewoon mooi vindt? Het laatste lijkt steeds minder een ding te zijn. Dus het wordt steeds geaccepteerder om je op een bepaalde manier te kleden. Misschien dat ze er thuis ook aan wennen.

Maar als het iets seksueels/sensueels voor je is, dan hebben de meeste mensen daar niet zoveel trek in. Dan kun je je beter aanmelden bij fetisgroepen waar je je kink kan ontdekken.

ik heb hetzelfde. Ik draag ook graag dames kleding. Rok, jurk, kousen, lingerie. Het voelt gewoon lekkerder. En mijn vrouw weet het ook. En ze vind het helemaal prima. Je doet er niemand kwaad mee. Tja of het raar is... wat is nog raar in deze wereld? We vinden het ook heerlijk om de rollen om te draaien tijdens sex. Ze neukt mij. Maar dat is misschien een ander topic waard. 

Maar om met kleding naar buiten te gaan. Alleen lingerie niemand die het ziet maar andere kleding dat doe ik niet. Make up doe ik ook niet. Ik hou het bij kleding. En daar voel ik me fijn bij.

Ik vind het overigens wel opvallend dat het mij soms overkomt alsof veel meer mannen dan vrouwen een vorm van een fetish ergens voor hebben. Ben wel benieuwd hoe dat komt. Is dat iets in de gemiddelde mannenhersenen dat daarvoor zorgt?
Mannen naar vrouwen, mannen naar zichzelf, mannen in de gay scene. Veel en vaker fetishes dan vrouwen. Ken niet echt een vrouwen gay fetish scene itt de mannen gay scene. Ik ben benieuwd waar die pre-occupatie van mannen voor iets mee samenhangt?

Niet dat een kunst voorkeur een fetish is. Maar ook daar zie ik een veel grotere aanwezigheid voor een voorliefde van erotische kunst of -voor hetero mannen- voor het vrouwelijke naakt.
Terwijl je een stuk minder vrouwen treft die continue mannelijk naakt schilderen. Terwijl heel veel mannelijke kunstenaars minimaal vrouwelijk naakt hebben zitten in hun ouvre. Dus toch ook daar weer een bepaalde pre occupatie. En dan zijn het ook de mannen die die kunst willen bezitten. Ook weer (hetero) mannen.

Al met al vraag ik me af wat daar aan ten grondslag ligt. Wat maakt voor toch een groot deel van (hetero) mannen die fascinatie voor vrouwenlijven en vrouwenkleding zo prominenter aanwezig dan de fascinatie die vrouwen naar mannenlijven en mannenkleding hebben. En voor gays wat die fascinatie is met kleding of stofsoorten op een seksuele opwindende manier te ervaren? Ik heb vanuit wat vrienden begrepen dat er echt best wel wat soorten kledingfetishes zijn.

Ik zie op sommige festivals wel eens mannen in een rok lopen.
ik wil niet vertellen welke festivals, want dan word ik wat herkenbaar.

Maar ik denk dat als je naar een cosplay- bijeenkomst gaat, mensen het ook accepteren als je als vrouw gekleed bent.
(ik ben er zelf nooit geweest. Je zou er eens heen kunnen gaan in een mannen-rol, om de sfeer te proeven).

Ook op het Oerol-festival zag ik eens een medewerker de hele week in een rok (wel een Schotse rok, dus toch mannenkleding?).

Ik vind het opvallend dat het verschil vooral enige seksuele lading lijkt te hebben. Mannen die vrouwenkleding (niet een schotse rok dus en ook niet tijdens een transitie) willen dragen, omdat het ze erotische gevoelens geeft.
Ik ken dat andersom niet van vrouwen die graag een stropdas dragen zodat ze daar de hele dag door een beetje opgewonden van raken. Ik ken ook geen vrouwen (maar misschien zijn ze er wel) die puur van een vrouwen kledingstuk opgewonden raken. Hooguit vinden ze het esthetisch mooi om naar te kijken, zoals naar een bos bloemen. Maar niet vanuit kloppende schaamlippen. Of hooguit vinden ze de gedachte prikkelend dat het hun partner opwindt. Maar het kledingstuk zelf? Nog nooit gehoord. Heb gewoon de indruk dat het vrouwen seksueel niet zoveel doet om een panty aan te trekken of hakken.

iedereen moet voor zichzelf kunnen bepalen wat te willen dragen vind ik . Ik ben zelf een vrouw, maar ik hou niet van supervrouwelijke kleding, meer van stoere androgyne kleding. Heel af en toe draag ik een jurk, maar meestal voel ik mij toch beter in een broek . Ik draag overigens ook geen make-up en heb nog nooit mijn haren hoeven verven. 

Tja, dat is in grote lijnen allemaal vanuit de evolutie prima verklaarbaar. Mannen kunnen hun genen verspreiden door zo veel mogelijk vrouwen te bevruchten. Vruchtbare vrouwen worden gemiddeld aantrekkelijker gevonden. Voila: focus op aantrekkelijke vrouwen.
Vrouwen moeten oppassen dat ze geen kinderen met de verkeerde krijgen, want ze hebben veel minder kansen en moeten dat kroost nog groot krijgen ook. Dan ga je niet alle mooie mannen najagen.
En ja, de tijden zijn veranderd, maar onze genen veranderen niet zo snel. 

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.