Seksualiteit Seksualiteit

Seksualiteit

BDSM, voor de liefhebbers - deel III (gesloten)

Naar laatste reactie
Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.

Ik maak momenteel even niet zoveel mee. Ik was op vakantie en daarna ging sub op vakantie en die is pas begin september terug. Maar ik lees en leef met jullie allemaal mee. Met Dom is het nog steeds alleen virtueel en telefonisch maar wel heel leuk en opwindend. 

Wat ik mij afvraag (ik ben echt nog heel bleu), wat is fijn aan pijn? De onderdanigheid en de overgave aan iemand vind ik heerlijk. Maar als zo iemand je echt pijn gaat doen zoals ik hier lees........ Dit is een serieuze vraag omdat Dom wel eens vraagt wat hij mag doen. Tot nog toe dus bitter weinig 

Blijf vooral dicht bij jezelf Thora, mijn jongere ik liet zich veel meer pijn doen dan fijn was, omdat ik dacht dat het erbij hoorde. Ik werd daardoor bang voor bepaalde soorten pijn, omdat mensen echt totaal over grenzen heen gingen en ik dat pas na de pijnprikkels door had. Nu ga ik veel meer van mijn eigen behoeftes uit. Das wellicht niet super onderdanig, maar beschermt wel tegen negatieve ervaringen.
Wil jij en je Dom toch graag een pijnspel kan het helpen om jouw pijnscore af te spreken(0-10) tot hoeveel pijn hij je mag doen. Dan kun je steeds samen checken hoeveel pijn iets deed en leer je elkaar zo ook beter kennen.

Lollypopje

Lollypopje

21-08-2023 om 20:27 Topicstarter

@Thora
Ik sluit me aan bij Citroentje. Als jij niks met pijn hebt, dan heb je niks met pijn. Pijn is geen verplicht onderdeel van bdsm en onderdanigheid. Dus luister daarbij naar jouw behoeftes en jouw grenzen.

Ik heb/had altijd heel veel met pijn. Echter begon dat altijd pas als pijn niet meer lekker was. Als pijn lijden werd. Dan pas gaat het wat doen in mijn hoofd. Niet alleen omdat ik daardoor heen moet om me er aan over te kunnen geven en er heerlijk op te zweven, maar ook omdat ik een kink voor lijden heb.

Maar voor pijn moet ik me wel heel goed voelen, zowel fysiek en mentaal. Anders kan ik niet door de pijn heen en wil ik vooral vluchten en/of iemand slaan. Dat laatste ooit gemerkt toen ik niet goed in mijn vel zat en toch met heftige pijn speelde.

Voor mij ook wel goed om te weten, want zelfs als ik ooit weer kan spelen dan weet ik daardoor dat met zulk heftige pijn spelen waarschijnlijk niet mogelijk is en dat zal een D dan gewoon moeten accepteren. Wil hij toch meer, dan ben ik niet de juiste. Of hij moet daarvoor iemand voor er naast zoeken en accepteren dat het met mij milder moet. Helaas.

Lollypopje

Lollypopje

21-08-2023 om 20:34 Topicstarter

ik word er meestal ook niet geil van, hoewel mijn lichaam er wel op reageert.
Ik heb dan ook weleens gezegd dat als je me nat wilt hebben een paar tikken geven sneller werkt dan het glijmiddel pakken 😂

ik weet het ook nog niet Thora, en ik heb mijn date aangegeven, dat we daar beter niet mee gaan beginnen en het later pas gaan ontdekken. Ik vind de 0-10 methode van citroenrje fijn klinken. 

@Thora: nou, het is supersaai: maar wat de rest dus zegt. Ik heb nog niet zoveel ervaring met pijn... maar ik weet ondertussen wel dat het niet bij mijn BDSM beleving past. 
Maar ik weet wel dat ik van doffe pijn hou. Dus een spanking met blote handen of die hele zware floggers op je rug voelen dreunen, zodat de lucht uit je longen wordt geslagen. En ik weet ook dat ik een hoopje ellende word van zelfs maar een hint naar tepelklemmen 

Daar wil ik nog aan toevoegen dat het niet per se 'heel veel' pijn hoeft te zijn. Een vleugje is voor sommigen meer dan genoeg. En dat is toch ook ok? Je moet jezelf niet gaan vergelijken met anderen, hoeveel zij kunnen incasseren, hoe lang zij kunnen doorgaan. Iedereen is een uniek (pijn)konijn, met eigen voorkeuren en eigen grenzen.

Bedankt voor jullie oprechte reacties. Dat van 0-10 is inderdaad een fijne methode. Op zich vind ik een beetje haren trekken en een paar klappen op de billen wel wat  hebben. Maar met zwepen enzo...... Of hard bijten of trekken dat vind ik dan weer wat minder. De tijd zal het leren. Voorlopig vind ik het leuk en spannend en denk ik dat deze mannen niet voor niets op mijn pad gekomen zijn. Bijna tegelijkertijd ook nog. Via dezelfde (vanilla) datingsite.

Ik heb wel eens echt ruige sex gehad, dat mijn sexpartner echt dacht dat ik pijn zou hebben...  maar dat had ik dan niet  En dan wel bont en blauw de volgende dag. Misschien mis ik wat zenuwuiteinden 

@Thora, ik hou wel van gepijnigd worden. Ik ben nu aan het daten/spelen met mijn date die nog geen ervaring heeft met bdsm en we zijn het samen een beetje aan het bekijken. Ik vroeg aan hem of hij er op kickte als hij me pijn deed. Hij zei dat hij het gewoon leuk vond hoe ik erop reageerde. Dag erop liggen we samen op de bank. Hij doet van alles om me pijn te doen en ik lig allemaal te kermen. Werd ie toch wel even opgewonden van en kwam seks van… vond ik dan wel weer leuk. 

En hij denkt echt juist dat ik een lage pijngrens heb, terwijl ik weet dat dat echt niet zo is. Ik ben wel super gevoelig bij een enkel kriebeltje op mijn been, dan meteen kippenvel, een geluidje wat me ontsnapt. Hij denkt daarom dat ik misschien overgevoelig ben als hij me pijn doet. Best gek. Maar wel interessant. 

Ik heb wel wat enigszins vrij brute dingen ondergaan. Maar dan was ik achteraf wel trots en een fijne ontlading. En litteken (iets met hitte) waar ik op terug kijk als een fijne herinnering. Daar was van te voren niet over nagedacht dat dat zou kunnen gebeuren dat het een plek op mijn lijf zou blijven …dus voortaan zou ik datgene niet meer doen. 
Dus nee, geen lage pijngrens zoals mijn date misschien denkt. Maar weet hij veel. 😇

Qua pijn is het toch onderzoeken, en niet onbelangrijk, je hoofd moet er naar staan. Ik kom soms ook soort van opzien tegen een sessie. Terwijl je het wel wilt.

Dus leer naar jezelf luisteren. Laat niet over je grenzen gaan maar ga wel ontdekken waar die grenzen liggen. Wat ik zei over soort van opzien tegen een sessie, wond me ook wel ergens op (niet het opzien zelf maar wel ergens wat ik wil in mijn zoektocht ) Daar zit dan toch ergens een kick.Maar goed dat is voor mezelf gesproken. 
En je hebt geen haast. Klein beginnen. 

Ik kom net terug van een dagje met het gezin (vader van mijn kinderen en mijn kinderen, vader en ik zijn niet meer samen) bij beginnende vriendschap met een vrouw die ik graag mag. Ik weet niet of ik spoken zie maar er zijn wat gedachtes bij mij voorbij gekomen… Ik kan het nog niet helemaal plaatsen. Leek toch alsof er wat gehint werd door haar. Eigenlijk ben ik wel benieuwd maar pffff. Ik vind het leuk. 😊

Lollypopje

Lollypopje

22-08-2023 om 07:37 Topicstarter

Speciaal voor de liefhebbers een "kort college" of pijn

De ene pijn is de andere niet

Context
Pijn in een pijnspel voelt anders dan pijn  buiten een spel. Alleen al dat je er voor kiest, maakt dat je het anders ervaart. Dus dat iemand van pijn houdt, betekent niet dat hij ook van 'vinger tussen de deur pijn' houdt, zoals dat vaak voor bdsm'ers wordt gezegd.

Soorten pijn en materiaal
Niet elke pijn voelt hetzelfde. Pijn kan brandend, snijdend, dof, etc voelen en van het ene soort houden betekent niet dat je het andere net zo fijn vind.
Ik ga bijvoorbeeld heel slecht op brandende pijn, daarom hou ik minder van spankings al vind ik de intimiteit daarvan wel fijn. Houten paddels haat ik om die reden.
De pijn van klemmen vind ik meestal hels, daar kan ik niet goed in zakken omdat het continu is. De enige keer dat ik heb gesmeekt om te stoppen, was dan ook bij een spel waar ik vol gezet werd met klemmen.

Materiaal maakt dus veel verschil bij het soort pijn, maar ook dan betekent deze naam niet dat het hetzelfde voelt. Floggers zijn er bijvoorbeeld in vele soorten en maten. Er zijn die een zachte impact hebben, er zijn snijdende floggers, maar ook juist zware doffe floggers. Dat hangt allemaal af van het soort materiaal, maar ook bijvoorbeeld van de grote, het gewicht of de vorm van de stroken. Stroken met knopen voelen anders dan zonder.

Hetzelfde geld voor canes een dikke voelt heel anders, dan een dunne die flink zwiept. En een wasknijper als klem voelt weer anders dan een papierklemmetje.

Techniek
Zelfs het meest enge heftiguitziende slagmateriaal kan super lief zijn, mits goed gehanteerd. Ik ken mensen die hun bullwhip (soort single tail) zo goed beheersen dat ze je ermee kunnen aaien, zelfs als je denkt dat hij heel veel pijn gaat doen.
Met een dikke cane zou je iemand ook masserende slagen kunnen geven.
Gewoon door zachter en op specifieke plekken te slaan.

Maar ook ritme maakt een hoop verschil. 
Komende slagen snel achter elkaar dan heb je minder tijd om ze te verwerken en is het vaak heftiger.
Krijg je na elke slag even een paar seconde om de pijn door je lijf te voelen gaan, dan voelt het er weer anders.
Net als dat er een ritme wordt gevolgd of dat de slagen onvoorspelbaar zijn.

Net als bij huizen geld ook bij pijn "lokatie, lokatie, lokatie"
Dan heb ik het niet over waar je beter wel of niet kunt slaan, maar vooral op hoeveel verschil de plek kan maken in hoe de pijn voelt. Ik kan bijvoorbeeld veel meer hebben op mijn rug en billen, dan op mijn voorkant. Ik ken echter ook mensen bij wie het dan weer precies andersom is.

Pijn, ook als je er van houdt, is dus echt super persoonlijk. Dus als je er mee wilt experimenteren neem dan ook de tijd om te ontdekken wat bij jou past en of er een soort is die jij wel fijn vind.

Of doe het gewoon allemaal lekker niet, want spelen met pijn is geen noodzaak of verplichting. Het is simpelweg een van de vele opties

Haha Lolly, dat lesje heeft mijn mentor mij ook gegeven toen ik vroeg wat een cane en een vlogger waren 

In theorie dan he.... 

Ik heb zooooooooo zin in vrijdag. Ons contact nu verloopt echt heel fijn. Hij stelt ontzettend veel vragen, maat niet op een vervelende manier. Ik heb helemaal kriebels.

En probeer ondertussen echt mijn verstand erbij te houden 

Lollypopje

Lollypopje

23-08-2023 om 06:40 Topicstarter

@Beau Daarom kan ik dus niks met traditionele sub/bdsm-lijsten, want dan staat daar alleen zo'n voorwerp zonder context. 

En dan heb ik nog niet eens benoemd dat hoe je in je vel zit ook invloed kan hebben op je pijnbeleving. Net als tijd van de maand en bij mij ook hoe onderdanig ik me voel naar iemand. Hoe dieper mijn onderdanigheid hoe meer ik kan hebben.

Heel veel plezier vrijdag, het komt al lekker snel dichterbij

Ik ben nog een beetje afgeleid door die vrouw waar ik het eerder over had. Ik zie haar vandaag ook weer. Het leidt af van mijn date. Ik vind dat eigenlijk ook wel goed, ik denk dat het beter is om niet de hele tijd zo happig (of iets) te doen.

@Beaunicorn, het is al bijna vrijdag! Eventjes verder zwijmelen tot het zover is. 

Reageer op dit bericht

Dit forum topic is gesloten, er kan niet meer gereageerd worden.