Relaties Relaties

Relaties

Zonder echtgenoot op vakantie

Mijn man houdt niet van vakanties. En ik wel…

Nu hebben we nog 2 thuiswonende kinderen en kan het er net vanaf om elk jaar een weekje in de zomer (liefst in Nederland)en een lang weekend in de winter weg te gaan. Hij gaat dan zelf nog wel 2 of 3 keer op studiereis (niet vanuit z’n werk) en ik ga zelf ook nog een keertje weg met de kinderen en met vriendinnen.

De keren dat we samen weg zijn zijn vaak niet leuk. Hij is moe, wil rust en ik mag het uitzoeken met de kinderen. 
Nu gaan de kinderen niet eeuwig meer mee. En dan? Vriendinnen vinden een nachtje weg leuk, maar een echte vakantie doen ze liever met hun echtgenoten. Familie idem dito. Ik heb al gekeken naar wat alleen gaande reizen, maar die zijn vaak gericht op singles. 
Iemand nog tips voor leuke organisaties (of om mijn man om te krijgen😉)?

Ik vind alleen op vakantie gaan echt niet fijn. Dan ga ik liever niet. 


Ik lees even mee, ik ben ook wel benieuwd of er leuke groepsreizen zijn die niet gericht zijn op dating, lijkt mij ook leuk! Mannen bewegen in richtingen waar ze niet vanzelf in bewegen; dat probeer ik los te laten. Jammer dat je man niet wat meer zijn best wil doen om het voor jou leuk te maken!

Alleengaande vakanties heten singlereizen, omdat iedereen single/alleen reist, maar het is geen date-vakantie. Mensen die meegaan gaan mee omdat ze graag op vakantie gaan, maar niemand hebben om samen mee te gaan en ze niet alleen willen gaan. Ze zitten dus in hetzelfde schuitje als jij, maar dan zonder relatie. Ik denk dat je het best zou kunnen overwegen om op zo'n vakantie te gaan.

Lenthe_ schreef op 24-07-2024 om 12:50:

Alleengaande vakanties heten singlereizen, omdat iedereen single/alleen reist, maar het is geen date-vakantie. Mensen die meegaan gaan mee omdat ze graag op vakantie gaan, maar niemand hebben om samen mee te gaan en ze niet alleen willen gaan. Ze zitten dus in hetzelfde schuitje als jij, maar dan zonder relatie. Ik denk dat je het best zou kunnen overwegen om op zo'n vakantie te gaan.

Oh echt? Ik had altijd het idee dat dat een beetje de impliciete verwachting was bij dat soort reizen? Maar jouw ervaring is dat er dus ook regelmatig mensen met relaties meegaan?

Gelebloem schreef op 24-07-2024 om 13:17:

[..]

Oh echt? Ik had altijd het idee dat dat een beetje de impliciete verwachting was bij dat soort reizen? Maar jouw ervaring is dat er dus ook regelmatig mensen met relaties meegaan?

Ik heb verschillende vriendinnen die jaarlijks met single-reizen meegaan. Van Zuid-Amerika, Azië tot wintersport in Oostenrijk, alles kan. Zij zijn heel enthousiast!

Gelebloem schreef op 24-07-2024 om 13:17:

[..]

Oh echt? Ik had altijd het idee dat dat een beetje de impliciete verwachting was bij dat soort reizen? Maar jouw ervaring is dat er dus ook regelmatig mensen met relaties meegaan?

Nou ik denk dat die verwachting bij een zee/strand uitgaanvakantie wel een hogere kans heeft. 

Ik ben trouwens vaker alleen op reis geweest maar nooit een speciale singlereis

Nee joh, een groepsreis is echt niet per definitie een date-vakantie! Overigens ben ik ook weleens met een groepsreis meegeweest waar zowel stelletjes (partners of vrienden/vriendinnen) als singles (mensen in hun eentje) mee waren. Dat kan ook nog, dan heeft het sowieso al wat minder een ‘date-gehalte’. Maar gewoon doen hoor, zo’n groepsreis is echt een enorm leuke manier om (verre) bestemmingen te ontdekken in je eentje. 

Volgens mij mag je jij Crusj gewoon een relatie hebben.

Gaat puur omdat je op vakantie wil en niet leuk vind alleen te gaan.

De meesten zijn wel single. Maar dit kunnen niet controleren. Ik zou gewoon eens bellen naar zo'n organisatie. 

jerilla

jerilla

24-07-2024 om 16:46 Topicstarter

crusj had ik nog niet gezien. Ik zag dat ze inderdaad niet als ‘date reis’ willen worden weggezet. Ik zag alleen weinig verre bestemmingen op dit moment en dat is wel waar ik graag een keer naartoe zou willen. (Curaçao trekt me alleen niet zo), maar qua type organisatie wel heel interessant. 

Ik ben voor, na als tijdens mijn relatie op single vakantie geweest. Ook met of zonder kinderen en je kunt vaak door de manier van omschrijven ook wel een beetje beeld krijgen of het -ook- dategericht is of dat de voornaamste bindende factor alleenreizend is. Ze bestaan in allerlei gradaties, sterker gericht op daten of absoluut niet gericht op daten. Dan heet het vaker groepsreis ipv singles reis. Maar alles kan onder beide namen. Mensen in relatie, mensen met een vriendin of moeder mee, mensen zonder relatie. Je hebt ook groepsreizen voor alleenreizende ouders met kinderen.

Veel plezier!

UnknownCrocodile85

UnknownCrocodile85

24-07-2024 om 17:44

Wil man ook niet samen met jou weg ?
Zonder kinderen is het toch rustig?

jerilla

jerilla

24-07-2024 om 17:59 Topicstarter

Roos55 schreef op 24-07-2024 om 17:44:

Wil man ook niet samen met jou weg ?
Zonder kinderen is het toch rustig?

Dat gaat wel beter, maar liefst wil hij helemaal niet weg en thuis blijven in z’n vertrouwde omgeving met z’n vertrouwde dagritme. 

Ik ga ook een keer per jaar zonder man op vakantie, wij hebben namelijk heel verschillende interesses. Ik ga altijd met zo'n georganiseerde busreis, veel stellen, zussen, vriendinnen en wat alleengaanden. Gaat prima, je hebt aanspraak als je dat wil maar het hoeft niet. Ik trek graag mijn eigen plan en daar heb je ook ruimte voor

Geen single-reis, maar een gewone groepsreis en dan kijken wie er meereist?

Ik zou bijvoorbeeld niet graag in een groep met 15 single mannen belanden als getrouwde vrouw. Maar er zijn echt wel koppels die groepsreizen - zeker als het wat verder weg is of een bijzondere bestemming - boeken. Of die samen met een vriendin, moeder, vader, ... op stap gaan.

Hoezo gaat hij trouwens wel 2 keer per jaar op studiereis alleen maar vindt hij vakantie met het gezin totaal niets? Wat doet hij dan op die vakanties alleen?

Ik ben een paar keer met een singlereis mee geweest en daarbij waren ook altijd wel mensen die alleen reisden maar thuis nog een partner hadden. Dat was geen enkel probleem. 

Je kan vaak wel aan de omschrijving zien of het gericht is op daten of niet. In het eerste geval zou ik die reis links laten liggen, anders zou ik gewoon mee gaan. En als je twijfelt kun je altijd vooraf contact opnemen met de reisorganisatie. 

Wat moet ik me voorstellen bij de studiereizen die hij doet? Waarom kan dat wel?

Is er geen gezamenlijke vakantie te doen wat daar raakvlakken mee heeft?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.