Relaties

BritgetJones007
17-02-2025 om 20:37
Waarom
Mijn heeft van mij al mijn wachtwoorden. Van mijn mail, die hij altijd geopend had staan op zijn laptop (zelf heb ik geen laptop en gebruik ik ook eigenlijk niet. Ik doe alles op mijn telefoon). En van mijn bank, waar hij ook zo op kan. Dan was ik in de stad en kreeg ik van hem een telefoontje: was het leuk bij de H&M, want ik zag dat je iets gekocht had? Ook al mijn administratie (maar dan zo dat alleen hij de juiste gegevens heeft, maar ik geen weet heb waar). Van mijn eigen bescheiden spaargeld, daar heeft hij ook eens 1000 vanaf gehaald. Daar kwam ik achter en was verbaasd, want hij verdient genoeg. Toen bericht van bank met vraag of dit vanuit mij kwam en toen moest ik samen met mijn man dit regelen. Andersom zou ik bij mijn man nooit zoiets hoeven doen...
Ook bijv zaken met mijn Digi D code wat ik dan voor akkoord moet geven, is aan zijn mobiele nummer gekoppeld en niet aan de mijne? En komt dus bij zijn mobiele nummer een melding of ik dit ben en dan geeft hij akkoord?
Door omstandigheden was ik niet bij hypotheekaanvraag en heb dus toestemming gegeven ,maar als ik vraag hoe wat en waar krijg ik geen normaal antwoord hierover.
Ook heb ik meerdere keren formulieren onder mijn neus gekregen waarin ik afstand moest doen van de levensverzekering...in de zin van, dat als mijn man iets gebeurd dat ik dan nergens recht op heb ofzo en mijn kids, ook zijn kinderen. Bizar vond ik dat, want je wilt je gezin toch verzorgd achterlaten lijkt mij, als er ooit iets erg gebeurd? Zo vreemd.
En krijg ook nergens antwoord op, want hij regelt het allemaal en daar moet ik maar blij mee zijn.
En volgens mij weet hij ook onder welke naam ik hier schijf, want na inschrijving hier, zette hij twee weken later de film Britget Jones op en zette het beeld stil en keek mij heel doordringend aan en zei: Leuk hè, de film van Britget Jones en bleef mij zo aankijken....?
Even voor de duidelijkheid andersom heb ik nergens wachtwoorden van en op zijn eigen rekening geen zicht, want dat gaat mij niks aan. Of loopt de boel op dit vlak te verdraaien.
Gaat dit bij jullie ook zo? Dit is toch raar

RoodVruchtje
20-02-2025 om 19:18
stokstaart schreef op 20-02-2025 om 16:58:
Hoe gaat het nu Bridget?
Diezelfde vraag heb ik ook, want ik kan me best voorstellen dat je bent geschrokken van de vele reacties! Besef wel dat deze niet zijn geplaatst als aanval, maar uit bezorgdheid en goede bedoelingen.
Als je het lastig vindt eea openbaar te plaatsen, weet dat je ook eventueel een privébericht kunt sturen mocht je daaraan behoefte hebben en het voor jou veiliger voelt!

Waterfles
21-02-2025 om 06:18
RoodVruchtje schreef op 20-02-2025 om 19:18:
[..]
Diezelfde vraag heb ik ook, want ik kan me best voorstellen dat je bent geschrokken van de vele reacties! Besef wel dat deze niet zijn geplaatst als aanval, maar uit bezorgdheid en goede bedoelingen.
Als je het lastig vindt eea openbaar te plaatsen, weet dat je ook eventueel een privébericht kunt sturen mocht je daaraan behoefte hebben en het voor jou veiliger voelt!
Helemaal eens

Bolmieke
21-02-2025 om 08:40
Het kan ook zijn dat Bridget geen toegang meer heeft tot internet. Als haar man heeft mee gelezen kan hij bang geworden zijn dat Bridget is wakker geschud en hij haar daar verder van wil afsluiten. Misschien heeft hij wel het wachtwoord van de wifi veranderd

BritgetJones007
21-02-2025 om 09:14
RoodVruchtje schreef op 20-02-2025 om 19:18:
[..]
Ik begrijp zeker de goede bedoelingen. Het is alleen zo dat ik het in goed vertrouwen door mijn man laat regelen qua administratie, maar het begint nu vormen aan te nemen wat raar, vreemd en zeker controlerend overkomt. En dat vind ik niet oke. Alsof hij alle touwtjes in handen wil hebben.
Het stomme is ook dat ik zelf goudeerlijk ben en er wat mij betreft niks te vrezen is en zo trouw als een hond. Maar blijkt nu...dus ook wat naïef

Herfstappeltaart
21-02-2025 om 09:26
BritgetJones007 schreef op 21-02-2025 om 09:14:
[..]
Ik begrijp zeker de goede bedoelingen. Het is alleen zo dat ik het in goed vertrouwen door mijn man laat regelen qua administratie, maar het begint nu vormen aan te nemen wat raar, vreemd en zeker controlerend overkomt. En dat vind ik niet oke. Alsof hij alle touwtjes in handen wil hebben.
Het stomme is ook dat ik zelf goudeerlijk ben en er wat mij betreft niks te vrezen is en zo trouw als een hond. Maar blijkt nu...dus ook wat naïef
Ga je er iets mee doen Bridget?

Lexus
21-02-2025 om 10:18
BritgetJones007 schreef op 21-02-2025 om 09:14:
[..]
Tja ik kan me voorstellen dat het ook een schok is als veel mensen zeggen dat je echt moet oppassen en dat dit vreemd gedrag is. Zeker als je zelf eerlijk en trouw bent. Maar je moet oppassen dat wie je zelf bent, dat je dat niet op de ander projecteert, want dat lijk je te doen.
Ooit, zat ik met mijn aanstaande bij de notaris om huwelijkse voorwaarden te regelen. Zij zei 'je wilt niet geloven hoeveel vrouwen er financieel benadeeld worden omdat ze in goed vertrouwen alles door hun man laten regelen terwijl ze gvg zijn getrouwd'
Dus ik begrijp je shok hoor. Ben je nu concreet al iets aan het regelen?

Herfstappeltaart
01-03-2025 om 10:48
RoodVruchtje schreef op 01-03-2025 om 10:20:
Hoe gaat het nu met je BJ?
Daar ben ik ook benieuwd naar.

Zeespiegel
02-03-2025 om 08:14
BritgetJones007 schreef op 18-02-2025 om 18:08:
[..]
Omdat momenteel en voorlopig al mijn energie en tijd opgaat aan iets anders wat aandacht behoeft. Vanwege privacyredenen wil en kan ik hier niks over zeggen.
Wel zal ik achter mijn DigiD aangaan en zeggen dat ik dat in eigen beheer wil heben en DigiDcode veranderen en op mijn mobiel laten komen.
Waarvoor heb je je DigiD precies nodig dan? Voor belasting toch? Dus als hij dat invult dan kan ik dat op mijn mobiel verifiëren. Maar waarvoor nog meer?
Voor belasting, zorgverzekering, zorgportaal van ziekenhuis en huisarts, uitkeringen. In coronatijd was aanmelden voor een test zonder DigiD, uiteindelijk wel mogelijk, maar in het begin niet.
Mogelijk vergeet ik hier nog wat.

Biebel
02-03-2025 om 12:12
Zeespiegel schreef op 02-03-2025 om 08:14:
[..]
Voor belasting, zorgverzekering, zorgportaal van ziekenhuis en huisarts, uitkeringen. In coronatijd was aanmelden voor een test zonder DigiD, uiteindelijk wel mogelijk, maar in het begin niet.
Mogelijk vergeet ik hier nog wat.
Alles wat met de overheid te maken heeft, maar veel breder dan ‘de belastingdienst’. Ik heb net mijn afspraak voor het bevolkingsonderzoek borstkanker gemaakt mbt DigiD. Gekeken wat mijn pensioen is bij het pensioenfonds, met DigiD. Iets opgezocht over mijn zorgverzekering, met mijn DigiD. UWV? DigiD. Contact met gemeente over wat dan ook; identificeer je eerst met DigiD.
Contract met mijn apotheek, huisarts, ziekenhuis; je raadt het al. Ook via DigiD.
De controle daarover terugkrijgen is echt de eerste stap. Al was het maar omdat je DigiD je toegang biedt tot mensen en instanties die je kunnen helpen om ook op andere vlakken weer eigen baas te zijn.
(En wat je ook gaat aanvragen de komende tijd, ook mail of een account op sociale media; kies altijd voor iets wat ‘twee factor authenticatie’ heet, en stel dat in dat jouw telefoonnummer daarvoor gebruikt wordt.
Dat betekent dat bij elke poging om in te loggen, jij moet bevestigen dat jij het bent. Als je dat koppelt aan de telefoon in jouw hand, kan je echtgenoot niets zonder jouw medeweten. En kun jij zelf de touwtjes terug in handen krijgen. )

RoodVruchtje
02-03-2025 om 18:33
Biebel schreef op 02-03-2025 om 12:12:
[..]
Alles wat met de overheid te maken heeft, maar veel breder dan ‘de belastingdienst’. Ik heb net mijn afspraak voor het bevolkingsonderzoek borstkanker gemaakt mbt DigiD. Gekeken wat mijn pensioen is bij het pensioenfonds, met DigiD. Iets opgezocht over mijn zorgverzekering, met mijn DigiD. UWV? DigiD. Contact met gemeente over wat dan ook; identificeer je eerst met DigiD.
Contract met mijn apotheek, huisarts, ziekenhuis; je raadt het al. Ook via DigiD.
De controle daarover terugkrijgen is echt de eerste stap. Al was het maar omdat je DigiD je toegang biedt tot mensen en instanties die je kunnen helpen om ook op andere vlakken weer eigen baas te zijn.
(En wat je ook gaat aanvragen de komende tijd, ook mail of een account op sociale media; kies altijd voor iets wat ‘twee factor authenticatie’ heet, en stel dat in dat jouw telefoonnummer daarvoor gebruikt wordt.
Dat betekent dat bij elke poging om in te loggen, jij moet bevestigen dat jij het bent. Als je dat koppelt aan de telefoon in jouw hand, kan je echtgenoot niets zonder jouw medeweten. En kun jij zelf de touwtjes terug in handen krijgen. )
dit alles hebben we al eerder proberen duidelijk te maken, vooral dat iemand anders dan jijzelf enorm veel misbruik kan maken van jouw digiD-gegevens/-inlog. Juist in deze situaties, wanneer je je partner ‘vertrouwd’!
BritgetJones, laat je even weten of alles oké is? Ik zag nl enkele reacties van je op dit forum gisteren, dus zul je onze vragen ook voorbij zien komen. En als je het vervelend vindt dat wij er naar vragen, ook prima dat eerlijk aan te geven, dan zal ik er niet meer naar vragen ☺️

BritgetJones007
04-03-2025 om 08:31
RoodVruchtje schreef op 02-03-2025 om 18:33:
[..]
dit alles hebben we al eerder proberen duidelijk te maken, vooral dat iemand anders dan jijzelf enorm veel misbruik kan maken van jouw digiD-gegevens/-inlog. Juist in deze situaties, wanneer je je partner ‘vertrouwd’!
BritgetJones, laat je even weten of alles oké is? Ik zag nl enkele reacties van je op dit forum gisteren, dus zul je onze vragen ook voorbij zien komen. En als je het vervelend vindt dat wij er naar vragen, ook prima dat eerlijk aan te geven, dan zal ik er niet meer naar vragen ☺️
Sorry dat ik nog niet eerder reageerde. Ook druk met andere dingen wat nu veel aandacht vraagt.
Ik vroeg mij alleen af, wat kan een ander daar dan precies mee om mijn gegevens te misbruiken?
Ik ben er namelijk niet blij mee dat hij dus schijnbaar mijn verifiëring op zijn telefoon laat komen van mijn DigiD.

BritgetJones007
04-03-2025 om 08:42
en wat ik ook ontzettend raar vond, was dat toen onze kinderen naar de middelbare gingen en er een app geïnstalleerd morst worden, Magister, en er een versie was waarin je als ouder zijn kon mailen en voortgang in de gaten houden, dat hij vond dat dat op zijn mobiel moest, terwijl ik fulltime voor de kinderen zorg?! En hij vaak laat thuis van werk, naar buitenland voor werk, sporten in de avond ....dus totaal niet praktisch, toch? Dan zou ik dus ook daar toestemming aan hem voor moeten vragen om contact met school op te kunnen nemen, dat is toch raar?
En ja, toen ben ik daar wel boos om geworden, omdat het erg belangrijk is (prive informatie), dat ik daarbij kan om goed voor de kinderen te zorgen.
Het staat nu op mijn mobiel uiteindelijk.
Dar is toch net zo bizar, als, stel, dat ik vind dat zijn werkmail op mijn mobiel binnenkomt? Dat komt toch ook niet in mij op zo bizar is dat.