Relaties Relaties

Relaties

Vrijgezellenfeesten


Blauwe_Regen86

Blauwe_Regen86

11-10-2024 om 18:21 Topicstarter

oudmaarnognietkoud schreef op 11-10-2024 om 14:45:

Met frisse tegenzin gegaan. Een vreetfestijn in Claus Partyhouse. As bruid dronk zich een stuk in de kraag en gedroeg zich naar het mannelijk personeel beschamend onbehoorlijk.

en ineens snapte je waarom de rest had afgebeld 

Ik denk dat erotische activiteiten als klei piemels echt passé is gelukkig. Ik ben niet sexueel gefrusteerd maar een stripper bij een vrijgezelle vind ik dus wel leuk

Maar ik lees hier wel sommige activiteiten die ik wel leuk vind maar zelf nooit aan zou denken voor een vrijgezelle: zoals pubquiz of mooie wandeling. Best een goed idee!

Ik vind vrijgezelle feesten alleen leuk als ze geen rib uit je lijf kosten.... Kreeg ooit een uitnodiging van een zus van een vriendin: met zijn allen de bruid verrassen in Ibiza...Alles voor eigen kosten.... Dat gaat mij dus veel te ver... 

Ik heb niet veel vrijgezellenfeesten gehad, ff denken kom op 3.
Waarvan 2 voor de vrouwen van dezelfde man 
De eerste was het minst leuk, bruid moest inderdaad verkleed opdrachten doen in de stad, toen eten wat veel te duur was voor wat het was weet ik nog en we zouden nog gaan stappen maar volgens mij taaide zowat iedereen af nog voor 23 uur. Ik was toen pas 22 dus ging nog ff door.

De van zijn tweede vrouw is  zo'n 15 jaar geleden en die was heel gezellig. High tea, borrel en eten in zo'n thema feest restaurant. Daarna met de mannen afgesloten in een café zodat iedereen gewoon samen naar huis kon. Geen gekkigheid gewoon gezellig.

Het andere feest was indoor skydiven en daarna eten bij iemand thuis om de kosten te drukken en daarna op stap.

Zelf ben ik in het geheim getrouwd dus geen vrijgezellenfeesten voor ons.

eentje dat we naar pizzeria gingen en aanstaande bruid zelf pizza kon samenstellen en de toetjes maakte, daarna nog stad in geweest waar het erg druk was.

en eentje eerst pottenbakken, daarna daar gegeten en toen ook nog stad in waar een muziekfestival was. 

Ik heb in heel mijn leven maar 2 vrijgezellenfeesten meegemaakt. Ik kan me van de één zo’n 30 jaar geleden niet meer herinneren wat we hebben gedaan. En van de ander een jaar of 20 geleden nog maar vaag iets. Gefietst op de Veluwe en picknicken staat me iets van bij. Is dat gek?

(En nee, ik heb bij beide feesten geen druppel alcohol gedronken.)

Ik heb er twee meegemaakt, een was, vond ik heel stom want er was niet voorbereid. Mijn schoonzus heeft behoorlijk wat zussen en die wilde de stad in met hun zus, omdat ik schoonzus was hadden ze mij ook uitgenodigd. In de stad (Amsterdam) werd het rondlopen, overal kijken waar ze wilden eten of iets konden doen. Wat dus op niets uit liep. Gelukkig woon ik daar dus ik was snel terug bij mijn fiets en dus thuis.

De ander was van mijn beste vriendin en die was wel leuk. Zij heeft twee beste vriendinnen dus we hebben allebei een activiteit gekozen. De andere wilde graag boerengolven en ik wilde een hammamsessie. 's Ochtends vanuit het huis van onze vriendin begonnen en 's morgens boerengolf gespeeld. Daar kregen we ook een picknick. Daarna door naar een hammam waar we alledrie een behandeling kregen. Vandaaruit naar mijn huis, via de supermarkt waar we voor onze vriendin hebben gekookt. 
De andere vriendin van mijn vriendin en ik kenden elkaar wel van verjaardagen, maar verder niet. Sindsdien zijn wij ook vriendinnen en doen regelmatig iets zonder onze vriendin.

Mocht ik ooit gaan trouwen zou ik voor de tweede optie gaan. Weinig mensen en een dingen doen die we allemaal leuk vinden.

ik heb er nog nooit een zelf meegemaakt. Ben te oud 😎

Bij een vrijgezellendag had een van de jongens een opdracht om naar Londen te vliegen. Eenmaal daar zou hij de andere jongens ontmoeten. Aangekomen op het vliegveld daar, moest hij een envelop openen, en daarin stond dat hij een ontbijt en een pilsje kon pakken en daarna met de eerste vlucht weer terug moest naar Nederland. Daarna op weg naar een locatie middels aanwijzingen waar ze het uiteindelijk echt zouden vieren. Dit soort dingen gaan aardig ver. 

*Dit hadden ze bedacht, omdat hij een aantal jaren daarvoor vrijwillig had aangeboden om een latere vlucht met andere route te pakken zodat een stel samen kon reizen. De vriendengroep zou hij dan iets later treffen. Het ging om een groep met jonge mannen. Allemaal onder de 25 toen. 

MidasWolf schreef op 11-10-2024 om 21:30:

Bij een vrijgezellendag had een van de jongens een opdracht om naar Londen te vliegen. Eenmaal daar zou hij de andere jongens ontmoeten. Aangekomen op het vliegveld daar, moest hij een envelop openen, en daarin stond dat hij een ontbijt en een pilsje kon pakken en daarna met de eerste vlucht weer terug moest naar Nederland. Daarna op weg naar een locatie middels aanwijzingen waar ze het uiteindelijk echt zouden vieren. Dit soort dingen gaan aardig ver.

*Dit hadden ze bedacht, omdat hij een aantal jaren daarvoor vrijwillig had aangeboden om een latere vlucht met andere route te pakken zodat een stel samen kon reizen. De vriendengroep zou hij dan iets later treffen. Het ging om een groep met jonge mannen. Allemaal onder de 25 toen.

Stank voor dank dus, fijne vrienden heb je dan.  Hoe vond hij deze actie?

Sassenach schreef op 12-10-2024 om 08:25:

[..]

Stank voor dank dus, fijne vrienden heb je dan. Hoe vond hij deze actie?

Dit was wel een van de keren dat het ver ging, op zich  vond hij het leuk. Het was iets minder leuk dat hij niet op Schiphol werd opgewacht. Dat had achteraf anders gekund. Andere keren was het minder heftig als het ware. 

Ik heb godzijdank nog nooit een vrijgezellenfeest bijgewoond. 

Ik heb nog nooit een vrijgezellenfeest meegemaakt. Maar een bierfiets zag ik gisteren en dat leek me ook naar. 

Je ziet weleens van die groepjes zingende Engelse meiden lopen hier in de stad met een grote piemeldiadeem op hun hoofd of iets anders bizars, ik gruwel ervan.

Zou leeftijd nog een rol spelen in de “wildheid” of “gekte” van een vrijgezellendag. Ben zelf daar maar een keer bij geweest namelijk.
Misschien dat je onder de 30 wat makkelijker laat verleiden toch iets gekker te doen. Of zou daar ook een scheiding stad/platteland, oost/west of west/zuid Nederland mee spelen.

Als je al ruim in de 30 bent heb je veel minder snel zin in gek gedoe, een belangrijk aspect natuurlijk is ook het soort vriendengroep en hoe men de dag voor de anderen hebben ongekleed. Met andere woorden als zij niet bespaard werden waarom jij dan wel als het ware. 

Als de andere dagen ook rustig/geen gekkigheid verlopen zijn, is de kans ook groter dat het bij jou ook zo is. 

Moxxie schreef op 12-10-2024 om 15:47:

Je ziet weleens van die groepjes zingende Engelse meiden lopen hier in de stad met een grote piemeldiadeem op hun hoofd of iets anders bizars, ik gruwel ervan.

Sowieso dat gedoe met piemels op een vrijgezellen feest. Zo kinderachtig. Waarom moeten er toch piemels gemaakt, geschilderd, in vormpjes gegoten worden. Een oud collega was een paar maanden geleden zoveel jaar in dienst. Haar werkplek was versierd met allerlei piemels. Echt waarom. En dat gaat dan over vrouwen van 50 plus.

Reageer op dit bericht

Je moet je bericht bevestigen voor publicatie, je e-mailadres wordt niet gepubliceerd.