Relaties Relaties

Relaties

Vriendschap man en vrouw

( ik heb begrepen dat je pas plaatjes mag plakken als je 25 topics hebt geopend, dus vandaar)

Ik vroeg mij af of een vriendschap tussen man en vrouw mogelijk is. We hebben nu een nieuw forum dus misschien is het denken wel veranderd. Je weet het niet.

En je mach gewaun taalvouten makun.

Rachel. schreef op 13-07-2021 om 11:23:

En heel eerlijk ook, ik hang niet met mannen zonder mijn vriend erbij heb daar ook geen behoefte aan, ik zou het andersom ook niet leuk vinden dus doe ik dat zelf ook niet.

Dat is begrijpelijk, maar als platonische vriendin wil ik graag 1 op 1 met mijn vrienden kunnen zijn dus dat werkt vaak niet meer als ze een relatie hebben. 

Dan moet je elkaar dus echt vrij kunnen laten en daarin geen jaloezie kennen. Dat vind ik een mooie eigenschap. 

Ik ben dan toch te jaloers/bezitterig aangelegd denk ik. Ik zou er ook veel moeite mee hebben als mijn partner een vriend (m/v) heeft waarmee hij in het verleden seks gehad heeft. Dan heb je samen iets gedeeld waar ik jaloers op ben. Verdient niet de schoonheidsprijs  

PonyTail schreef op 13-07-2021 om 22:46:

Dan moet je elkaar dus echt vrij kunnen laten en daarin geen jaloezie kennen. Dat vind ik een mooie eigenschap.

Ik ben dan toch te jaloers/bezitterig aangelegd denk ik. Ik zou er ook veel moeite mee hebben als mijn partner een vriend (m/v) heeft waarmee hij in het verleden seks gehad heeft. Dan heb je samen iets gedeeld waar ik jaloers op ben. Verdient niet de schoonheidsprijs

Ohw ik kan best jaloers zijn hoor. Ben ook maar een mens

Maar als ik iemand in het hokje vriendschap plaate, plaats ik die niet in het hokje "concurrent". Daarbij ga ik er  ook vanuit dat mijn partner dan bewust iets met mij heeft, als hij iets met zijn vriendin had gewild, dan had hij dat wel gehad.

Eigenlijk ben ik best een simpel mens op dat gebied Dingen zijn zoals ze zijn, tot blijkt dat ze wat anders zijn. Ik word eigenlijk vooral jaloers bij onduidelijkheid en als ik niet weet wat er speelt. Als ik weet hoe iets zit, kan ik het vrij makkelijk los laten

PonyTail schreef op 13-07-2021 om 22:46:

Ik zou er ook veel moeite mee hebben als mijn partner een vriend (m/v) heeft waarmee hij in het verleden seks gehad heeft. Dan heb je samen iets gedeeld waar ik jaloers op ben. Verdient niet de schoonheidsprijs

Haha interessant. Ik en mijn vriend gaan nog wel vriendschappelijk om met onze exen (niet dat we echt vrienden zijn, maar we hebben nog wel een beetje contact). Maar een ex is een afgerond hoofdstuk en het voelt juist daarom helemaal niet bedreigend.  

Dinah schreef op 13-07-2021 om 22:51:

[..]

Haha interessant. Ik en mijn vriend gaan nog wel vriendschappelijk om met onze exen (niet dat we echt vrienden zijn, maar we hebben nog wel een beetje contact). Maar een ex is een afgerond hoofdstuk en het voelt juist daarom helemaal niet bedreigend.

Ik snap dat dat emotie is, en mijn persoonlijke kronkel, maar het idee dat een vriend dat intieme stuk van mijn man kent (wat iemand fijn vindt, noem maar op) maakt het voor mij erg moeilijk. Ben je nooit jaloers op de ex van jouw partner?

PonyTail schreef op 13-07-2021 om 22:59:

[..]

Ik snap dat dat emotie is, en mijn persoonlijke kronkel, maar het idee dat een vriend dat intieme stuk van mijn man kent (wat iemand fijn vindt, noem maar op) maakt het voor mij erg moeilijk. Ben je nooit jaloers op de ex van jouw partner?

Nee. Het zou een ander verhaal zijn als hij nog naar haar zou smachten, maar dan weet ik niet of jaloezie de goede omschrijving zou zijn van het gevoel dat ik zou hebben haha. 

Dinah schreef op 13-07-2021 om 23:06:

[..]

Nee. Het zou een ander verhaal zijn als hij nog naar haar zou smachten, maar dan weet ik niet of jaloezie de goede omschrijving zou zijn van het gevoel dat ik zou hebben haha.

Nee dan heb je weer een ander probleem

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

13-07-2021 om 23:10

Mij lijkt dat als je ooit sex met iemand hebt gehad, de drempel om het nog een keer te doen een stuk lager ligt. Volgens mij kun je, als je een nieuwe relatie begint, beter geen contact houden met een ex waarmee je het bed gedeeld hebt, want de drempel om toch weer sex te hebben ligt daarvoor gewoon te laag..

BeertjeColargol schreef op 13-07-2021 om 23:10:

Mij lijkt dat als je ooit sex met iemand hebt gehad, de drempel om het nog een keer te doen een stuk lager ligt. Volgens mij kun je, als je een nieuwe relatie begint, beter geen contact houden met een ex waarmee je het bed gedeeld hebt, want de drempel om toch weer sex te hebben ligt daarvoor gewoon te laag..

Dat jij het niet kunt, maakt niet dat niemand het kan

BeertjeColargol schreef op 13-07-2021 om 23:10:

Mwah... zelf heb ik meer zoiets van: been there, done that, op uitgekeken, tijd voor iets nieuws.

FixedLyrebird78

FixedLyrebird78

13-07-2021 om 23:19

Lollypopje schreef op 13-07-2021 om 23:12:

[..]

Dat jij het niet kunt, maakt niet dat niemand het kan

Inderdaad!

Julali schreef op 13-07-2021 om 15:41:

[..]

Alleen jammer dat als het uitgaat dat je hen waarschijnlijk direct kwijt bent als vrienden.

Nee niet echt hoor dan zullen we wel vrienden blijven, ik ken hun ook net zo goed 9 jaar lang.

Julali schreef op 13-07-2021 om 15:45:

[..]

Ik hang niet met hem, omdat hij een man is, maar omdat we al 17 jaar vrienden zijn en we elkaar gewoon tof vinden - als vrienden. Dat heeft verder niks te maken met ons geslacht.

Stel je voor dat jij of je vriend bi zouden zijn, dan zouden jullie dus helemaal geen vrienden kunnen hebben? Ik vind dat best ver gaan, dat je elkaar zo beperkt in de vriendschappen die je mag hebben.

Jij moet niet zomaar conclusies trekken of scenario's gaan verzinnen mevrouwtje,

Ten eerste storen wij elkaar helemaal niet aan zoals jij je eraan stoort, nogmaals al 9 jaar hartstikke gelukkig samen. 

Ten tweede weet je zelf totaal niet wat voor vrienden dat zijn, de meeste van hun zijn Surinamers of Antillianen en nee ik blijf liever niet alleen bij hun achter, jij miss wel maar dit zijn niet de soort jongens waar je een biertje mee gaat drinken. Ten derde het zijn zijn jongens waar hij mee is opgegroeid. Waarom zou ik alleen met hun willen afspreken? Dat vind ik dan weer een beetje gek.

Nogmaals wij storen ons er totaal niet aan en het belemmert ons ook niet in iets en heeft het ook nooit gedaan. Wij hebben verder ieder alle vrijheid, dit is een eigen keuze wij dwingen elkaar niks op, misschien daarom dat de relatie zo goed werkt 😉

Malibu2 schreef op 13-07-2021 om 15:51:

[..]

Ik vermoed dat dat echt een groot verschil maakt. Het is duidelijk voor de mannen dat jij niet meer op die manier beschikbaar bent. Ze zijn vooraf al kansloos.

Zelf ben ik single en de meeste mannelijke vrienden die ik heb gehad waren ook single. Die bleven toch hopen op meer. "Want we zijn immers beide alleen.."

Dat kan ik me zeker voorstellen ja.

Julali schreef op 13-07-2021 om 15:45:

[..]

Ik hang niet met hem, omdat hij een man is, maar omdat we al 17 jaar vrienden zijn en we elkaar gewoon tof vinden - als vrienden. Dat heeft verder niks te maken met ons geslacht.

Dit stukje begrijp ik ook niet echt, 

17 jaar vrienden? Wie?

En wie is ons?

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.