Relaties Relaties

Relaties

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 06:15

Vragen over daten.

Vaak is het ook gewoon zo simpel als geen klik of iemands type niet zijn. Daar hoeft verder geen hele concrete reden achter te zitten.

Te kort is typisch een reden die je makkelijk kunt opvoeren zonder gezeur te krijgen. Je kan daar niets aan veranderen. Heel definitief.
Bij geen klik heb je vaak dat gezeur over waarom dan niet en of als dit en dat verbeterd wordt of er dan wel kans is. Te lief te aardig, ja maar wat als ik zou minder lief en aardig doe? Of willen verhuizen als iemand te ver woont. Maar bij te kort is dat niet. Heel afdoende.

ReadyAnteater53

ReadyAnteater53

16-08-2021 om 19:33

Lollypopje schreef op 16-08-2021 om 17:02:

Vaak is het ook gewoon zo simpel als geen klik of iemands type niet zijn. Daar hoeft verder geen hele concrete reden achter te zitten.

Ja precies. Als de klik er niet is dan vind ik iemand al snel opdringerig en werkelijk alles kan dan een afknapper zijn. Houding, tanden, lengte, hoe hij eet, wat hij aan heeft, hoe zijn stem klinkt, een niet zo grappig grapje, een onhandige opmerking, onzekerheid of juist arrogantie...

Is de klik er wel, dan maken imperfecties niets uit en zie ik ze nauwelijks. Het moet gewoon goed voelen en waar hem dat nu echt in zit is super ongrijpbaar en voor iedereen anders.

Aquarius27

Aquarius27

16-08-2021 om 19:34

Quasidomo schreef op 16-08-2021 om 17:42:

Te kort is typisch een reden die je makkelijk kunt opvoeren zonder gezeur te krijgen. Je kan daar niets aan veranderen. Heel definitief.
Bij geen klik heb je vaak dat gezeur over waarom dan niet en of als dit en dat verbeterd wordt of er dan wel kans is. Te lief te aardig, ja maar wat als ik zou minder lief en aardig doe? Of willen verhuizen als iemand te ver woont. Maar bij te kort is dat niet. Heel afdoende.

Het is echt wel zo dat kleinere mannen op dating sites in het nadeel zijn.  Of dat een smoes is, betwijfel ik dus.
Ik ben 170 en draag geen overdreven hoge hakken. Toch gebeurde het best vaak dat een man die b.v 180 was (volgens profiel) even groot bleek als ik.  Dat heb ik ook heel vaak van andere datende vrouwen gehoord.  Mannen liegen over hun gewicht, net zoals vrouwen een paar kg van hun gewicht halen.  

Aquarius27 schreef op 16-08-2021 om 19:34:

[..]

Het is echt wel zo dat kleinere mannen op dating sites in het nadeel zijn. Of dat een smoes is, betwijfel ik dus.
Ik ben 170 en draag geen overdreven hoge hakken. Toch gebeurde het best vaak dat een man die b.v 180 was (volgens profiel) even groot bleek als ik. Dat heb ik ook heel vaak van andere datende vrouwen gehoord. Mannen liegen over hun gewicht, net zoals vrouwen een paar kg van hun gewicht halen.

Ik zeg niet dat het een smoes is.

Ik denk niet dat je kan verwachten van een casual date, zeker niet van een date, dat iemand met je gaat evalueren waar het hem in zit. Dan zou je denk ik een meer serieuzere analyse moeten regelen als zoiets al bestaat. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

16-08-2021 om 20:47

Op dating sites heb ik wel eens profielen gezien van vrouwen die redelijk kort zijn, onder de 160 cm, en dan een man zoeken die juist behoorlijk lang is, boven de 180 cm. Eerlijk gezegd zie ik er de lol niet van in als je zo'n groot lengteverschil hebt.

BeertjeColargol schreef op 16-08-2021 om 20:47:

Op dating sites heb ik wel eens profielen gezien van vrouwen die redelijk kort zijn, onder de 160 cm, en dan een man zoeken die juist behoorlijk lang is, boven de 180 cm. Eerlijk gezegd zie ik er de lol niet van in als je zo'n groot lengteverschil hebt.

Zo heeft iedereen zo zijn voorkeuren. Het fijne van die duidelijk kenbaar maken is dat je dus geen tijd en energie hoeft te steken in iemand die jou toch niet wilt.

Ik begrijp dat gedoe om lengte niet echt. Het is ook zo zinloos, je kan er niks aan doen, niks aan veranderen, en het neemt niks weg van de persoon in kwestie. 

FancyDuck29

FancyDuck29

16-08-2021 om 21:32

Forumster schreef op 16-08-2021 om 21:00:

Ik begrijp dat gedoe om lengte niet echt. Het is ook zo zinloos, je kan er niks aan doen, niks aan veranderen, en het neemt niks weg van de persoon in kwestie.

Simpelweg aantrekkingskracht. Kan de persoon in kwestie nog zó leuk zijn, als je je fysiek niet aangetrokken voelt (bijvoorbeeld door lengte) blijft het vaak hangen op vriendschap.

Size matters 

Aquarius27

Aquarius27

16-08-2021 om 21:54

NinjeTurtle schreef op 16-08-2021 om 21:44:

Size matters

Google op ‘Kleinemannensyndroom’. Napoleon, Mussolini, Sarkozy…. Zij leden eraan.  Je kunt niets doen om groter te worden, meer of minder eten of sporten helpt niet.  Dus moet er gecompenseerd worden. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

17-08-2021 om 19:44

Zusterclivia schreef op 14-08-2021 om 14:30:

[..]

De friendzone is ook iets dat typisch is voor mannen en niet voor vrouwen.

Iemand in de friendzone plaatsen is inderdaad typisch iets wat vrouwen bij mannen doen en niet omgekeerd. Maar eigenlijk is het woord friendzone verkeerd. Zelfs van gewoon vriendschap is vaak geen sprake meer. Maar goed, dit is een onderwerp waar we misschien wel een aparte topic over moeten openen.

BeertjeColargol schreef op 17-08-2021 om 19:44:

[..]

Iemand in de friendzone plaatsen is inderdaad typisch iets wat vrouwen bij mannen doen en niet omgekeerd.

Niet mee eens hoor. Hoe vaak ik in mijn jonge jaren niet gehoord heb “je bent zo’n geweldige meid, ik zie jou als een zusje”. Zus-zone is dat dan, maar niet heel anders dan friendzone lijkt me. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

17-08-2021 om 19:55

Ginevra schreef op 17-08-2021 om 19:48:

[..]

Niet mee eens hoor. Hoe vaak ik in mijn jonge jaren niet gehoord heb “je bent zo’n geweldige meid, ik zie jou als een zusje”. Zus-zone is dat dan, maar niet heel anders dan friendzone lijkt me.

Dan verstaan we iets anders onder friendzone.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.