Relaties Relaties

Relaties

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

13-08-2021 om 06:15

Vragen over daten.

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

14-08-2021 om 19:20

Koralinde schreef op 14-08-2021 om 19:06:

[..]

Ik ken wel een paar introverte games met een klein netwerk die een relatie hebben, maar zij hebben dus een partner bij wie dat goed past.

Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn bij wie dat goed past, maar ik heb de indruk dat je die met een lampje moet zoeken.

Ik heb eerder de indruk dat vrouwen er direct op afknappen als je vertelt dat je maar weinig vrienden hebt en dat je al heel lang geen relatie hebt gehad. Dan denken ze al gauw dat er iets mis met je is. Ten minste, dat is mijn ervaring met de Nederlandse vrouwen.

Bij Marokkaanse vrouwen heb ik eerder de indruk dat ze dan ten minste doorvragen, en vragen hoe het komt dat ik zo lang geen relatie heb gehad. En ik heb één keer meegemaakt bij een Marokkaanse, toen ik vertelde dat ik al zo lang geen relatie met een vrouw meer had gehad, ze me vroeg of ik wel een normale man was. Ze kon het niet uit haar strot krijgen wat ze daarmee bedoelde, maar ik begreep het meteen.

Nou dan zoek je een Marokkaanse vrouw, probleem opgelost 

Lollypopje schreef op 14-08-2021 om 19:24:

Nou dan zoek je een Marokkaanse vrouw, probleem opgelost

Ja precies en hij zei gisteren ook dat die er langer jong uit blijven zien ipv een Nederlandse vrouw. Maar ja, hij is nog steeds vrijgezel. Die Marokkaanse vrouwen willen hem schijnbaar ook niet. 

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

14-08-2021 om 19:42

Ik heb wel gemerkt dat het voor mij makkelijker is om met een Marokkaanse vrouw in contact te komen dan met een Nederlandse vrouw. Er is wel een probleem als ik wat met een Marokkaanse iets zou willen beginnen, en dat is dat haar familie dan wel van me verwacht dat ik moslim word. Ik weet niet of ik daar zin in heb.

Toen ik dat gesprek had met die Marokkaanse die me vroeg of ik wel een normale man ben, heb ik bij mezelf gemerkt dat ik het niet meer erg vind hoe zij denkt. Als ik zo'n gesprek twintig jaar geleden had gehad, dan had ik haar waarschijnlijk tegengesproken.

CompetentSparrow79

CompetentSparrow79

14-08-2021 om 19:49

En waar vind je die dan?

BeertjeColargol schreef op 14-08-2021 om 19:42:

Ik heb wel gemerkt dat het voor mij makkelijker is om met een Marokkaanse vrouw in contact te komen dan met een Nederlandse vrouw. Er is wel een probleem als ik wat met een Marokkaanse iets zou willen beginnen, en dat is dat haar familie dan wel van me verwacht dat ik moslim word. Ik weet niet of ik daar zin in heb.

Toen ik dat gesprek had met die Marokkaanse die me vroeg of ik wel een normale man ben, heb ik bij mezelf gemerkt dat ik het niet meer erg vind hoe zij denkt. Als ik zo'n gesprek twintig jaar geleden had gehad, dan had ik haar waarschijnlijk tegengesproken.

Wat bedoelt ze dan met een normale man? Hoe meer jij hier post des te wanhopiger dat je op mij over komt. Je gaat toch zeker geen geloof aan hangen om maar een vrouw te kunnen krijgen. 

watertoren schreef op 14-08-2021 om 19:49:

[..]

Wat bedoelt ze dan met een normale man? Hoe meer jij hier post des te wanhopiger dat je op mij over komt. Je gaat toch zeker geen geloof aan hangen om maar een vrouw te kunnen krijgen.

Een Marokkaanse buurman heeft me eens uitgelegd dat als een man binnen hun cultuur op een bepaalde leeftijd nog geen vrouw heeft, ze sterk vermoeden dat hij van de herenliefde is.

Mlah! schreef op 14-08-2021 om 19:53:

[..]

Een Marokkaanse buurman heeft me eens uitgelegd dat als een man binnen hun cultuur op een bepaalde leeftijd nog geen vrouw heeft, ze sterk vermoeden dat hij van de herenliefde is.

Oke bedankt, ik hoopte eigenlijk dat het zo'n bekrompen gedacht niet was. 

BlueHeart schreef op 14-08-2021 om 19:49:

En waar vind je die dan?

Kun jij wel goed luisteren en gezellig kletsen met enige diepgang en inhoud? Het is jouw topic hè en ik lees vele vragen aan jou, maar je reageert nergens op. 

Oops dubbel
watertoren schreef op 14-08-2021 om 19:30:

[..]

Ja precies en hij zei gisteren ook dat die er langer jong uit blijven zien ipv een Nederlandse vrouw. Maar ja, hij is nog steeds vrijgezel. Die Marokkaanse vrouwen willen hem schijnbaar ook niet.

Heb bij hem meer het idee dat ie het topic bewust een andere kant opduwt, maar dat lukte gisteren niet zo, dus nieuwe poging.

Donkey schreef op 14-08-2021 om 18:38:

[..]

Je schuldig voelen heeft hij niet in de hand, dat ligt bij jezelf. Waarom zou je je schuldig moeten voelen als je op pad gaat terwijl je partner geen hobbies heeft? Je bent toch niet in loondienst als entertainer of wel?

Fair point, geprojecteerd op mn ex die zich daar wel aan stoorde. En ja daar ga je je wel schuldig aan voelen, dat de ander zich niet weet te vermaken. Ik bleef wel mijn ding doen maar wel met in gedachten dat de ander dat niet leuk vind. Oftewel ik wens een partner die zichzelf vermaakt. 

TS ik denk dat je veel teveel bezig bent met jezelf nog vinden. De mannen die ik ken die gewoon zo nu en dan gezelschap zoeken die staan wat luchtiger hierin. Die denken als er een dame op pad komt prima, leuk, maar gaan gewoon lekker het leven invullen als dat niet gebeurt. Daardoor hebben ze een zelfzekere houding en gedrag en dat maakt weer aantrekkelijk. Het type dat 'zelfcomplementair' is en het alleen ziet als wat leuks. 

Ik heb het idee dat jij nog een relatiebreuk aan het verwerken bent en zoekt naar wat je wilt voor jezelf. Dit is een beetje een labiele periode want je weekt los van een relatie en daar mis je nu dingen uit. Tegelijk weet je dat je nog even zelfcomplementair moet raken en je niet storten in een ander, omdat je dan niet goed jezelf reset. Daarom gaat je zoektocht hier alle kanten op denk ik. 

Prima om even wat 'reset' vrouwen te ontmoeten maar wees daar indd wel eerlijk in. Wanneer je in je profiel aangeeft dat je net uit een relatie komt dan weten de meesten wel waarop je uit bent. Dan hoef je het niet teveel te gieten in termen als 'geen relatiemateriaal' wat namelijk meer kan suggereren bv dat je een heel complex persoon bent. 

BeertjeColargol schreef op 14-08-2021 om 19:20:

[..]

Er zullen ongetwijfeld vrouwen zijn bij wie dat goed past, maar ik heb de indruk dat je die met een lampje moet zoeken.

Dan… zoek je met een lampje.

Wil je tien vrouwen aan iedere vinger of zoek je iemand die bij jou past, met wie je het oprecht leuk hebt omdat je wat met elkaar gemeen hebt?

ImpassionedRaven59

ImpassionedRaven59

14-08-2021 om 20:19

Mlah! schreef op 14-08-2021 om 19:53:

[..]

Dit bedoelde ze inderdaad. En uit de manier waarop ze erover sprak, bleek toch wel een duidelijk afkeurende houding tegenover homosexualiteit. Als ik twintig jaar geleden zo'n gesprek had gehad, dan had ik haar tegengesproken en gezegd dat homo's ook gewoon normale mensen zijn. Maar als ik nu in contact kom met een vrouw die misschien wel iets met me wil en er dergelijke conservatieve ideeën op na houdt, dan voel ik niet meer de behoefte om haar tegen te spreken.

Reageer op dit bericht

Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.