Relaties
Aquarius27
14-08-2021 om 15:02
watertoren schreef op 14-08-2021 om 14:52:
Ik werd weduwe toen ik 50 was. Ben nu 56 en ik heb ook geen zin meer in een relatie. Ik had het erover met een man en hij zei van dat hoor ik nou zo vaak en het zijn altijd vrouwen die geen relatie meer willen. Ik denk dat aquarius daar wel gelijk in heeft.
Het zijn natuurlijk allemaal algemeenheden. Vrouwen hebben een groter sociaal netwerk, doen dingen met vriendinnen. Hoe veel 55 plus mannen ( inclusief mijn ex) ik niet ken die geen vrienden hebben.
Dat beeld van een relatie markt waar vrouwen het moeilijker hebben dan mannen, geldt voor de jongeren (zeker voor de dertigers). Boven de 50 heb je zo een man op de bank, ik beloof alleen niet dat het een LEUKE man is.
Julali
14-08-2021 om 15:05
BlueHeart schreef op 14-08-2021 om 14:52:
[..]
Een seksrelatie met een vaste partner lijkt me wel wat, maar dat moet dan wel exclusief zijn, af en toe samen wat leuks doen vind ik ook prima maar ik wil er niet aan vast zitten, als ik morgen besluit dat ik twee weken op vakantie ga moet dat geen probleem zijn.
Dus ze mag met niemand anders meer seks hebben, moet klaarliggen als jij er zin in hebt, maar mag zelf geen voorwaarden stellen aan het contact?
Dat is toch niet realistisch? Wat heb jij zo'n vrouw te bieden dat je denkt dit te kunnen eisen?
blauwevrouw
14-08-2021 om 15:07
Aquarius27 schreef op 14-08-2021 om 15:02:
[..]
Het zijn natuurlijk allemaal algemeenheden. Vrouwen hebben een groter sociaal netwerk, doen dingen met vriendinnen. Hoe veel 55 plus mannen ( inclusief mijn ex) ik niet ken die geen vrienden hebben.
Dat beeld van een relatie markt waar vrouwen het moeilijker hebben dan mannen, geldt voor de jongeren (zeker voor de dertigers). Boven de 50 heb je zo een man op de bank, ik beloof alleen niet dat het een LEUKE man is.
Hahaha wat een heerlijk schrikbeeld!
Een man zonder vrienden hoef ik niet hoor. Dat type ken ik trouwens ook helemaal niet…. Gelukkig maar!
CompetentSparrow79
14-08-2021 om 15:09
Julali schreef op 14-08-2021 om 15:05:
[..]
Dus ze mag met niemand anders meer seks hebben, moet klaarliggen als jij er zin in hebt, maar mag zelf geen voorwaarden stellen aan het contact?
Dat is toch niet realistisch? Wat heb jij zo'n vrouw te bieden dat je denkt dit te kunnen eisen?
Dat staat er toch.
Julali
14-08-2021 om 15:10
BlueHeart schreef op 14-08-2021 om 15:09:
[..]
Dat staat er toch.
Succes ermee
Kersje
14-08-2021 om 15:10
blauwevrouw schreef op 14-08-2021 om 14:54:
nou en of dat vrouwen daar wel moeite voor moeten doen. Niet per se om er ‘zo maar een’ te vinden, wel een waarbij je het vertrouwen hebt dat je veiligheid geborgd is. Dat vond ik best lastig, bij de stap van chatten naar ook echt afspreken. Daar zijn er genoeg op afgevallen, dat ik er gewoon geen goed gevoel bij had.
Heel herkenbaar! Er is meer dan voldoende aanbod, maar ook veel kaf tussen het koren. Eer dat ik met iemand afspreek wat te gaan drinken zijn er al heel wat gesprekken /chats gevoerd en, zoals jij schrijft Blauwevrouw, ook heel wat afgevallen.
blauwevrouw
14-08-2021 om 15:11
[..]
Dat staat er toch.
Je bedoelt “af en toe samen wat leuks doen (als het moet, vul ik aan)”?
Het enthousiasme om een vrouw in de eerste plaats als individu te benaderen spat er niet echt vanaf…
Zie het eens als sollicitatie: waarom zou iemand uitgerekend jou moeten kiezen als fwb? Ik ken zat vrouwen die zo’n deal wel zien zitten…
CompetentSparrow79
14-08-2021 om 15:17
blauwevrouw schreef op 14-08-2021 om 15:11:
[..]
Je bedoelt “af en toe samen wat leuks doen (als het moet, vul ik aan)”?
Het enthousiasme om een vrouw in de eerste plaats als individu te benaderen spat er niet echt vanaf…
Zie het eens als sollicitatie: waarom zou iemand uitgerekend jou moeten kiezen als fwb? Ik ken zat vrouwen die zo’n deal wel zien zitten…
Nee ik hou zelf ook van leuke uitstapjes. Dus ze moet wel van de bioscoop, uit eten en dagjes weg houden.
Quasidomo
14-08-2021 om 15:18
Koralinde schreef op 14-08-2021 om 14:15:
[..]
Op alle verbolgen opmerkingen over hoe moeilijk het is voor (sommige) mannen om seks te krijgen en hoe oneerlijk dat is.
Incel retoriek is heel wat anders. Dat gaat vele stappen verder.
Kersje
14-08-2021 om 15:20
[..]
Dat staat er toch.
Wat maakt jou dan zo’n goeie catch voor een vrouw? Wat heb jij haar te bieden in een FwB relatie? Ik kan me er steeds minder iets bij voorstellen dat je dit topic hebt geopend om ook daadwerkelijk tips te vragen, lijkt meer een topic om je verongelijkte frustratie te kunnen uiten. Wat ook prima is hoor, maar pas dan je openingspost even aan.
Zusterclivia
14-08-2021 om 15:20
blauwevrouw schreef op 14-08-2021 om 14:43:
Ik zoek in die relatie vriendschap, geborgenheid en seks. Weet niet of ik al bijna een ‘typische’ 50+ vrouw ben, denk het niet. Mijn kinderen staan pas aan het begin van de puberteit.
of ik weer voor iemand wil zorgen? Tot mijn man ziek werd zorgde ik niet voor hem hoor, in elk geval niet meer dan hij voor mij.
Het gaat er meer om, mannen kijken vaak naar veel jongere vrouwen, stel hè, dat jij nu een man van in de 60 aan de haak slaat, dan is de kans op moeten verzorgen wel groter dan met iemand van jouw eigen leeftijd.
Quasidomo
14-08-2021 om 15:22
BlueHeart schreef op 14-08-2021 om 15:17:
[..]
Nee ik hou zelf ook van leuke uitstapjes. Dus ze moet wel van de bioscoop, uit eten en dagjes weg houden.
Ik denk dat daar best wel animo voor is. Schrijf iets in je profiel over een casual relatie en noem de dingen die je wil doen. Alleen de focus leggen op seks werkt niet. Daar zijn andere sites voor en op Tinder heb je voor casual seks als vrouw keus genoeg.
blauwevrouw
14-08-2021 om 15:28
Zusterclivia schreef op 14-08-2021 om 15:20:
[..]
Het gaat er meer om, mannen kijken vaak naar veel jongere vrouwen, stel hè, dat jij nu een man van in de 60 aan de haak slaat, dan is de kans op moeten verzorgen wel groter dan met iemand van jouw eigen leeftijd.
Ik kijk helemaal niet in die leeftijdsgroep… en vind genoeg matches
Aquarius27
14-08-2021 om 15:34
BlueHeart schreef op 14-08-2021 om 15:17:
[..]
Goh, ik ben vast te oud, maar ik krijg zin. Vooral dat ‘moet’ en ‘dagjes weg’.
Zusterclivia
14-08-2021 om 15:35
blauwevrouw schreef op 14-08-2021 om 15:28:
[..]
Ik kijk helemaal niet in die leeftijdsgroep… en vind genoeg matches
Snap ik, maar daar ging het hele zorggebeuren over.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.