Relaties
watertoren
13-08-2021 om 20:39
Kersje schreef op 13-08-2021 om 18:42:
[..]
Welnee, daar is geen leeftijdsgrens aan te verbinden, althans, niet dat ik merk. En nee, mannen van 20 jaar jonger, geen interesse in, liever een ervaren man die het klappen van de zweep kent 😛
Ik ben nu 56 en werd weduwe toen ik 50 was. Nu heb ik ook geen zin meer in een relatie en iemand weer helemaal te gaan leren kennen maar ik moet er ook eerlijk bij zeggen dat ik mannen van rond mijn leeftijd helemaal niet aantrekkelijk vind. Ook niet voor een ONS. Ik ben altijd al wel kritisch geweest en uiterlijk is belangrijk voor mij en nee die mannen van mijn leeftijd vind ik niks. Ik kijk ook naar B&B vol liefde. Toen ik Eric zag dacht ik van wat een lelijk oud manneke. Toen bleek hij ook 56 te zijn net als ik.
Dutchgirly
13-08-2021 om 20:42
Er zijn heus ook wel vrouwen te vinden die geen kinderen willen hoor. Ook daar kan je gewoon eerlijk over zijn. Dat hoeft het krijgen van een relatie niet in de weg te staan. Ik hoef zelf ook geen kinderen. Ik was daar heel duidelijk over. Als een man ze wel wilde, sprak ik daar dus niet mee af. Dan ben je gewoon geen match. Mijn vriend, die ik dus ken van Tinder, hoeft ze ook niet. En hij was net als ik wel op zoek naar iets serieus.
Ik zou echt als ik jou was voor je met een vrouw een date afspreekt even de basics behandelen, om te zien of je het zelfde er in staat. Scheelt ook een hoop tijdverspilling en frustratie.
ImpassionedRaven59
13-08-2021 om 20:42
Ik ben nu 51, en eerlijk gezegd vind ik dat de meeste vrouwen van boven de 50 er ook niet aantrekkelijk uitzien.
watertoren
13-08-2021 om 20:44
BeertjeColargol schreef op 13-08-2021 om 20:42:
Ik ben nu 51, en eerlijk gezegd vind ik dat de meeste vrouwen van boven de 50 er ook niet aantrekkelijk uitzien.
BeertjeColargol schreef op 13-08-2021 om 20:42:
Ook vrouwen worden niet knapper naar mate ze ouder worden. Dat klopt.
ImpassionedRaven59
13-08-2021 om 20:53
Overigens vind ik dat vooral de blanke autochtone Nederlandse vrouwen er vaak op vrij jonge leeftijd niet meer goed uitzien, terwijl bijvoorbeeld Marokkaanse vrouwen en Hindoestaanse vrouwen er tot op hogere leeftijd goed uit blijven zien.
De oorzaak lijkt me ook vrij duidelijk, en dat ligt in de levensstijl. Roken en veel in de zon zitten doen de huid sneller verouderen.
ImpassionedRaven59
13-08-2021 om 22:19
En als ik dan toch bezig ben, dan kan ik er nog wel wat aan toevoegen, en het zal me waarschijnlijk niet in dank worden afgenomen. Maar ik heb heel sterk de indruk dat vrouwen uit andere culturen veel verstandiger met relaties en sex omgaan dan autochtone Nederlandse vrouwen.
watertoren
13-08-2021 om 22:22
BeertjeColargol schreef op 13-08-2021 om 20:53:
Overigens vind ik dat vooral de blanke autochtone Nederlandse vrouwen er vaak op vrij jonge leeftijd niet meer goed uitzien, terwijl bijvoorbeeld Marokkaanse vrouwen en Hindoestaanse vrouwen er tot op hogere leeftijd goed uit blijven zien.
De oorzaak lijkt me ook vrij duidelijk, en dat ligt in de levensstijl. Roken en veel in de zon zitten doen de huid sneller verouderen.
Het is maar net waar je op valt. De zon verouderd je huid inderdaad. Daarom valt het me altijd op als ik op vakantie ben in een zonnig land dat de mensen er daar veel ouder uit zien dan de gemiddelde Nederlander zowel man als vrouw. Dus ik ben het totaal niet eens met je stelling. En dan nog , de huid van een bv Marokkaanse vrouw ziet er niet per definitie beter uit dan die van een Nederlandse. Dat verschilt echt veel van vrouw tot vrouw en wat veroudering betreft bepaalt de genen heel erg veel.
ImpassionedRaven59
13-08-2021 om 23:03
Mensen die in een land wonen waar de zon veel en fel schijnt, en vaak buiten zijn, zullen inderdaad sneller verouderen. Maar ook in die landen zijn er steeds meer mensen die vooral veel binnen zitten, en ook in die landen zijn er als gevolg daarvan steeds meer mensen met vitamine D deficiëntie.
Nu ben ik nog nooit in Marokko geweest, dus ik weet niet hoe de Marokkaanse vrouwen daar eruit zien, maar als ik kijk naar de Marokkaanse vrouwen in Nederland, dan vind ik ze er over het algemeen beter uitzien dan de Nederlandse vrouwen. Uit verschillende onderzoeken is gebleken dat vitamine D deficiëntie meer voorkomt onder Turkse en Marokkaanse vrouwen dan onder Nederlandse vrouwen, wat misschien komt doordat ze door hun levensstijl toch minder zonlicht krijgen dan Nederlandse vrouwen, waardoor hun huid dus ook minder snel veroudert.
Behalve sigaretten en zonlicht is er overigens nog een belangrijke factor waardoor de huid veroudert, namelijk cosmetica. Nu is cosmetica weliswaar bedoeld om er beter uit te zien, maar bij overvloedig gebruik, vooral als je het 's nachts niet verwijdert, tast het ook de huid aan.
watertoren
14-08-2021 om 00:03
Zo snel kom je geen vitamine D te kort hoor dat het je botten aan gaat tasten en zeker niet als je in een zonnig land woont. Mensen die in een zonnig land wonen leven vooral buiten. Veel meer dan hier in Nederland. Die zitten echt niet binnen zoals jij stelt. Jij zegt gelukkig zelf al dat je in dat soort landen nooit geweest bent maar als je dat wel zou doen dan weet je dat ze in die landen vooral veel buiten leven.
ImpassionedRaven59
14-08-2021 om 01:27
Ik ben wel ooit in Spanje geweest, ook in Andalucía, maar dat was lang geleden. In Noord-Afrika ben ik nooit geweest. Het staat inmiddels wel op mijn verlanglijstje om er eens heen te gaan.
Aquarius27
14-08-2021 om 07:11
Onderwerpen over daten lopen altijd goed en ik lees het graag. Daten op oudere leeftijd, daar kan ik over meepraten. Wat volgens mij meespeelt is dat het enorm veel energie kost om met zo’n
man of vrouw weer wat op te gaan bouwen. In dating jargon: het rugzakje. Heb je daar zin in? Ik merkte dat ik het niet op kon brengen. Met een beetje moeite zijn er best aantrekkelijke mannen te vinden, ook boven de 50 of 60. Maar na een paar dates ontdekte ik dat de echte interesse ( dus niet alleen seks) gewoon niet kwam, van beide kanten. De foto’s van zijn kleinkinderen boeiden me niet. Je hebt geen geschiedenis samen en eigenlijk ook geen zin en energie om die te gaan maken. En stel dat een van de twee ziek wordt? Ga je iemand verzorgen die je pas drie jaar kent?
Volgens mij is dat veel belangrijker dan of de ander nu wel of niet gerookt heeft of in de zon gezeten. Een partner vinden op oudere leeftijd is gewoon heel moeilijk.
NinjeTurtle
14-08-2021 om 07:16
Het is vooral lastig als je uberkritisch bent.
Wanneer je een mega pakket van eisen hebt waar een mogelijke partner allemaal aan moet voldoen, zowel uiterlijk, als innerlijk als verleden, dan gaat het nooit lukken.
Vergelijk het met de perfecte baan waar alles leuk is, die bestaat ook niet
Dinah
14-08-2021 om 09:51
BlueHeart schreef op 13-08-2021 om 20:18:
[..]
Ik kreeg niet echt kans om eerlijk te zijn, ze begon al na een minuut of 5 over kinderen, gewoon geen match dus. En ik zou wel graag een vrouw in mijn leven hebben maar ik denk gewoon dat ik niet genoeg te bieden heb en ik zit al niet zo lekker in mn vel
Dus je wil wel een relatie?
Gelet op je laatste zin, zou het misschien goed zijn om wat tijd voor jezelf te nemen. Misschien ook even met iemand praten? Je komt niet zo lang geleden uit een andere relatie toch? Laat het even allemaal bezinken.
ReadyAnteater53
14-08-2021 om 09:56
Ik sluit me bij Dinah aan TO. Je klinkt boos en gekwetst en alsof je het vertrouwen in jezelf bent verloren. Dat snap ik ook best, je vorige relatie is zo rot geëindigd. Het daten zou wel eens heel anders kunnen gaan als je die gevoelens hebt kunnen verwerken.
Mlah!
14-08-2021 om 10:08
NinjeTurtle schreef op 14-08-2021 om 07:16:
Het is vooral lastig als je uberkritisch bent.
Wanneer je een mega pakket van eisen hebt waar een mogelijke partner allemaal aan moet voldoen, zowel uiterlijk, als innerlijk als verleden, dan gaat het nooit lukken.
Vergelijk het met de perfecte baan waar alles leuk is, die bestaat ook niet
Ik betwijfel of het über kritisch is, naarmate je ouder wordt. Denk eerder minder flexibel en minder bereid af te wijken van je eigen ingesleten gewoontes. En je weet beter wat bij jou past en waar je niet blij van wordt in een relatie.
Als je jong bent, stort je je makkelijker onbezonnen in dingen. Ik heb bijvoorbeeld wel eens na 3 dagen al praktisch samengewoond.
Ik vind die rugzak die hierboven werd aangehaald zo'n braakwoord. Ik haal echt af als mensen het daar over hebben / naar verwijzen.
Reageer op dit bericht
Op dit topic is al langer dan 4 weken niet gereageerd, daarom is het reageerveld verborgen. Je kan ook een nieuw topic starten.